Börja mucka för att man blir omkörd...

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Tyvärr så finns det för många av oss som inte vet hur man ska uppföra sig...

EN kompis här i Södertälje kom häromdagen och berättade att han varit på väg efter Vällingevägen mot Södertälje.
Då kommer det en svart r1a ikapp honom.. ligger tydligen bakom en bit för att sedan köra om.
När de sedan kommer fram till korsningen in mot Södertälje så möts de upp.
Killen på r1an säger: -Fan kan du inte köra eller..
Polarn - Nä... ser du inte att jag har stödhjul på hojen.
R1an drar iväg med mycket adrenalin....
På vägen in mot Södertälje så kör så kör polarn om han och åker sen in på Shell i Weda för att tanka...
R1an dyker även han in där.. Polarn säger till han... Fan kan du inte köra eller??

R1a killen blir skitsne och ska börja slåss...
Jag brukar inte öppet dömma folk men i detta fall gör jag ett undantag....

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Än är inte den sista idioten född.... Det finns helt enkelt folk till allt...

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
SENSEI skrev:
2246229 Tyvärr så finns det för många av oss som inte vet hur man ska uppföra sig...

EN kompis här i Södertälje kom häromdagen och berättade att han varit på väg efter Vällingevägen mot Södertälje.
Då kommer det en svart r1a ikapp honom.. ligger tydligen bakom en bit för att sedan köra om.
På vägen in mot Södertälje så kör så kör polarn om han och åker sen in på Shell i Weda för att tanka...
R1an dyker även han in där.. Polarn säger till han... Fan kan du inte köra eller??

Ja jisses...han kanske just hade blivit dumpad av en brud...kan få killar att bete sig :gnissla

Cloud

Boundaries are for pushin
Gick med
17 May 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1 00´, XT660R 04'
Haha, det finns puckon oavsett vad man kör för fordon, men skön kommentar av din polare iaf :hihi

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
De slogs inte. Killen med den fantastiska självbehärskningen lugnade ner sig.

Hoppas att han slutar åka hoj.

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
wr250f
SENSEI skrev:
2246229 Tyvärr så finns det för många av oss som inte vet hur man ska uppföra sig...

Synd att det inte var dig han muckade med då :D då lär han väl ha fått sig en läxa :hihi

"Nille"

Nille
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
Hetaste Bandit 600:an i stan!
har själv råkat ut för liknande sak...

körde hojj från lund in mot malmö (genom hjärup,åkarp osv.)
vid lund Södra lägger sig en flådig merca framför mig... ligger snällt å puttrar bakom... kollar åp klockan å märker att jag e lite stressad så ajg kör om mercan på Gamla Lundavägen (ni som känner till området) 70 väg.
och blinkar in framför.. trycker på lite på gasen å ser att han försvinner en bit bak... efter ca 15 sekunder kollar ajg i backspelgen igen å då ligegr den jäveln å trycker mig i röven..
bryr mig inte utan kör vidare... han går ut sidan om mig. lägger sig sidan om mig och börjar trycka mig in mot väg grenen & diket... så jag bromsar in och det gör han med... jag gasar på å han gör likadant.. börjar bli lite oroligt så jag ser att där är en väg in till höger med refug.. så jag trycker på och precis innan svänger jag in till höger.. (hoppas på att han inte hinner med i svängen)
otur hade jag och han tog fel sida refugen och kör efter mig,... kommer in i hjärup Centrum och jag stannar in till sidan... bilen stannar sidan om mig och ut kommer en sur gubbe och en sur kärring (båda i 60 års åldern) och tycker att jag skulle ha legat kvar där bakom dom.. jag frågar snällt å vänligt gubben vad han höll på med? om han ville att jag skulle köra ut i diket.. han svarar bara.. ja ifall det hade behövts för att stoppa dig så.
jag bara vänder om och sätter mig på hojjen... å kör iväg..

JÄVLA PUCKO!
påpeka under omkörningen höll mercan ca 65km/h och jag ca 80km/h.. altså ingen vrål omkörning utan en fullt normal omkörning!

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Jag hade sagt åt gubben att vänta på plats medan jag ringer polisen och gör en anmälan om vårdslöshet i trafik. Sen skrivit upp reg.nummret på bilen.

Sånna som skall leka poliser efter vägarna skall stoppas. De är f*n farligare för medtrafikanterna än de som kör för fort.

