Liten rapport om hur det nu blev om någon orkar läsa.
Skaffade racekåpor och anmälde mig till Actionpics bandagar på Mantorp 1-2 maj. Hade också lagt på nya Metzeler M7 RR. Hojen kändes underbar direkt och jag njöt i fulla drag. Blev dessvärre avträngd i slutet av långa rakan strax efter lunch första dagen och bröt nyckelbenet i fyra delar. Det blev operation en vecka efter när den värsta svullnaden lagt sig. De skruvade ihop det snyggt men nu hade jag två månaders körförbud. Det blev tid till att skaffa ny hjälm, och det blev Arai igen. Jag vet nu att de funkar bra... Fick Rickard på Grevens att rota fram nya kåpor som jag lackade i ton med nya hjälmen. När det var klart började jag fundera på om folk skulle skratta elller gråta när de såg dem. Fick grönt ljus att köra försiktigt efter återbesök med röntgen sex veckor senare.
Dags för bandagar med Actionpics igen! Det blev Kinnekulle Ring i mitten av Juli och jag avverkade ca 165 varv med ett smil från öra till öra hela tiden Hade Amigoo laptimer men brydde mig inte så mycket om tiderna då jag fokuserade på spår och körställning tills någon kom och sa att jag hade 1,08. Oops, då kan det ju bli bra tider om jag öser på lite mer och kanske skaffar slicks? Den är helt super att köra på. Jag har med mig från tiden med MX att man skruvar så långt det går. Då är det bra att man valde en 600. Körde om några 1000 på rakan när jag fann den rätta ingångsfarten i kurvan så mer behövs inte för att ha kul på bandagar. Att köra om i kurvorna är lättare. Har nu även varit med Rapido MC, supertrevligt gäng!, två dagar på Kinnekulle och skall dit med Racingworld på söndag. Gillar den banan då den är teknisk. Sedan är det dags för jobb igen.
Jag har även plats på Actionpics säsongsavslutning på Mantorp i slutet av augusti. Tänkte njuta färdigt av det som blev avbrutet sist Hoppas vi ses på banan!
Har nu även varit med Rapido MC, supertrevligt gäng!, två dagar på Kinnekulle och skall dit med Racingworld på söndag. Gillar den banan då den är teknisk.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|