Bästa tjejhojen?

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
C1:an är för riktiga män. De flesta här skulle inte våga ta en sväng med den, eftersom deras bild av en hoj är en som väger upp deras tillkortakommanden. Med C1 an måste vara välutrustad redan från början:yoparty

Syftade mer på att hojen är inbyggd i en plastbubbla och du sparkar på folk som har kåpor!

Och GS:ens plast räcker ju till att täcka typ 3-4 racehojar den också.

:arsele

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Tack för seriöst svar. :)

Jag har oxå ett monster och jag är för lång och för dåligt byggd för den egentligen (knarrande leder). Kör den ändå, när den är hel, ba'fatt den är ascool.

Med detta sagt så vill jag peka på att "tjejhoj" är ett uselt uttryck. Tjejhoj för mig är något som är litet och klenmotoriserat. Finns ingen anledning för er xx-are att välja något schablonartat. En tjej på min gata kör en intruder 1800. 350kg hoj med lika mycket volym i en cylinder som jag har i mina två. Den är inte rosa heller.

Kort sagt: tjöp vad du vill ha istället för vad du tror att andra tycker du ska ha.

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Jag har oxå ett monster och jag är för lång och för dåligt byggd för den egentligen (knarrande leder). Kör den ändå, när den är hel, ba'fatt den är ascool.

Med detta sagt så vill jag peka på att "tjejhoj" är ett uselt uttryck. Tjejhoj för mig är något som är litet och klenmotoriserat. Finns ingen anledning för er xx-are att välja något schablonartat. En tjej på min gata kör en intruder 1800. 350kg hoj med lika mycket volym i en cylinder som jag har i mina två. Den är inte rosa heller.

Kort sagt: tjöp vad du vill ha istället för vad du tror att andra tycker du ska ha.

Tja, jag kunde väl ha skrivit nybörjarhoj i stället, men tänk så mkt tråkigare den tråden hade blivit. :hihi

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Jag har haft en CBR600F-93, en GSXR750srad-97, en TL1000S-97 och har nu en ZX6rR-07. Säga vad man vill om stora hojar med stor cc, men jag är rätt liten och det är rätt skönt att ha en liten, smidig hoj. Lillninjan har förvisso jävligt hög sitthöjd, jag når bara ner med en tåspets i taget. Men den är galet smidig att köra, och man slipper brottas med den när det börjar svänga lite mer.

Så mitt tips är en 600, för de ÄR smidigare än 1000cc.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
RC8R? Stor supersport v-twin? :D Du kommer öht inte behöva oroa dig för att nå ner till marken, för du kommer helt enkelt inte göra det.
Annars är ju det tråkiga svaret att glo runt och provsitta lite hos några hojmånglare för att se vad du tycker känns bra att gränsla, sen tjöper du nåt helt annat. Precis som resten av oss. :hihi

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO