Skulle också kunna fulragga lite här, men har efter en rad blondiner en trängtan att vända den trenden.
Det sociala är viktigt av flera anledningar, dels blir livet mkt roligare med kompisar. Det är även lättare att lasta, plasta, resa, meka och pula om man har nån att leka med. Nån att dela saker man egentligen inte behöver helt egna av osv (det räcker med en däckskrängare per garage/depåtält osv). Som Hoztic nämnde är det också guld värt att faktiskt ha nån som plockar ihop ens saker och kommer upp till sjukan med en väska kläder, telefon, dator och nån tidning åt en när det gått snett/högt/brett eller lågt. Åker man långt behöver det inte ens gå illa för att det ska bli problem. Jag kraschade 45 mil hemifrån för ett par år sen, inte ens sjukhus-hårt, men det var grymt skönt att slippa köra hela vägen hem själv på värktabletter med en armbåge stor som en handboll och en höft som inte gick att sitta på.
1. Skaffa nån som vet vad det handlar om som hjälper dig hitta en lämplig hoj. Du behöver en komplett hoj som
inte är toktrimmad (går bara sönder) snarare än det senaste. Lägg de pengarna på däck, bandagar och soppa istället. Det lär du dig mer på.
2. Boka en licenskurs. Har du körkort, kör bandagar med t.ex smc innan så du får lite grunder på bana.
3. Ordna transport och allt sånt.. provlasta och vet att du har koll på allt sånt så du inte står där 04.45 en lördagmorgon och ställer dig själv dumma frågor. En cross är mkt lättare att lasta än en räser pga kåpor och skit.
4. Var absolut inte rädd för att fråga dina depågrannar när du väl är på plats. De flesta är sjukt nöjda med att få glänsa med sin kunskap, framförallt inför dig som tjej
5. Ett steg i taget, Rom byggdes inte på en dag, man måste krypa innan man kan gå, efter regn kommer sol.. osv.. Skapa din egen trygghet på hojen innan du stressar, det lönar sig när du i börjar jagar sekuner och inte tiondelar.
Kommer du till Sviestad kan jag komma och leka paraplypojke.. Och köper du honda så har jag säkert massa delar dig till