Bästa "ursäkter" när telesäljare ringer?

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Regga er på nix.nu så slipper ni telesäljare. Fattar inte problemet?:confused:

Hehe. Det vore ju nice om det funkade klockrent.
Det finns dock tyvärr företag som inte kollar listan.
Men de blir lite ställda när man frågar: har du hört talas om den där listan som kallas nix???
Försäljarens svar vart:vadå är du med där eller???
Mitt svar: Eeeeeeh ska inte du ha redan kollat det???? *klick*

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag brukar byta språk. De flesta telefonsäljare här i finland talar inte svenska.
Om de gör det byter jag till tyska. Även om jag inte kan tala tyska.

Spanska funkar också. "Qe? No comprende senor"
Arabiska är också skitlätt att prata.

Har märkt det jo, fast jag bor på Åland och inte snackar ett ord Finska så ringer de nån klimakterie kossa och rabblar på. Det roliga är att de kan prata i ca 10 min innan det kopplar att jag inte fattar ett ord av vad de säger, fast jag babblar svenska tebaks. :D

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag har jobbat som telefonförsäljare ca 3 veckor för två olika teleföretag, tele2 tex och jag måste säga att jag har väldigt svårt för att vara dryg mot telefonförsäljare när man själv har provat på det och vet vilket jobbigt jävla skitjobb det är. när jag ringde från tele2 så svor minst var femte person åt mig i luren. folk var så jävla otrevliga. fattar inte att folk orkar med att ha såna jobb. dom som är duktiga tjänar dock bra pengar, några på tele 2 låg lätt på 300kr/timmer som snittlön och det är inte dåligt.
det som funkade bäst mot mig, alltså som fick mig att inte vilja ringa en enda kund till, var när folk driver med en. det är jobbigt som fan för man fattar inte om dom är allvarliga eller om dom driver med en. gör så mot telesäljarna så knäcker ni dom inom kort :D

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Tycker man det är irriterande är det väl bara gå med i Nix. Det har jag gjort och slipper telefonförsäljare.

Sen är det väl företagen man ska vara arg på och inte säljarna. Det är väl företaget som bestämmer vilka säljarna ska ringa till.

Shavey

Hoppets svikare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
crescent
Följande läste ja på warpdrive.se (soft sida btw)
bara o göra likadant...:yoparty

<Cure> Jag har nog haft för mycket fritid idag.
<Cure> Det ringde en telefonförsäljare i morse. Han presenterade sig med för- och efternamn och vilket företag han arbetade för. Han ville sälja något telefonabonnemang. Jag sa att jag var upptagen och bad honom ringa upp lite senare. När han lagt på söker jag på hans namn på internet men hittar inget skoj, så jag ringer folkbokföringen istället och tar reda på hans adress och personnummer.
<Cure> Två timmar senare ringer snubben igen. Det gällde tydligen något specialerbjudande från Tele2. Jag säger att jag tar erbjudandet. Då säger han att han kommer spela in på band ett muntligt avtal. Han börjar med att fråga mitt namn, varvid jag säger mitt namn.
<Cure> Sedan ska jag läsa upp mitt personnummer. Då läser jag upp försäljarens personnummer. Det blir lite tyst i luren några sekunder, men snart fortsätter han med avtalet. Till sist ska jag säga min adress och självklart säger jag då försäljarens adress. Det är tyst i luren i 10 sekunder innan *jag* säger "Då kopplar vi in dig så snart vi kan."
<Cure> Det är helt tyst i 10 sekunder innan försäljaren svarar med "Jag ska inte köpa något abonnemang?"
<Cure> "Kunde du inte sagt det tidigare?" frågar jag. "Onödigt att du slösar min tid så här." Återigen 10 sekunders tystnad och snabba andetag i luren hörs. Sedan hör man bara ett <klick>.
<Cure> Konstig snubbe.
<Cure> Nu tillbringar jag resten av dan med att beställa massa saker i hans namn ur dagens reklamhäften som kom i morse.
<Cure> Hoppas han gillar sin prenumeration på utländska frimärken för endast 99 spänn i månaden.
<Quader> Ditt hat mot telefonförsäljare är nog inte riktigt hälsosamt...

Den gubben ska ju ha nåt fint pris :yoparty

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Varför lyssna 5 min?
Är väll bara o lägga på direkt så fattar dom.

sportbike

Guest
jag brukar ta det i tre steg.
1 lyssna i tre sekunder
2 säg:nej tack
3 tryck på röd lur

klart.......

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Hoj
szr660
Varför har folk så svårt att säga "NEJ!" och lägga på luren?

På det viset slösar du varken din egen eller den stackars försäljarens tid
:kär

Det är deras jobb, och precis som man själv söker respekt och inte vill bli förlöjligad av sina kunder, oavsett bransch, borde folk ha vett nog att bara säga nej tack.

Nittioåtta procent av tuffingarna här är rena lögnare. De som faktiskt lyckas kläcka ur sig något käckt bör veta att de ofta sätts upp på en lista hos företagen där de sedan rings upp på rent jävelskap.

Nix, jag jobbar inte som telefonförsäljare men jag har många vänner som gör det.

