Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Pysslar vidare med Elly, är inne på oljebyte nummer tre och oljan börjar se ut som olja och inte någon dassgråbrun sörja full av vatten... Har även bytt transmissionsoljan i backslaget ett antal gånger och även den börjar återfå sitt korrekta utseende, så jag kände mig hyfsat trygg med att ingenting skulle skära ihop fullständigt om jag gav mig ut på en liten provtur... Så det var precis vad jag gjorde
Lugnt och stilla till en början, tänker byta oljorna ytterligare någon gång innan jag är nöjd. Men provtur en gav inga indikationer på att något är katastrofalt illa ställt med det mekaniska. Motorn startar lika lätt som hon brukade, hon svarar bra på gas, backslaget funkar utan knussel både framåt och bakåt, Oljetrycket är bra, kylningen funkar, ingenting verkar ha gått helt åt helvete med andra ord. Känns skönt, det finns hopp om att kunna ta sig hemåt i sommar
Lugnt och stilla till en början, tänker byta oljorna ytterligare någon gång innan jag är nöjd. Men provtur en gav inga indikationer på att något är katastrofalt illa ställt med det mekaniska. Motorn startar lika lätt som hon brukade, hon svarar bra på gas, backslaget funkar utan knussel både framåt och bakåt, Oljetrycket är bra, kylningen funkar, ingenting verkar ha gått helt åt helvete med andra ord. Känns skönt, det finns hopp om att kunna ta sig hemåt i sommar