Med tanke på att risken att gå sönder rimligen borde vara relation till hur många komponenter
hojen innehåller och det skett en fullständig explosion av elektronik på nya hojar så lär väl livslängden innan allvarligt (=verkstad) fel bli kortare och kortare.
På dagens bild såg jag i veckan en bild av en Indian hoj, årsmodell som jag bedömmer 1920-talet. Tvivlar på att någon modern hoj är körduglig om 100 år. De hojar som det är störst chans få liv i om 100 år kommer antagligen vara dom med förgasare ......
En vän har en BMW R90S byggd på 1970-talet, köpt av honom ca 1980.
Den har nu rullat över 50000 mil.
Tvivlar på att moderna hojar i allmänhet klarar nått liknande.
Citat:
Jag har länge funderat på en Cbr 1000rr men jag är tveksam om nya modeller är lika bra som äldre versioner eller inte.
slut citat
Ett sätt kontrollera hur CBR1000RR står sig är ju att kolla resultatlistorna från Isle of Man TT.
Från tex år 2000 och framåt för Superbike.
Eller läsa Reviews här
Det intressanta är Reviewn av den årsmodell som kommer efter den man är intresserad av.
För i den Reviewn står om alla fel som fanns på förgående modell och som nu är fixade på den nya.