Bästa sätt att ta bort popnitar??? Hjälp snabbt

Status
Ej öppen för fler svar.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Nr:18 skrev:
Och hur hade du tänkt att han skulle komma in i dämparen? Borra först, eller? :va

ja! :banana där slog du huve på spiken..han kan ju borra ur dom först :tummenupp :yoparty

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
ozeo skrev:
ja! :banana där slog du huve på spiken..han kan ju borra ur dom först :tummenupp :yoparty

Hur har Ni tänkt er detta då?
Är det nått sådant här ni är inne på eller....?
Förklara gärna....:va

borra lixom :rolleyes:

island_2.jpg

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
bagerah skrev:
Hur har Ni tänkt er detta då?
Är det nått sådant här ni är inne på eller....?
Förklara gärna....:va

borra lixom :rolleyes:

island_2.jpg

tja, :va ordet borra har många innebörder så vi ska inte förhasta oss nu
1. Verktyg
Ett verktyg för att göra hål med.

2. Könsorgan
Synonym för penis.

nu letar vi vad jag tror efter numero 1 i detta samanhang.
man skulle även kunna fördjupa sig i ämnet så som aborrar, sjöborrar ev nån brunnborra men nu ska vi hålla oss till ettan.
ovanstående borr är rätt om popniten e stor som globen.
men dom nitarna ser man sällan, jag anser att man ska gå ner nåra storlekar i mm då förstås.

för att kunna borra behöver man en borrmaskin(alla killar har en på ett eller annat sätt :hihi .
hilti
bosch
skil
b&d
eller en atlas c duger fin fint...
skulle oså vilja slå ett slag för rustas maskiner då jag har en själv som funkar tillfredställande.
ju större ju bättre grabbar :rofl
vissa säger att de e varv per m som gäller men de håller många inte med om utan dom ska va stor
ju större ju bättre enligt vissa men min e ändå ganska liten.
jag trivs med den o andra som provat den säger att den duger men dom kanske oså e lite snäll...

ah vad vet jag...
de jag vill komma fram till är ändå att man bör borra ur popniten...

lycka till :tummenupp

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Nr:18 skrev:
Och hur hade du tänkt att han skulle komma in i dämparen? Borra först, eller? :va

Man öppnar dämparen, så klart! :fatta!

Det bästa sättet är att borra ur nitarna så faller den isär så fint så. :fakta

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Hmmm.skaplig tråd.Om jag har fattat det här rätt nu så ska han borra ur niten...Kan han inte prova värma lite med en gas svets om det är alu i nten så smälter den väl va? :3freak Han lär ju inte repa dämparen med en svetslåga...Annrs kan han ju borra också. :7peta

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
flytande kväve sen är det bara att banka lite lätt så faller nitarna i tusen bitar.. precis som i terminator...

RedTop

Se sei incerto, tieni aperto !
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Bimota DB2
Zana skrev:
flytande kväve sen är det bara att banka lite lätt så faller nitarna i tusen bitar.. precis som i terminator...

Nähä! Nitar till ljuddämpare är antingen i aluminium eller rostfritt och båda materialen blir bara segare vid låga temperaturer.

Jag BORRAR alltid bort popnit och har aldrig haft nåt problem med det, men nu är tråden så gammal att nitarna som det var bråttom att få bort antagligen har trillat bort av ålder....

/RedTop

möggel

Ny medlem
Gick med
31 May 2004
Hoj
R6-02
Jag håller mig till skolan där man INTE behöver ha en större borr än hålet. Samma storlek som hålet eller pytte lite mindre har alltid funkat för mig!
Lycka till!

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
eller så kan man vänta tills dom mögglat bort...

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Om allt ovan misslyckas skulle jag försöka tjata ut dom.

Andersflygare

Andersflygare
Gick med
27 May 2005
Hoj
GSXR1100-93 GSX1100EF INTRUDER 1400-00
nej...nej......finns ett mycket bättre sätt......jag jobbar på en flygplats och nästa gång jag startar upp en 737a o står vid motorn kan jag diskret lobba
in prylarna jag vill få bort nitarna på....lite blad ryker o en svettig pilot brukar materalisera sig efter ett par minuter....men det är bara att låtsas som ingenting...........men jag garanterar att nitarna e nån annastans än där dom satt innan........hhmmm....en annan variant kan ju vara att plötsligt köra fram burken i synen på en brud som har kalsonger som Cynde Peters.......jag flög i alla fall ur bingen en gång när jag vaknade bredvid en sådan.....utan att röra en fena........kan kanske få nitarna att sticka i rena förskräckelsen.......annars kan man ju borra ur dom

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Tänkte först vara lite ironisk och tillägga att man bör borra bort en popnit. Det va när jag trodde att det bara va en sida ang ämnet men när jag sen såg att det va 3!! sidor så tänkte jag; "jammen jag skiter it då!"

Bara på SH kan en tråd om hur man borrar bort en popnit bli 3 sidor lång...

Kan man inte slå bort niten med en ketting :va Eller det kanske redan har föreslagits? :confused:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Kom att tänka på "Macken" när jag lusläst denna tråd som utvecklats till en mycket informativ sådan.

Kan man inte tvätta bort nitjävlarna riktigt hårt, för att komma in i burken?! Fast å andra sidan, ett borr, är nog att föredra.

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
mjukis skrev:
Kan man inte slå bort niten med en ketting :va Eller det kanske redan har föreslagits? :confused:

:Bugar :rofl :D :Bugar

fast det kommer inte att gå... om inte nitarna sitter i tacket... i annat fall måste det nog dessvärre.................... :trött

saik78

I rymden kan ingen höra dig gråta.
Gick med
16 Feb 2004
Hoj
Honda XRV 750 -96, KTM 250, EX 440
Benny!Träd fram och berätta hur det gick, för att få slut på denna oändliga tråd. Och kom nu för bövelen inte å säg att du borrade ut nitarna, efter alla goda råd du fått :fatta!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept