Bästa Skräckrullen?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
"Event Horizon" med Sam Neill är mer sciense fiction men den är grymt bra och har sina läskiga stunder.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är det här tråden som kommer ge mig svaret på frågan som följer:
Vilken film såg jag som barn som var "skräck" och inspelad sannolikt på 70-talet med tidernas sämsta upplägg:
Collegestudenter ska bada i sjö. De simmar ut till flotte. Det bor ett monster i sjön. Monstret äter upp dem en efter en. Monstret består av en presenning som filmmakrna på något sätt drar på vattenytan. Tror filmen slutade med att alla blev uppätna och deras typ gamla Camaro stod kvar på stranden.
En sådan fantastiskt bra b-film skulle jag nämligen gärna se igen, eftersom jag redan som 11-12-åring förstod hur jävla dålig och o-läskig den var. Rekvisitan bestod alltså av:

1st badflotte
1st skitbil
1st presenning

Pls help out här

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Vilken film såg jag som barn som var "skräck" och inspelad sannolikt på 70-talet med tidernas sämsta upplägg:
Collegestudenter ska bada i sjö. De simmar ut till flotte. Det bor ett monster i sjön. Monstret äter upp dem en efter en. Monstret består av en presenning som filmmakrna på något sätt drar på vattenytan. Tror filmen slutade med att alla blev uppätna och deras typ gamla Camaro stod kvar på stranden.
En sådan fantastiskt bra b-film skulle jag nämligen gärna se igen, eftersom jag redan som 11-12-åring förstod hur jävla dålig och o-läskig den var. Rekvisitan bestod alltså av:

1st badflotte
1st skitbil
1st presenning

Pls help out här

Kommer ihåg den. Särskilt när en av grabbarna som står och håller en sovande donna i famnen blir lite kåt och lägger ner henne och plockar av BH:n så kommer presenningen och tar henne mellan plankorna på flotten!

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
954 Fighterblade -03

1st badflotte
1st skitbil
1st presenning

Pls help out här

Creepshow 2.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6

1st badflotte
1st skitbil
1st presenning

Pls help out här

Se den inte! Jag varnar dig!
Jag kom nämligen på en egen sån film som jag bara mindes fragment av men hade för mig var riktigt "bra" när jag var grabb. Efter lite forskning kom jag på att filmen heter "Star Crystal" (finns i bukten) och handlar om ett rymdskepp som får med sig en Kristall som visar sig vara en totalt mordisk alien som skickar tenktaklar genom rymdskeppet. Slutet (om man orkar ta sig dit) är milt sagt oväntat... *Spolier* ---->De blir vänner med utomjordingen! hahaha <--- *spoiler*

Helt ärligt så kollade jag i 20 minuter på filmen sedan spolade jag fram till slutet. Vill ni se en av historiens värsta lågbudjet b-rymdfilmer så kolla på den här!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kommer ihåg den. Särskilt när en av grabbarna som står och håller en sovande donna i famnen blir lite kåt och lägger ner henne och plockar av BH:n så kommer presenningen och tar henne mellan plankorna på flotten!

Underbart, var såg du den?
Jag hade en kompis som hade den på original-VHS. Han hade även andra superfilmer som Death Collector, vilken jag numera har i min källare.

Jag tycker någon ska starta b-filmstråden där vi kan vältra oss i dylikt. :D

Se den inte! Jag varnar dig!

Men jag vet redan hur dålig den var/är så jag vill mest njuta av b-filmskänslan.

Creepshow 2 från 1987. "The raft"heter den.

Har för mig den gick på 5:an för inte sålänge sen.

Man sliutar aldrig förvånas över forumets kunskap. :)
Var har du hållt hus förresten, har inte sett dig på 3 år typ? Det var väl du som köpte min kompis Gixxer för 4 år sedan?

Fantastico!

Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.

1st badflotte
1st skitbil
1st presenning

Pls help out här
Jag tror den bygger på en kort berättelse ur en av Stephen Kings samlingsböcker, kommer inte ihåg namnet på boken just nu.

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj
Jepp, "Flotten". Grym novell! Om jag minns rätt var det "Den förskräckliga apan" den fanns i. Första novellen är "Dimman" vilken de äntligen har gjort film av nu.
Kan ha varit "Dödsbädden" också...minnet är bra men kôrt. :va

Jag tror den bygger på en kort berättelse ur en av Stephen Kings samlingsböcker, kommer inte ihåg namnet på boken just nu.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Eller hur sämsta skitfilmen ju nej nu får jag göra en lista.

Blair witch project-Hur bra som helst
Carrie-Bra
The Omen-Jao
Jaws-Eller fan ändå inte den jävla idioten som regisserade filmen fick folk o slakta så många hajar.
Poltergeist-Jo bra sådär
Fredag den 13e-Bäst
Onda dockan-Bra
The ring-Godkänd ja för fan
Alien-Fan va bra
The Thing-Mycket bra
Body snatchers-Fan va bra
The Silence of the Lambs-Hur bra som helst
Djurkyrkogården-Bra som fan
The Brood-Den måste ni se
THE BLOB-Så bra
In the Mouth of Madness-Godkänd
Jacob's Ladder-Sick

Bästa sällskapet för dessa filmer=Ensam

Oj, en lista över ruskigt dåliga filmer passar ju inte i denna tråd :huvet
Du fick dock med "the blob", men varför du listade resten är ju en gåta :va

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Oj, en lista över ruskigt dåliga filmer passar ju inte i denna tråd :huvet
Du fick dock med "the blob", men varför du listade resten är ju en gåta :va

Omen-filmerna från -76 med Gregory Peck får du ändå ta till ditt hjärta. Annars förskjuter jag dig.

The Blob har jag inte hört talas om :gnissla

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jepp, "Flotten". Grym novell! Om jag minns rätt var det "Den förskräckliga apan" den fanns i. Första novellen är "Dimman" vilken de äntligen har gjort film av nu.
Kan ha varit "Dödsbädden" också...minnet är bra men kôrt. :va

Den var inte bra som film i alla fall. :hihi
Men det där med dimman, det kom ju en annan rysare för 2-3 år sedan som hette The Fog, så kom en till med King nu? Vad fan är det med den där jävla kommunistdimman egentligen??????????????

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...