Sandfållan
#6 R-600 2014
Du var 2.4 SEK efter mig med en hoj som har 85 hk mer än min qs och racedrevad!!!
675 an tävlar med 600 cc hojarna. 3 cyl ger rätt till mer cc
675 an tävlar med 600 cc hojarna. 3 cyl ger rätt till mer cc
Du var 2.4 SEK efter mig med en hoj som har 85 hk mer än min qs och racedrevad!!!
675 an tävlar med 600 cc hojarna. 3 cyl ger rätt till mer cc
Jag var i samma situation för inte allt för länge sedan med min F800R, kan säga att min ninja 636 är en "match made in heaven"jag är i samma funderingar.
jag kör nu en Bmw F800 med 85hk och 80nm jag tycker den är riktigt bra att köra i kurvorna men jag inser att när jag fått till tekniken lite bättre så vill jag nog bytta till något som går snabbt på rakorna också så jag inte blir ifrånaxad.
idag sneglar jag på Daytona 675 och Mw Agusta F3 alternativet är väll gå upp till 1000cc men då tror jag effekten blir för mycket för det ska gå lära sig snabbt plus att däckkostnader och allt annat ökar markant.
Varför inte en S1000RR? Du kan lämna motorn helt original, du får DTC, ABS och QS "på köpet" och det finns gott om nya och beggade delar till den vid det här laget.
När du känner dig redo kan du uppgradera fjädringen, främst gaffeln, och du har en hoj du kan åka riktigt snabbt med.
1000cc på amatörnivå kan bli rätt mycket att cykeln kör med dig och du vågar bara öppna fullt längs långrakan.
M de va just det här som gör att jag känner jag tittar på 600c hojar att börja med.
För min del så måste jag nog hitta en hoj som känns rätt i chassiet.
hittills har jag provkört som sagt en Daytona 675 men den kändes lite som en minimoto där jag nästan hade huvudet framför rutan. även om de va lite kul på sitt sätt
men lite större chassi vore nog inte dumt i mitt fall om jag inte vill känna mig som en kamickasie pilot vill säga
Min fråga måste alltså vara om det skiljer i storlek på 600cc hojarna eller är de alla så små som möjligt.
Har nu bytt hoj. Hittade en fin cbr600rr hos Honda i Göteborg där jag också bytte in min CBF. Jag är skitnöjd och känner att den kommer att räcka länge.
View attachment 395410
Har nu bytt hoj. Hittade en fin cbr600rr hos Honda i Göteborg där jag också bytte in min CBF. Jag är skitnöjd och känner att den kommer att räcka länge.
View attachment 395410
Liten rapport om hur det nu blev om någon orkar läsa.
Skaffade racekåpor och anmälde mig till Actionpics bandagar på Mantorp 1-2 maj. Hade också lagt på nya Metzeler M7 RR. Hojen kändes underbar direkt och jag njöt i fulla drag. Blev dessvärre avträngd i slutet av långa rakan strax efter lunch första dagen och bröt nyckelbenet i fyra delar. Det blev operation en vecka efter när den värsta svullnaden lagt sig. De skruvade ihop det snyggt men nu hade jag två månaders körförbud. Det blev tid till att skaffa ny hjälm, och det blev Arai igen. Jag vet nu att de funkar bra... Fick Rickard på Grevens att rota fram nya kåpor som jag lackade i ton med nya hjälmen. När det var klart började jag fundera på om folk skulle skratta elller gråta när de såg dem. Fick grönt ljus att köra försiktigt efter återbesök med röntgen sex veckor senare.
Dags för bandagar med Actionpics igen! Det blev Kinnekulle Ring i mitten av Juli och jag avverkade ca 165 varv med ett smil från öra till öra hela tiden Hade Amigoo laptimer men brydde mig inte så mycket om tiderna då jag fokuserade på spår och körställning tills någon kom och sa att jag hade 1,08. Oops, då kan det ju bli bra tider om jag öser på lite mer och kanske skaffar slicks? Den är helt super att köra på. Jag har med mig från tiden med MX att man skruvar så långt det går. Då är det bra att man valde en 600. Körde om några 1000 på rakan när jag fann den rätta ingångsfarten i kurvan så mer behövs inte för att ha kul på bandagar. Att köra om i kurvorna är lättare. Har nu även varit med Rapido MC, supertrevligt gäng!, två dagar på Kinnekulle och skall dit med Racingworld på söndag. Gillar den banan då den är teknisk. Sedan är det dags för jobb igen.
Jag har även plats på Actionpics säsongsavslutning på Mantorp i slutet av augusti. Tänkte njuta färdigt av det som blev avbrutet sist Hoppas vi ses på banan!
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |