Men vad fan, gnälla om att Steve Jobs tjänade pengar. Blir inte mycket mer AFA än så.Tar det som en komplimang.
Vad blir inte vänstertjafs ur ditt perspektiv?
Men vad fan, gnälla om att Steve Jobs tjänade pengar. Blir inte mycket mer AFA än så.Tar det som en komplimang.
Vad blir inte vänstertjafs ur ditt perspektiv?
3, Walking Dead. Säsong 1 är lite halvdan, men det tar sig och blir bättre och bättre tycker jag.
Narcos!
Narcos!
1, Game of Thrones! Fattar inte att endast en av er nämnt den tidigare i tråden. Den är det mest välgjorda som jag sett! Att storyn också är helt suverän gör den till solklar vinnare hos mig.
2, BattleStar Galactica (nyinspelningen från 2004 eller vad det nu är). Grov maratonserie med bra twists och härliga karaktärer.
3, Walking Dead. Säsong 1 är lite halvdan, men det tar sig och blir bättre och bättre tycker jag.
Falling Skies hamnar utanför topplistan, men bör ändå nämnas eftersom den är klart sevärd.
Sopp-ranos vill jag inte se en minut av. Jag är helt allergisk mot maffiafjanterier och stärkta skjortkragar eller kostymer.
Narcos är sevärd, välgjord och jag tycker den är rätt bra. Men som med Sons of Anarchy så är just gangster tramset lite tjatigt. Men storyn i Narcos är intressant iom hur han bygger ett imperium, även om det är i en olaglig bransch.
Det som håller intresset uppe med Narcos är ju att hela storyn får ju plats i en säsong, SoA blev ju bara drygt i slutet. Men när man väl börjat så måste man ju härda ut i det sista
Intressant, hur smaken kan vara som baken. Din topp 3 lista skulle jag inte ens stått ut med när jag gick i mellanstadiet.
När jag ser på film eller TV-serier så vill jag få en skön verklighetsflykt. Samma sak när jag läser böcker.
Att kolla på romantiseringar av maffia, följa kostymklädda gubbar som går till jobbet, förlusta sig över plastikkirurger som opererar tanter etc är helt ointressant för mig. Sånt finns ju på riktigt och är inte intressant i verkligheten heller. Jag vill ha Sci Fi, Fantasy, superhjältar, zombies och aliens när jag vill koppla av i TV-soffan och drömma mig bort.
Ok, fair enough.
Jag gillar både och, tycker inte det ligger i vad utan hur för det mesta.
Jag är till exempel ingen fan av True Blood efter att ha genomlidit ett fåtal avsnitt.
Jag slutade titta på Walking Dead i halva säsong 1 för att det är så pubertalt och stereotypt. T.ex. när de skall hitta en arg tuff kille så är han jete arg och jete tuff. När de vill gestalta den lärde, lugna mannen, så får han förstås glasögon på nästippen. Att en god och jordnära afroamerikan är med är självklart, det vet vi sedan 90-talet att de måste ha en roll. En lite lustig och obstinat asiat var väl också med om jag inte minns fel? Och poliserna, som de kunde slåss minsann!
Menar ni att det blir bättre senare? Konceptet skulle ju kunna bli bra.
Av samma anlednign stod jag inte ut med ett helt avsnitt av det där MC-serien, vad den nu hette, vad fan... Och Homeland tenderar att falla dit då och då också tyvärrmen där kan jag förlåta det.
Har du sett "Being human"?
Underhållande och välgjort drama om hur det skulle fungera om vampyrer, varulvar och spöken fanns:
Se bara till att se originalet. Finns en amerikansk skitversion också.
Jag slutade titta på Walking Dead i halva säsong 1 för att det är så pubertalt och stereotypt. T.ex. när de skall hitta en arg tuff kille så är han jete arg och jete tuff. När de vill gestalta den lärde, lugna mannen, så får han förstås glasögon på nästippen. Att en god och jordnära afroamerikan är med är självklart, det vet vi sedan 90-talet att de måste ha en roll. En lite lustig och obstinat asiat var väl också med om jag inte minns fel? Och poliserna, som de kunde slåss minsann!
Menar ni att det blir bättre senare? Konceptet skulle ju kunna bli bra.
Vad är storyn i den?Walking Dead blir inte bättre med tiden, det är samma dravel mest hela tiden tycker jag. Bara en massa pajiga karaktärer som springer runt och tramsar sig.
Spin-offen Fear the Walking Dead har visserligen bara gått tre avsnitt hittills, men den har alldeles för mycket gemensamt med ursprungsserien så den har jag redan gett upp hoppet om.
Vad är storyn i den?
En serie som var ganska bra var Lost. Spårade ur efter någon säsong och jag kollade aldrig klart men den var mysigt mystisk.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|