Tåbbä

Meblem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Såld
:kär

Det är deras jobb, och precis som man själv söker respekt och inte vill bli förlöjligad av sina kunder, oavsett bransch, borde folk ha vett nog att bara säga nej tack.

Nittioåtta procent av tuffingarna här är rena lögnare. De som faktiskt lyckas kläcka ur sig något käckt bör veta att de ofta sätts upp på en lista hos företagen där de sedan rings upp på rent jävelskap.

Nix, jag jobbar inte som telefonförsäljare men jag har många vänner som gör det.

Jag uppfattar det inte som otrevligt att säga "Nej, tack" och sedan lägga på direkt. Visst, det kanske är lite kortfattat, men det är väl bättre än att ösa ur sig en massa dumheter och bli förbannad för att telefonförsäljaren fortfarande försöker pracka på mig en massa skit...det är ju deras jobb!!

Igårkväll ringde en telefonförsäljartjej och frågade efter min sambo, och eftersom jag vet att min sambo ha svårt att tacka nej kort och bestämt (och ofta handlar en massa skit "Men det var ju bara gratisprover"...yeah right) så sade jag helt enkelt, "Nej tyvärr vi ska inte ha något" *klick*

Det är väl inte så svårt?? :)

jrh

Gick med
17 Sep 2007
Hoj
szr660
Jag uppfattar det inte som otrevligt att säga "Nej, tack" och sedan lägga på direkt. Visst, det kanske är lite kortfattat, men det är väl bättre än att ösa ur sig en massa dumheter och bli förbannad för att telefonförsäljaren fortfarande försöker pracka på mig en massa skit...det är ju deras jobb!!

Igårkväll ringde en telefonförsäljartjej och frågade efter min sambo, och eftersom jag vet att min sambo ha svårt att tacka nej kort och bestämt (och ofta handlar en massa skit "Men det var ju bara gratisprover"...yeah right) så sade jag helt enkelt, "Nej tyvärr vi ska inte ha något" *klick*

Det är väl inte så svårt?? :)
Antingen missförstod du mig eller så missförstår jag dig nu, men jag kritiserade inte dig utan höll snarare med till etthundra procent!

Tåbbä

Meblem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Såld
Apropå det, har ni samma problem att säga nej till 3-, Tele2- eller Telenorförsäljare som brukar stå på torg, shoppinggallerior osv.?

En konversation mellan mig och en sådan säljare såg ut såhär:

Säljare: "Hej jag undrar vilket bolag du ringer med på din mobil?"
Jag: "Nej, tack!"
S: "Men jag undrar.."
J: "Nej!"
S: "Du ringer billigare.."
S: "Fast vi.."
S: "Men.."

Sen slapp jag den stackars försäljaren :)
Behövde inte ens höja rösten eller bli otrevlig!

Antingen missförstod du mig eller så missförstår jag dig nu, men jag kritiserade inte dig utan höll snarare med till etthundra procent!

Jag förstod att du höll med mig :)

Grötboll

Full gas, motorras.
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
CBR600
Apropå det, har ni samma problem att säga nej till 3-, Tele2- eller Telenorförsäljare som brukar stå på torg, shoppinggallerior osv.?

Min kamrat blev påhoppad på Arlanda av några Re:memberkortnasare och de var tämligen efterhängsna och vägrade sluta prata med honom, vid hemkomsten dök de på honom igen och han fann mod till sig direkt och svarade något underligt på holländska vilket fick personen ifråga att bli helt ställd, bara vände på klacken efter en stund och gick iväg. :tummenupp

jrh

Gick med
17 Sep 2007
Hoj
szr660
Min kamrat blev påhoppad på Arlanda av några Re:memberkortnasare och de var tämligen efterhängsna och vägrade sluta prata med honom, vid hemkomsten dök de på honom igen och han fann mod till sig direkt och svarade något underligt på holländska vilket fick personen ifråga att bli helt ställd, bara vände på klacken efter en stund och gick iväg. :tummenupp
Det är mina buddys det :hihi

Varje kort de kastar efter folk ger 150kr och under en dålig dag blir det runt 30st, vilket adderas upp till en helt okej månadslön. Den lilla killen med halvlångt hår kan köpa en S3:a varje månad om han behagar, men han sparar till en Corvette istället. :3freak

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag är rätt aktiv som konsument och tar därför själv med jämna mellanrum reda på vad jag vill ha och inte. Telesäljare är ändå ett släkte för sig:

Jag brukar faktiskt lyssna lite. Är de duktiga kan jag säga det, suger de slänger jag in nåt tips... Sen lägger jag på

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior

Jag förstod att du höll med mig :)

Jag säger "företagstelefon" :tummenupp

RR-GSX-RR

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2007
Hoj
Sukkia
Har vid ett flertal tillfällen tagit över samtalet och försökt att sälja på dom min militärcykel under tiden då dom har försökt att sälja något till mig.

Nu är inte ens det roligt så nu lägger jag bara på luren när dom ringer, jag säger inget alls utan lägger bara på luren.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09

Har man betalt för att vara en dryg idiot som ringer hem till folk när dom är lediga ska man ha ett helvete så dom tar en funderare på sitt liv och byter yrke.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...