BostonGurka
Bannad
Nu har jag inte läst hela tråden men ...
[YOUTUBE-ID]ow5-yIM-kBg[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]ow5-yIM-kBg[/YOUTUBE-ID]
Regga er på nix.nu så slipper ni telesäljare. Fattar inte problemet?
Jag brukar byta språk. De flesta telefonsäljare här i finland talar inte svenska.
Om de gör det byter jag till tyska. Även om jag inte kan tala tyska.
Spanska funkar också. "Qe? No comprende senor"
Arabiska är också skitlätt att prata.
Följande läste ja på warpdrive.se (soft sida btw)
bara o göra likadant...
<Cure> Jag har nog haft för mycket fritid idag.
<Cure> Det ringde en telefonförsäljare i morse. Han presenterade sig med för- och efternamn och vilket företag han arbetade för. Han ville sälja något telefonabonnemang. Jag sa att jag var upptagen och bad honom ringa upp lite senare. När han lagt på söker jag på hans namn på internet men hittar inget skoj, så jag ringer folkbokföringen istället och tar reda på hans adress och personnummer.
<Cure> Två timmar senare ringer snubben igen. Det gällde tydligen något specialerbjudande från Tele2. Jag säger att jag tar erbjudandet. Då säger han att han kommer spela in på band ett muntligt avtal. Han börjar med att fråga mitt namn, varvid jag säger mitt namn.
<Cure> Sedan ska jag läsa upp mitt personnummer. Då läser jag upp försäljarens personnummer. Det blir lite tyst i luren några sekunder, men snart fortsätter han med avtalet. Till sist ska jag säga min adress och självklart säger jag då försäljarens adress. Det är tyst i luren i 10 sekunder innan *jag* säger "Då kopplar vi in dig så snart vi kan."
<Cure> Det är helt tyst i 10 sekunder innan försäljaren svarar med "Jag ska inte köpa något abonnemang?"
<Cure> "Kunde du inte sagt det tidigare?" frågar jag. "Onödigt att du slösar min tid så här." Återigen 10 sekunders tystnad och snabba andetag i luren hörs. Sedan hör man bara ett <klick>.
<Cure> Konstig snubbe.
<Cure> Nu tillbringar jag resten av dan med att beställa massa saker i hans namn ur dagens reklamhäften som kom i morse.
<Cure> Hoppas han gillar sin prenumeration på utländska frimärken för endast 99 spänn i månaden.
<Quader> Ditt hat mot telefonförsäljare är nog inte riktigt hälsosamt...
Varför har folk så svårt att säga "NEJ!" och lägga på luren?
På det viset slösar du varken din egen eller den stackars försäljarens tid
Det är deras jobb, och precis som man själv söker respekt och inte vill bli förlöjligad av sina kunder, oavsett bransch, borde folk ha vett nog att bara säga nej tack.
Nittioåtta procent av tuffingarna här är rena lögnare. De som faktiskt lyckas kläcka ur sig något käckt bör veta att de ofta sätts upp på en lista hos företagen där de sedan rings upp på rent jävelskap.
Nix, jag jobbar inte som telefonförsäljare men jag har många vänner som gör det.
Antingen missförstod du mig eller så missförstår jag dig nu, men jag kritiserade inte dig utan höll snarare med till etthundra procent!Jag uppfattar det inte som otrevligt att säga "Nej, tack" och sedan lägga på direkt. Visst, det kanske är lite kortfattat, men det är väl bättre än att ösa ur sig en massa dumheter och bli förbannad för att telefonförsäljaren fortfarande försöker pracka på mig en massa skit...det är ju deras jobb!!
Igårkväll ringde en telefonförsäljartjej och frågade efter min sambo, och eftersom jag vet att min sambo ha svårt att tacka nej kort och bestämt (och ofta handlar en massa skit "Men det var ju bara gratisprover"...yeah right) så sade jag helt enkelt, "Nej tyvärr vi ska inte ha något" *klick*
Det är väl inte så svårt??
Antingen missförstod du mig eller så missförstår jag dig nu, men jag kritiserade inte dig utan höll snarare med till etthundra procent!
Apropå det, har ni samma problem att säga nej till 3-, Tele2- eller Telenorförsäljare som brukar stå på torg, shoppinggallerior osv.?
En konversation mellan mig och en sådan säljare såg ut såhär:
Säljare: "Hej jag undrar vilket bolag du ringer med på din mobil?"
Jag: "Nej, tack!"
S: "Men jag undrar.."
J: "Nej!"
S: "Du ringer billigare.."
S: "Fast vi.."
S: "Men.."
Sen slapp jag den stackars försäljaren
Behövde inte ens höja rösten eller bli otrevlig!
Det är mina buddys detMin kamrat blev påhoppad på Arlanda av några Re:memberkortnasare och de var tämligen efterhängsna och vägrade sluta prata med honom, vid hemkomsten dök de på honom igen och han fann mod till sig direkt och svarade något underligt på holländska vilket fick personen ifråga att bli helt ställd, bara vände på klacken efter en stund och gick iväg.
Apropå det, har ni samma problem att säga nej till 3-, Tele2- eller Telenorförsäljare som brukar stå på torg, shoppinggallerior osv.?
En konversation mellan mig och en sådan säljare såg ut såhär:
Säljare: "Hej jag undrar vilket bolag du ringer med på din mobil?"
Jag: "Nej, tack!"
S: "Men jag undrar.."
S: "Du ringer billigare.."
S: "Fast vi.."
S: "Men.."
Sen slapp jag den stackars försäljaren
Behövde inte ens höja rösten eller bli otrevlig!
Jag förstod att du höll med mig
Jag säger "företagstelefon"
Samma här, den funkar perfekt!
Jag uppfattar det inte som otrevligt att säga "Nej, tack" och sedan lägga på direkt. Visst, det kanske är lite kortfattat, men det är väl bättre än att ösa ur sig en massa dumheter och bli förbannad för att telefonförsäljaren fortfarande försöker pracka på mig en massa skit...det är ju deras jobb!!
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari