Bästa sätt att ta bort popnitar??? Hjälp snabbt

Status
Ej öppen för fler svar.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Nicke skrev:
Det gör man INTE. Packade om mitt Tri-Oval för en månad sen och alla 16 gick att borra ur precis som vilken popnit som helst. Är det erfarenhet eller spekulerar du bara?

jaa!! :7peta säg nu säg nu! :lol :fyllisar

nu måste vi överanalysera detta..nån sa att man skulle ha en 3,3 borr...men de finns ju lite olika storlekar :va
viken borr e bäst till vilken nit? :) :rolleyes:

BiB

En gång, ingen gång, två...
Gick med
15 Apr 2005
Hoj
Yamaha MT-09
Färnbo skrev:
:D
:D :D :D :D :D Ja skrattar så att ja får ont i :tuttar

:rofl :rofl :rofl Den här tråden måste ligga i fel forum, men herrejisses va jag har skrattat helt:gråta

Men borra, funkar fint, eller.... :hihi

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
ozeo skrev:
jaa!! :7peta säg nu säg nu! :lol :fyllisar

nu måste vi överanalysera detta..nån sa att man skulle ha en 3,3 borr...men de finns ju lite olika storlekar :va
viken borr e bäst till vilken nit? :) :rolleyes:

Jag rekomenderar en Wedevåg borr med titanbeläggning till aluminiumpopnitar, om det är standardavgassysstempopnitar dvs.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Exakt! Om det ändå inte funkar kan han ju alltid testa att borra ur dem som en sista utväg.

Kawwa skrev:
Ja, han borde prova att borra ur nitarna om det skulle skita sig med borrningen!

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
bästa sättet är att sätta en kap-skiva i niten, gör ett "jack" sedan tar du en hovtång & böjer bort den. :rolleyes:

RonJeremy

Guest
Den absolut bästa lösningen är nog dock att köpa en ny dämpare. Att mekka med saker som man borde lämna till dom professionella brukar aldrig ha en lyckad utgång....... eller kan du ju prova med att borra :tummenupp

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Hjuling
Det som stör mig mest med den här tråden är att många envisas med att skriva ETT borr..."ett litet borr" tex...om man pratar om ett borrstål så funkar det men "det lilla borret"?!? :)

Maja

Gillar kossor.
Gick med
17 Apr 2004
Hoj
Fajtör-kavva i delar. Igen.
stephenj skrev:
Det som stör mig mest med den här tråden är att många envisas med att skriva ETT borr..."ett litet borr" tex...om man pratar om ett borrstål så funkar det men "det lilla borret"?!? :)

Ska vara så. Vet att det låter lite KånStIgT, men...

Sen tror jag att vi aldrig kommer få höra från draccatryck igen, han måste ha blivit rejält bortskrämd av denna tråden. Stackarn. Men roligt är det.

Kom ihåg att INTE köra med hammarfunktionen på borren! Tänk att ni har glömt att nämna det, kan ju bli hur fel som helst annars. :näsblod

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Hjuling
Maja skrev:
Ska vara så. Vet att det låter lite KånStIgT, men...

Sen tror jag att vi aldrig kommer få höra från draccatryck igen, han måste ha blivit rejält bortskrämd av denna tråden. Stackarn. Men roligt är det.

Kom ihåg att INTE köra med hammarfunktionen på borren! Tänk att ni har glömt att nämna det, kan ju bli hur fel som helst annars. :näsblod

Man kan iofs säga båda:

Borr [bår´] subst. ~en el. ~et, ~ar el. ~
ORDLED: borr-en

Men jag tycker ändå att det låter konstigt med ordleden borr-et.... :rolleyes:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag tror många inte vågar skriva borren för de tror att rättstavningsmaffian ska ge sig på dem. Har ALDRIG hört nån säga "ett borr" eller "borret" i verkligheten, bara i skrift. Låter helt wacky enligt mig. "Ormet krupa market" typ.

stephenj skrev:
Men jag tycker ändå att det låter konstigt med ordleden borr-et.... :rolleyes:

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Nicke skrev:
Jag tror många inte vågar skriva borren för de tror att rättstavningsmaffian ska ge sig på dem. Har ALDRIG hört nån säga "ett borr" eller "borret" i verkligheten, bara i skrift. Låter helt wacky enligt mig. "Ormet krupa market" typ.

Håll er till ämnet :fatta! ´Hur skall han få bort nitarna! Jag tycker att han skall prova att borra :yoparty

BiB

En gång, ingen gång, två...
Gick med
15 Apr 2005
Hoj
Yamaha MT-09
bagerah skrev:
beror ju på om du kör vänstervarv eller högervarv på skruvdragaren... :fatta!

Förlåt, vet att det är lite OT. Men jag måste bara få veta, kan man borra med skruvdragaren :confused: :hihi

guruville

Döende.............som alla andra
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
R1-00, cb500-72 café, rm 250-02, cb 500-73, ,rm465-81,Honda xr500 -84 enduro,Honda XR500-84 Gatreg, Monkybike -10 184cc mc reg, honda xl600r 1983gatreg
Eller hälla på saltlösning och vänta tills popnitarna ergat bort :3freak

MoosE

Uppsala RoadRunners
Gick med
17 Jul 2003
Hoj
SÅLD....:(
jaja...
det är ju inte alla popnitar som får kvar en bit av sprinten... men det har hänt mej flera gånger och då går det f%n inte å borra utan å borra snett....

ganska underhållande tråd faktiskt :hihi

jag tycker att han ska ta å åka ut och gasa så mycket som det bara går å sen motorbromsa på låg växel med choken på fullt så det blir riktigt fina avgassmällar... tillslut lossnar nog popnitarna :tummenupp

eller så funkar det nog å borra...................................................

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection