Bästa punkbandet?

Vilka är bäst då?

• Antal röstningar
    0

Svarvern

Du håller käften när du pratar med mig
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
05 Yamaha R1
snackar vi svensk punk så lägger jag min röst på en låt som heter "Åt helvete" med en grupp som kallade sig för Moses...den är/var dyngbra...tyvärr finns inte Really Fast volym 4 på cd....skit

TbA

Sandman coming...
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Vägkungen
MC5 platta Kick out the Jam (1969) spöar det mesta inom hela punkvågen, tyvärr blev resten av skivsläppen inget vidare. Däremot är jag tveksam om band som Stooges, Heartbreakers, MC5 och New York Dolls verkligen kan kallas punk. (propunk kanske?). Dokumentären om Ramones var mycket bra, har spelat deras Live (inspelad Nyår dec-77) i flera dagar nu. Svårt att jämföra med Sex Pistols. Båda var mycket bra på de första skivorna (Pistols bara på den första). Tycker inte man kan säga att någon av de två är bättre än det andra. Ett band som jag tyckte höll bra standard genom hela kariären är Anti Nowhere League. Ett av få band som utveklades utan att bli utslätade.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
sgtpepper skrev:
Av de band som är uppräknade i pollen så tycker jag personligen absolut bäst om Black Flag.

Bra smak både när det kommer till musik och motorcyklar! :tummenupp

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
xyx skrev:
Bra smak både när det kommer till musik och motorcyklar! :tummenupp
Detsamma! ;)

Jag kan dock erkänna att jag inte lyssnat så mycket på tidiga Black Flag innan Rollins joinade bandet, iofs så kanske de inte ens släppte några skivor innan han kom hoppade in som sångare?

Favoritlåt är nog My War. Grymt bra.

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Dia Psalma och av dom ovanstående så röstar jag på Ramones har en bekant som lirar i Takida dom har även ett band som heter Ramonas gissa vad dom spelar covers på :rolleyes:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Svarvern skrev:
snackar vi svensk punk så lägger jag min röst på en låt som heter "Åt helvete" med en grupp som kallade sig för Moses...den är/var dyngbra...tyvärr finns inte Really Fast volym 4 på cd....skit

Jag hade föredragit om hela tråden handlat om svensk punk, men vi gör väl ett stickspår på den här tråden.

Ebba Grön, KSMB, Asta Kask, Rolands Gosskör, Coca Carola, Dia Psalma och dom andra stora är ju givna på listan, men lista gärna fler, även lite mindre band som man borde ha hört.

Lokala band kan ju vara riktiga guldkorn, här i Umeå hade vi The jOIn som körde mycket Ebba covers, men hade några egna pärlor...
Så vitt jag vet släppte dom bara en vinylsingel och medverkade på någon/några samlingsplattor.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
sgtpepper skrev:
Detsamma! ;)

Jag kan dock erkänna att jag inte lyssnat så mycket på tidiga Black Flag innan Rollins joinade bandet, iofs så kanske de inte ens släppte några skivor innan han kom hoppade in som sångare?

Favoritlåt är nog My War. Grymt bra.

Jo, Nervous Breakdown, Jealous Again och Six Pack släpptes innan Rollins.
Jäkla rotation på vokalister i det bandet.

Men som sagt, är väl Rollins-eran med Damaged osv som man mest tänker på :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024