Zimbaw
Medlem
Jag var med på Actionpics bandagar på Mantorp 31/8 - 1/9 och har inte haft så roligt på länge. Kände redan efter ett par pass på lördagen att det kommer bli mer av det här. Därför är det läge att byta hoj. Jag har nu en Honda CBF 600 SA = en Hornet med 77 hkr, ABS och halvkåpa.
När jag nu börjar läsa in mig på olika hojar blir man lätt förvirrad. Kände därför att synpunkter och erfarenheter från Er på detta forum blir värdefullt för mig. Som information, inte skryt, har jag tävlat i MX som yngre. Kände mig därför lite hemma på banan trots nytt underlag varför jag vill ha något som det går att utvecklas på. Det jag i första hand undrar över är:
- Hur många cc
- Ren banhoj eller reggat => vilka träffar man släpps in på
- Hur gammalt är OK att köra på
- Är ABS till nytta även på bana
Har redan funderat på att jag skall ha hojen enbart till bana. Funderar på att bygga en Café racer för att köra på gata med.
Tacksam för svar.
När jag nu börjar läsa in mig på olika hojar blir man lätt förvirrad. Kände därför att synpunkter och erfarenheter från Er på detta forum blir värdefullt för mig. Som information, inte skryt, har jag tävlat i MX som yngre. Kände mig därför lite hemma på banan trots nytt underlag varför jag vill ha något som det går att utvecklas på. Det jag i första hand undrar över är:
- Hur många cc
- Ren banhoj eller reggat => vilka träffar man släpps in på
- Hur gammalt är OK att köra på
- Är ABS till nytta även på bana
Har redan funderat på att jag skall ha hojen enbart till bana. Funderar på att bygga en Café racer för att köra på gata med.
Tacksam för svar.