MickeZX7R
Posör
Tackar för svaren i tråden
Hur mycket stålar tar Ivan för att mixtra med cdi boxen, och hur bra är den mappen? Man blir ju låst till en mapp om man skickar iväg cdi och då får man verkligen hoppas den är bra.- Tackar för nyttig info.
Jag tänkte skicka boxen för tuning till Ivan´s performance i höst, men vill först göra alla ev. modifieringar.
Ivan's Performance Products
www.ivansperformanceproducts.com
Får se hur "djupt" i trimningsträsket jag vill sträcka mig. Kanske nöjer mig med luftburk o ev. avgassystem o sen mappningen på det.
- De visar ett antal vettiga bänkningsresultat med olika respektive set-ups på hojen:Hur mycket stålar tar Ivan för att mixtra med cdi boxen, och hur bra är den mappen? Man blir ju låst till en mapp om man skickar iväg cdi och då får man verkligen hoppas den är bra.
Pc5:an i sig kostar väl runt 5” och mappning av Ivans 3,5” plus frakt o tull o moms slipper du nog inte för det är nog 8-10 år sen jag slapp själv från usa iallafall så det är frågan om det är värt det ? Kollat med dom som håller på i Sverige ? Typ fastbikez ?- De visar ett antal vettiga bänkningsresultat med olika respektive set-ups på hojen:
Ivan's Performance Products
www.ivansperformanceproducts.com
Visst kanske en individuell mappning plockar ytterligare något ur maskinen, men då blir kostnaden en annan också. PC5 +bänkning kanske går på runt 8 000-9 000 SEK i runda slängar, medan CDI-mappen från Ivan´s kostar 3 500+frakt.
- PC5+mappning här i Sverige lär väl kosta minst 8-9 000 SEK ändå?Pc5:an i sig kostar väl runt 5” och mappning av Ivans 3,5” plus frakt o tull o moms slipper du nog inte för det är nog 8-10 år sen jag slapp själv från usa iallafall så det är frågan om det är värt det ? Kollat med dom som håller på i Sverige ? Typ fastbikez ?
Det fastnar hos postnord som vill ha reda på innehåll och värde på innehållet sen får du en hanteringsavgift+tull o moms innan du får det hemskickat tar hem rätt mycket grejer och inget absolut inget slipper igenom nu före 2010 var det 50/50 .- PC5+mappning här i Sverige lär väl kosta minst 8-9 000 SEK ändå?
Tull o moms på en begagnad CDI kan nog inte bli så dyrt. Har för mig att det till och med kan vara helt tull/momsfritt när det är detaljer som skickas som retur?
Det finns/fanns ett begrepp som heter retur efter reparation/service som efter en del pappersarbete befriar från extra avgifter.Det fastnar hos postnord som vill ha reda på innehåll och värde på innehållet sen får du en hanteringsavgift+tull o moms innan du får det hemskickat tar hem rätt mycket grejer och inget absolut inget slipper igenom nu före 2010 var det 50/50 .
sen är det frågan hur dom gör på arbete men annars vill dom väl ha priset på en cdi att tulla o momsa på för skriver Ivans 350usd nånstans så är det beloppet dom räknar på
- Man kan få vad man vill om man vill betala multum. Det vill inte jag, så det blir inga fabrikstrim för min del.Du får en MT01 billigare o räcker inte det så säker Yamaha minst 3 olika fabrik trim nivåer som håller vad dom lovar.
Tror man hamnade på 120 +HP och runt 230 nm med stage 3. Kolvar kam koppling acra.
- Jag har köpt PC till två av mina hojar, CBR929:an och min nuvarande CBR100RR, och då var det modellspecifika PC:s som gällde. Alltså funkade inte en PC från någon annan modell.De finns massor av beg Powercommander på ebay. Under 2000kr är de hemma. Den jag länkar till har dessutom justerskruvar som man själv kan skruva på ute i fält. De är bara grov justering, den har även vanliga datajusteringen.
Den PC har inte tändningsmapp men de är mindre noga.
'https://www.ebay.com/itm/374203700614?hash=item5720475586:g:82IAAOSwcypikmv4
Oj skickade til fel hoj hehe. De fanns till bolt också.- Jag har köpt PC till två av mina hojar, CBR929:an och min nuvarande CBR100RR, och då var det modellspecifika PC:s som gällde. Alltså funkade inte en PC från någon annan modell.
Personligen tänker jag att det oftast är ventilsätena som slits så jag brukar lägga mig på den mer glappande sidan i intervallet om jag väljer mellan två möjliga shims som båda uppfyller intervallet.En följdfråga i samma tråd då, eftersom jag tänkte kontrollera/justera ventilspelet på hojen.
När toleransen i det här fallet är 0,08-0,12 mm på insugssidan och 0,22-0,26 på avgaset - är det bättre att hålla mindre eller större tolerans inom gränsvärdena med tanke på effekt eller är det mer risk än utdelning på sådant?
Om ventilsätet slits blir spelet ännu mindre. Ligger du då på tighta sidan är risken förbrända ventiler större.Personligen tänker jag att det oftast är ventilsätena som slits så jag brukar lägga mig på den tighta sidan i intervallet om jag väljer mellan två möjliga shims som båda uppfyller intervallet.
Naturligtvis är det så, blev lite fort och fel där. Redigerar posten så att inget missförstånd uppstår ?Om ventilsätet slits blir spelet ännu mindre. Ligger du då på tighta sidan är risken förbrända ventiler större.
- Okey, du menar att ventilsätena slits oftare/vanligare än kamnockarna?Personligen tänker jag att det oftast är ventilsätena som slits så jag brukar lägga mig på den mer glappande sidan i intervallet om jag väljer mellan två möjliga shims som båda uppfyller intervallet.
Sliter du kamnockarna så har du större bekymmer för då är du igenom härdningen på dom , dålig skötsel eller höga mil brukar vara orsaken till nedslitna såna- Okey, du menar att ventilsätena slits oftare/vanligare än kamnockarna?
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |