Bästa technolåten!?!?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Martin skrev:
Ajaj, nu måste vi ta och reda ut massa saker.
Samlingsnamnet för dessa är inte techno, jag brukar föredra att referera till det som elektronisk dansmusik vilket inkluderar det mesta.
di.fm hade en bra förklaring tycker jag nog.

DJ Tiesto ÄR Ibizaclubtrance :mad:

Inte smutskasta technon sådär. Aja, det var bästa låten som skulle avhandlas anyway. Det var inte helt lätt, var tvungen att kolla igenom min vinylsamling lite snabbt och måste nog säga att Thomas Krome - Bitches From Hell (Resurrection Edit) är en stor favorit.
Äh, jag vet inte helt enkelt, det går i vågor. Men på gamla goda tiden när man spelade skivor på diverse technotillställningar så var den sortens techno het. Men technon låter ju helt klart annorlunda idag, skulle jag välje en all time favoritartist tror jag nog att Surgeon skulle hamna på topplacering.
Fast The Bells kommer ju alltid att vara en klassiker :gnissla

R-108774-001.jpg

Krome ligger högt.

Green Velvet - The Flash
Eller
Jeff Mills - The Bells

tillhör klart favoriterna.. Men sen finns ju Ritchie Hawtin aka platikman också...

club-trance är inte techno
:huvet :fatta!

ultimate_TF

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
...
TurboJugend skrev:
It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Ord :tummenupp Scooter är för alltid kungar!

Scooter - Friends, How much is the fish och Endless summer :yoparty

Vet inte om man kan räkna det till bästa technolåtarna, men vem fan kan motstå tysk partymusik!?! Ta bara Blümchen , snacka om saknad.

"Ich bin wieder hier"
eller
Es Ist nie vorbei (vs. E-Type)

Last edited:

Peaceinn

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
suzuki
Jag gillar det jag hört av era tips men undrar nu som den gröngöling man är vad är skillnaden på trance,techno, å allt det där?

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
-
Halogen skrev:
Jag jockar psytrance på fritiden när lusten faller på, fast på senaste har grejerna mest stått och samlat damm... :(

Då kanske du kan rippa lite mp3or och skicka till mig? :D Upptäckte Pleiadians för någon månad sedan. Deras IFO album har ett par schyssta låtar. Filteria har ett par riktigt bra låtar också, han räknas väl som psytrance? Kan du rekommendera något som låter som Pleiadians IFO eller Filtera?

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Riktigt bra techno som går i spelaren nu:

Bandulu - Prescence
Dj Randy & Mac Zimms - Monkey shines
Laurent Garnier - The sound of the big baboo
Leftfield - double flash

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
D&B

Ingen av er som är inne på tung suggestiv D&B? Typ Darchives, Konflict, Dieselboy mfl?

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Hittils bästa låten inom EDM:
Delerium - Silence (DJ Tiesto remix)

Sonab

Sporthojsnörd
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
Africa Twin 1100 A.S. - 2020 + V-Max 1700
Age of love :tummenupp (orginalet -inte med Scooter, eller annan mupp.)

Bart

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
Husa..
Finns otroligt mkt att välja på.. Lyssnar enbart på psy..
ex.
Astral projection - visions of nasca (BLT remix)
Infected Mushroom - Psycho
Electric Universe - många många låtar som är bra..

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Ringo skrev:
Då kanske du kan rippa lite mp3or och skicka till mig? :D Upptäckte Pleiadians för någon månad sedan. Deras IFO album har ett par schyssta låtar. Filteria har ett par riktigt bra låtar också, han räknas väl som psytrance? Kan du rekommendera något som låter som Pleiadians IFO eller Filtera?

Självklart! Killarna i Pleiadians har släppt musik under namnet Etnica också, deras tidiga album påminner väldigt mycket om Pleiadians. Alien Protein är ett album du absolut måste kolla upp. Även grupper som Blue Planet Corporation, Transwave och Technossomy påminner om Pleiadians, dessutom är det snudd på klassisk goatrance. Good stuff! :banana

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
-
Jag måste passa på och göra en vad-heter-låten!

tim.mp3 1.22MB (bara början på låten)

Laddade ner den för många år sedan. Filen är döpt till Tim Schuldt - Elastica. Har försökt att få tag på en bättre version (den jag har låter rätt dåligt), men hittade ingen låt som heter Elastica av Herr Schuldt. Vet inte om det verkligen är Schuldt som har gjort den eller om titeln inte stämmer.

---

Halogen: Tackar för tipsen! Skall kollas upp. Jag snubblade in i genren genom old school goa, så det ligger mig varmt om hjärtat :) Tips på bra goa från omkring 1996-97 mottages gärna. Det var då den var som bäst. Amanite FX - Alfalfa... fifan.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
Ringo skrev:
Jag måste passa på och göra en vad-heter-låten!

tim.mp3 1.22MB (bara början på låten)

Laddade ner den för många år sedan. Filen är döpt till Tim Schuldt - Elastica. Har försökt att få tag på en bättre version (den jag har låter rätt dåligt), men hittade ingen låt som heter Elastica av Herr Schuldt. Vet inte om det verkligen är Schuldt som har gjort den eller om titeln inte stämmer.

Stämmer, Tim Schuldt HAR gjort en låt som heter Elastica. Den finns med på Tim Schuldt - Enter the 2nd Earth EP:n som släpptes på Full Moon Records 1996, vilket tyvärr innebär att chansen att hitta den i affär eller på nätet förmodligen är rätt liten... :( Obskyra goavinyler är hopplöst svåra att få tag i överlag tyvärr.

Är det då den låten du har? Tyvärr kan jag inte svara på det, eftersom jag inte har den aktuella ep:n heller. :gnissla

Ringo skrev:
Halogen: Tackar för tipsen! Skall kollas upp. Jag snubblade in i genren genom old school goa, så det ligger mig varmt om hjärtat :) Tips på bra goa från omkring 1996-97 mottages gärna. Det var då den var som bäst. Amanite FX - Alfalfa... fifan.

Damn straight. :yoparty Hallucinogen och typ allt som släppts på Twisted Records är annars ett hett tips. :tummenupp

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Profondo Rosso med gamle Bobby Flexter va en fin hit i Åre 2004.
Va väldans många på dansgolvet som ville ha skivan med sig hem men den fick dom inte av ma!!

Electric med Leila K e en fin melodi oxå!

ITZHAK

Musikalernas Robin Hood
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Kulturraket
Det finns många choonz som förtjänar en plats på technoscenens wall of fame.
Men några som utmärkt sig genom åren är:

Marco V - GODD (Trance)
Green Velvet - Answering Machine (Techno)
Yosh feat. Lovedeejay Akemi - The Screamer (Handbag)
System F - Out of the blue (Clubtrance)
Eskimos & Egypt - Welcome to the future (Techno)
Jurgen Vries - The theme (Melodic trance)
DJ Tim & Misjah - Access (Progressive trance)
Josh Wink - Higher state of consciousness (Trance)

Förbannat vare mitt korta minne! :kocko

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
Upp!

För er som gillar svensk malmöpsy kan jag tipsa om att Sebastian och Marcus från Son Kite har varit så snälla att de lagt upp livespelningen från Tokyo 2003 på sin websida. 192 kbps mp3, 90 minuter - hela spelningen mao. :yoparty

Jag har DVD:n från samma spelning och det är fifan bra tryck rätt igenom. Rekommenderas!

Direktlänk för den som är lat, annars www.sonkite.com och klicka på music.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC