Bästa slipon??

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jas-95 skrev:
Köp ett ART. Kostar 2000:-. Sedan sågar du av 20cm. Borrar nya hål och popnitar. Kan säga att du kommer få ståpäls i fisriset av det ljudet!!

JB

ART har gått i konkurs men Checkray Trading har några kvar på lager. Tyvärr inte till min... :(

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Nån som har ett Scorpion på sin hoj? Om det är nåt najsigt ljud o så. E lite sugen på det snygga korta blåset dom har.

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
HönaPower skrev:
2028300 Mitt nya Scorpion ligger på posten & väntar, återkommer med rapport! :)

Funderar på ett scorpion slipon till min gixxer, gillar deras korta lilla burk, liknar lite motogp. Dom skall även vara bra dessa slipon? Höna power hur lät ditt slip on du fick?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Lurch skrev:
1908496 Letar själv och har kommit fram till att om man vill ha ett hyfsat slipon till bra pris så har man (bland andra) dessa att väla på:

Scorpion från http://www.bikersneed.se
Leo Vince från http://www-mgh-bikes.de

Väntar på svar från http:www.grenmarkracing.se som säljer GPR.

Det lutar dock åt Leo Vince (ca 2600 kr till min CBR600 -99) eftersom dB-killer ingår.[/QUOTE

scorpion kan man ju köpa rätt så billigt, har för mig att scorpion bytte namn till acrapovic, rätta mig:) , borde isf vara samma kvalitet.

simpen

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2005
Hoj
gsxr 1000 k5
jämförde ett leo vinci, ett micron och ett akrapovic och man kände helt klart hur bra kvalitet akrapovicet höll i jämförelse med dem andra två...

Burrat

Lasse Jonsson
Gick med
3 Oct 2006
Hoj
Gixxer 1000 05
simpen skrev:
2639941 jämförde ett leo vinci, ett micron och ett akrapovic och man kände helt klart hur bra kvalitet akrapovicet höll i jämförelse med dem andra två...

jämförde hur? hur kommer det visa sig? Går sönder? har lagom köpt ett micron titan....

Berggren

Nu är våren här.....eller?
Gick med
24 Jan 2004
Hoj
3 st
Kuben skrev:
1915914 Är det nån som provat muzzys helsystem.Det står ev. mellan ett sånt eller ett akra.Dock är ju akran dubbelt så dyrt.

Har precis beställt ett Muzzy helsystem till en Z1000 nu.
4900kr inkl.frakt till dörren från USA. Dollarn är ruskigt låg nu.
Men glöm inte tullavgift på 3,5% och moms 25%.

Last edited:

YZF R6

Värst av alla
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
R6 -06
peteR1000 skrev:
1915998 Nån som har ett Scorpion på sin hoj? Om det är nåt najsigt ljud o så. E lite sugen på det snygga korta blåset dom har.

Fick mitt Scorpion för 1 vecka sedan, det låter så där GÖTT man vill att det ska låta.

Passförmen är lika bra som akrapovic som jag köpte till min R6 -01.
+ Att man får livstids garanti på hela skiten! :tummenupp

Billigt och bra!

simpen

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2005
Hoj
gsxr 1000 k5
Burrat skrev:
2639968 jämförde hur? hur kommer det visa sig? Går sönder? har lagom köpt ett micron titan....

nu såg det kanske ut som att jag skrev att jag inte tyckte att dem andra var bra men det var inte så jag menade... (hade micron på förra hojen och var nöjd)
det jag menade var att akrapovicet kändes robust och välbygt utan att vara tyngre, snarare tvärtom... vetenskapligare än så var det inte :rolleyes:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Zard, Arata och Racefit är (relativa) nykomlingar som det sägs mycket bra om.
Iaf Zard gör väldigt läckra system.

Last edited:

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Hindle är bra budgetval men inget som mäter sig med Akrapovic.. varför köpa dyrt när man ändå inte blir 100 % ig nöjd och bara kommer dregla på alla som har Akra, då köper man ett akra till slut ändå och förlorar då jämfört med att köpa rätt på en gång :)

Kneedrag

Guest
Jag har ett Jardine o det sjunger gott på min gsxr

Last edited:

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
YZF R6 skrev:
2640004 Fick mitt Scorpion för 1 vecka sedan, det låter så där GÖTT man vill att det ska låta.

Passförmen är lika bra som akrapovic som jag köpte till min R6 -01.
+ Att man får livstids garanti på hela skiten! :tummenupp

Billigt och bra!

Du gillade ditt scorpion slipon då? Altså hur är ljudet, är det hysteriskt, mörkt, dovt, rent? Jag söker ett hysteriskt ljud, altså det ska skrika hysteriskt redan vid 4k varv, typ så nackhåren reser sig.

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Flera :P
majtii skrev:
2639997 Undrar jag också. Vad skulle göra Akraröret så mycket bättre?
Vill nog ha lite sakliga argument.

Räcker oftast att titta inne i ett grenrör för att avgöra kvalitet, finns inte så många system som kan mäta sig med Akra Evo grenrör när det gäller svetsfogar som oftast har svamp på innsidan.

System som faller mig i smaken Akrapovic, Yoshimura (Japanbyggda förståss), Moriwaki, Arata, Sato

Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Rasorblade skrev:
1906863 Yoshimura alla gånger.

:tummenupp

Jag håller med! Jag har haft Devil, Ixil osv. Iofs aldrig ett Yoshimura men dom Yoshi man har lyssnat på har överträffat allt!

Dessutom tycker jag dom är välbyggda och har grim finnish. Dom Japansk-byggda är den personliga favoriten. Kanske inte dom billigaste men men...

Vill man ha ett budgetalternativ skulle jag snegla på GPR-systemen som Matti Tepsa kör med bl.a.

Last edited:

YZF R6

Värst av alla
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
R6 -06
Argyle skrev:
2640355 Du gillade ditt scorpion slipon då? Altså hur är ljudet, är det hysteriskt, mörkt, dovt, rent? Jag söker ett hysteriskt ljud, altså det ska skrika hysteriskt redan vid 4k varv, typ så nackhåren reser sig.

Mörkt, dovt, rent? Nopp helt klart HYSTERISKT! brorsan på 13 undrade varför ja köpte ett som va trasigt :näsblod

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring