Bästa TV-serierna

Scorpiojn

Medlem
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Ducati 998s FE
Den tv-serie jag tycker varit bäst är nog Familjen Macahan.

Fler personliga favoriter är Star Trek Voyager,
V, Baretta, De fattiga och de rika, Nord och syd och någon till.

Bästa såpoperan tycker jag att Falcon Crest var.

I modern tid har jag inte tittat på mycket serier men House är ju bra.

Last edited:

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Maffiaserier verkar vara 2000-talets Eurodance. Det finns liksom inte någon mättnad i marknaden. Alla vill göra maffiaserier, alla gör det också, och alla är populära.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Är inte Sons of Anarchy också något maffialiknande?
TV-spelet GTA. Jag är iofs inte rätt person att rabbla detta, eftersom jag slår dövörat till så fort något maffialiknande kommer på tal. Med det sagt att jag inte memorerar titlarna, men jag tycker att det är mycket sådant i media och på bekantas fejsbokuppdateringar. Jag baserar alltså min sanning helt på min egen vinklade verklighetsuppfattning, som är helt subjektiv. Jag har rätt för att jag tycker så!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är inte Sons of Anarchy också något maffialiknande?
TV-spelet GTA. Jag är iofs inte rätt person att rabbla detta, eftersom jag slår dövörat till så fort något maffialiknande kommer på tal. Med det sagt att jag inte memorerar titlarna, men jag tycker att det är mycket sådant i media och på bekantas fejsbokuppdateringar. Jag baserar alltså min sanning helt på min egen vinklade verklighetsuppfattning, som är helt subjektiv. Jag har rätt för att jag tycker så!

Sons of Anarchy verkar vara något trams om MC-gäng. Hade säkert känts hett 1995.

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Kanske inte just Maffia, men serier som handlar om kriminella och en viss romantisering av dessa är ju rätt vanliga.
Narcos nu t.ex.

Eller ja romantisering.. Ja ni förstår. Hoppas jag.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Min favoritserie just nu är Homeland. Galet bra skådisar.

Vad är storyn i den?

En serie som var ganska bra var Lost. Spårade ur efter någon säsong och jag kollade aldrig klart men den var mysigt mystisk.

Den nya lost heter The 100 om man nu gillar det mystiska.

SOA tröttnade jag på efter några avsnitt och nu spyr jag nästan när jag bläddrar förbi ett avsnitt på tv:n. Alla brudar är så tända på den där tönten Jax så att man bara hoppas att han dör.

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Hoj
Inte just nu...
https://www.youtube.com/watch?v=GYo2wtL9fsY

Mr.Robot - F*ck society

What's wrong? ... Nothing...

Jag har sett första säsongen av denna och tycker avsnitt 1 var bra, sen blev det gradvis sämre och väldigt rörigt. Bra skådespeleri från huvudpersonen och han passar bra i rollen, men jag tycker det blev en onödig våldsspiral som förstörde för huvudpersonen på det personliga planet.

Slutet lämnade en hel del att fundera över, som gjort för att skapa en säsong till. Jag skulle säga att den är sevärd, men jag kommer inte se säsong två om den skulle komma.

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Hoj
Inte just nu...
Sons of Anarchy verkar vara något trams om MC-gäng. Hade säkert känts hett 1995.

Det finns en intressant story i den serien. Alla gäng pratar ju om brödraskap, men denna serien visar ju bristen på tillit och hur sjukt långt folk är villiga att gå för att få som dom vill. Det är ju som folk sagt i dokumentärer att det är inget brödraskap, bara envåldshärskare.

Våldet i slutet av serien blir så extremt att det är barnsligt, men problemet ligger väl i att dom bestämde sig för att mjölka serien på pengar och därför måste det balla ur för att hålla folk intresserade.
Hade dom avslutat serien i tid som Breaking Bad gjorde hade den blivit bättre, men pengarna var väl mer värda.

Glorifieringen av denna sorts kultur är ju barnslig, för att leva som dom gör är ju inget att sträva efter.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Jag har sett första säsongen av denna och tycker avsnitt 1 var bra, sen blev det gradvis sämre och väldigt rörigt. Bra skådespeleri från huvudpersonen och han passar bra i rollen, men jag tycker det blev en onödig våldsspiral som förstörde för huvudpersonen på det personliga planet.

Slutet lämnade en hel del att fundera över, som gjort för att skapa en säsong till. Jag skulle säga att den är sevärd, men jag kommer inte se säsong två om den skulle komma.

Jag håller till stor del med.

Manuset var från början en till en film, så säsong 1 är de första 20 minuterna enligt något uttalande/rykte. Fler säsongen ska komma.

Första avsnittet är riktigt bra, tycker serien delvis kunde ha fortsätt i det spåret, lite Dexter möter Fight Club - samtidigt inte för länge eller för mycket heller, finns så många serien där man hyfsat snabbt känner att varje avsnitt har samma innehåll/plot egentligen, Suits, House, Sons of Anarchy osv.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!