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R 1200 GS, XR600
amullo skrev:
2246821 Sånna som skall leka poliser efter vägarna skall stoppas. De är f*n farligare för medtrafikanterna än de som kör för fort.
Men det gäller förstås inte hojåkare.... :D
(Att döma av envist återkommande dörrsparkartrådar här....)
/u

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Där hade jag inte kunna behärska mig.... han hade fått en utskällning som heter duga

Nille skrev:
2246810 har själv råkat ut för liknande sak...

vid lund Södra lägger sig en flådig merca framför mig... ligger snällt å puttrar bakom... kollar åp klockan å märker att jag e lite stressad så ajg kör om mercan på Gamla Lundavägen (ni som känner till området) 70 väg.
och blinkar in framför.. trycker på lite på gasen å ser att han försvinner en bit bak... efter ca 15 sekunder kollar ajg i backspelgen igen å då ligegr den jäveln å trycker mig i röven..
bryr mig inte utan kör vidare... han går ut sidan om mig. lägger sig sidan om mig och börjar trycka mig in mot väg grenen & diket... så jag bromsar in och det gör han med... jag gasar på å han gör likadant.. börjar bli lite oroligt så jag ser att där är en väg in till höger med refug.. så jag trycker på och precis innan svänger jag in till höger.. (hoppas på att han inte hinner med i svängen)
otur hade jag och han tog fel sida refugen och kör efter mig,... kommer in i hjärup Centrum och jag stannar in till sidan... bilen stannar sidan om mig och ut kommer en sur gubbe och en sur kärring (båda i 60 års åldern) och tycker att jag skulle ha legat kvar där bakom dom.. jag frågar snällt å vänligt gubben vad han höll på med? om han ville att jag skulle köra ut i diket.. han svarar bara.. ja ifall det hade behövts för att stoppa dig så.

JÄVLA PUCKO!
påpeka under omkörningen höll mercan ca 65km/h och jag ca 80km/h.. altså ingen vrål omkörning utan en fullt normal omkörning!

bjorasen

Ride the winds of change
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
GSX-R 750
Nille skrev:
2246810 har själv råkat ut för liknande sak...

otur hade jag och han tog fel sida refugen och kör efter mig,... kommer in i hjärups Centrum och jag stannar in till sidan... bilen stannar sidan om mig och ut kommer en sur gubbe och en sur kärring (båda i 60 års åldern) och tycker att jag skulle ha legat kvar där bakom dom.. jag frågar snällt å vänligt gubben vad han höll på med? om han ville att jag skulle köra ut i diket.. han svarar bara.. ja ifall det hade behövts för att stoppa dig så.

JÄVLA PUCKO!

Jag kan tänka mig vem gubben har varit. Jävligt nitisk gammal snutgubbe som jobbar/jobbade i Staffanstorp som jag själv har blivit stoppad av när han kör civilt i sin Merca.. Alla som vet vem han är hatar honom! :dummer

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sviterna av en indragning...
bjorasen skrev:
2246949 Jag kan tänka mig vem gubben har varit. Jävligt nitisk gammal snutgubbe som jobbar/jobbade i Staffanstorp som jag själv har blivit stoppad av när han kör civilt i sin Merca.. Alla som vet vem han är hatar honom! :dummer
Finns alldeles för många av den där sorten.
Finns det ingen trollspray som tar kål på dem?

Benny

Gold Member
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
GSX-R 750
bjorasen skrev:
2246949 Jag kan tänka mig vem gubben har varit. Jävligt nitisk gammal snutgubbe som jobbar/jobbade i Staffanstorp som jag själv har blivit stoppad av när han kör civilt i sin Merca.. Alla som vet vem han är hatar honom! :dummer

Va fan e det för gubbe?! :confused:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Vi har minst en sån där gubbe här i byn mä. Jag kom åkandes på 30-sträckan utanför typ dagis kl 6 på morgonen, småbarnen hade dessutom sommarlov. Iaf är jag lite sen och det är viktigt som fan att jag är i tid. Så jag tänker köra om bilen framför som håller på pricken 30. När jag försöker med detta styr han ut till vänster o gasar på så jag inte kommer om. Till saken hör även att jag körde vespa så jag hade inte så jävla mkt krut att ta till. Iaf lite längre fram finns det en rondell och innan den stannar gubben tvärt och bara står still även fast det inte kommer några bilar. Sagt o gjort jag tog vänstervarv i rondellen(med gooood sikt) och då får gubben totalt jävla psykbryt o börjar hytta med näven o tuta o fan vet vad.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...