SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Undantaget är ju tredje part, olle 6 år tex.
Jag försöker ju vara så konsekvent jag kan men det finns säkerligen saker i mina åsikter som kan tänkas vara inkonsekventa också. Ingen är felfri.Tack, jag håller med dig. Jag var mest nyfiken på om du var konsekvent.
Jag försöker ju vara så konsekvent jag kan men det finns säkerligen saker i mina åsikter som kan tänkas vara inkonsekventa också. Ingen är felfri.
Men så länge som efterföljande polis bedömer att dom har förmåga att fortsätta ett efterföljande och men kan göra bedömningen att riskerna för tredje person hålls rimligt låga så anser jag att man bör få fortsätta efterföljandet.
Det ska inte vara alltför lätt att komma undan från polisen.
Å andra sidan så finns det mängder med brott som man summariskt avskriver direkt när anmälan lämnas in eftersom det "råder brist på spaningsuppslag" trots att anmälaren själv har både bildbevis från övervakningskamera och ibland även misstänkta förövare.
Ja. Det kan säkerligen finnas omständigheter där en flyende kan tänkas anses vållande till en förolyckad polis men det torde vara fallet endast i extremt ovanliga specialfall.
För några år sedan var det ju en polis som körde ihjäl sig under en jakt. Det var många då som tyckte att den jagade var skyldig den gången.
Men vi verkar vara överens om att var och en själv väljer sina egna risker och får ta ansvar för sig själv.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|