MickeZX7R
Posör
Meningarna går isär bland adel, borgare o bönder huruvida Polisen bör jaga efter mc-buset eller låta dem hållas så de inte kör ihjäl sig eller andra.
hvad er din holdning til sagen?
Har du tråkigt?Meningarna går isär bland adel, borgare o bönder huruvida Polisen bör jaga efter mc-buset eller låta dem hållas så de inte kör ihjäl sig eller andra.
Det blir svårt för rättsväsendet att fria dem om inte polisen fångar in.Det vore ju lite fånigt om polisen inte fick jaga brottslingar.
- Sammanfattar min ståndpunkt i frågan rakt av.stannar du inte på polis uppmaning....tja- face the consequences.
Jag blev invinkad efter att ha kört om ett uppenbart rattfyllo.Inte jaga mig, andra skiter jag i
(Körde för övrigt genom laserkontroll nyligen i ganska mycket över skyltat utan att de brydde sig. Kan bero på att det var en omkörning och jag kraftigt saktade ner direkt efter och sen hade de bara en parkerad bil utan någon i. Någon gång ska man väl ha lite tur också)
Visst var tjejen inne på forumet och förklarade hur poliserna inte lämnade något annat val, stöttad av en känd profil, "of whom we do not speak"?Ni minns väl han som körde kors och tvärs igenom södra storstockholm, med polisen efter och tjejen bakpå, och sen drog in i bommarna till Södra länken? Han hade ju dragit förbi dussinet STORA VMSer som varnade för det, men icke då. Mamman och syrran gick ju ut och menade att polisen mördade honom...
Jo, han som inte hade körkort, och som hade som hobby att ge sig ut med flickvännen och få snutjag.Ni minns väl han som körde kors och tvärs igenom södra storstockholm, med polisen efter och tjejen bakpå, och sen drog in i bommarna till Södra länken? Han hade ju dragit förbi dussinet STORA VMSer som varnade för det, men icke då. Mamman och syrran gick ju ut och menade att polisen mördade honom...
Det finns ingen hård gräns för när dom måste sluta jaga på det sättet. Den bedömning som görs är om det börjar leda till att riskerna blir för stora. Det som jag tycker är lite olyckligt i nuvarande form är att man avbryter om riskerna för omgivning eller den jagade blir för stora. Vilket innebär att om någon är villig att ta stora risker så kan man komma undan.Jag är nog för att jaga, och helst fånga, buset.
Det verkar ju vara hyggligt vanligt att lämna platsen för ett brott på moped.
Som samhälle kan vi ju inte gärna ha frikort på alla brott där man lämnar platsen på moped.
Om man jagar en MC och farterna börjar bli höga krävs det mer "fingertoppskänsla" sas för att inte sätta allmänheten i större fara än nödvändigt.
Jag har hört att poliser inte får jag fordon i över 200km/h men det kanske är en skröna?
Men annars gäller som ovan att vi ju inte gärna kan ha frikort på brott bara för att man smiter i ett fordon som gör över 200 blås.
Brott, stora och små, som inte klaras upp, och brottsoffer utan upprättelse, är demoraliserande för demokratiska samhällen och bör därför bekämpas i hög grad är min personliga åsikt.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|