TM skrev:Eller kan man montera hojen i fet-chucken på en stor svarv.
Ja just dé, dé gömdé já.....
TM skrev:Eller kan man montera hojen i fet-chucken på en stor svarv.
draccatryck skrev:Men då kan man ju räkna ut att man kommer slinta och repa hela den fina ljud dämparen! Så nu vet man inte riktgit hur man ska göra. Vilket är rätt litet eller stort?
MVH//Benny
Ja skrattar så att ja får ont idread skrev:Det här var fan i mig den sjukaste tråden jag läst på länge *haha*.
Kawwa skrev:I egenskap av utbildad verkstadstekniker och servicetekniker med mångåreig erfarenhet, så måste jag lägga in mitt veto här.
Jag skulle föredra att borra bort popnitskallen och peta in popnitkroppen i ljuddämparen, glöm ej att plocka ur popnitkropparna ur ljuddämparen efter demontering/innan återmontering.
MoosE skrev:nu har jag läst igenom hela den här MYCKET INFORMELLA tråden och har konstaterat att alla har glömt det kanske absolut VIKTIGASTE....
INNAN MAN KAN BÖRJA BORRA MÅSTE MAN TA ETT DORN OCH KNACKA IN STÅLSPRINTEN SOM SITTER I HÅLET....
heigo skrev:Det ska inte sitta nån stålsprint i hålet. Om inte en apa har nitat den! Och om det nu är en apa som har nitat den så går det bra att borra iaf, utan dorn
Prova att borra ur niten
Han ska inte nita, han ska borra. Trodde vi var överens om det, men det är klart att det kanske finns smartare sätt än att borra?MoosE skrev:hur nitar du så att inte en bit av stålsprinten sitter kvar?
MoosE skrev:med tanke på att stål är hårdare än aluminium så kommer man borra snett om man inte knackar in sprinten....
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|