Börja mucka för att man blir omkörd...

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
En sån med klocka :/
hehe körde själv på bakhjulet i industriområde påväg tillbaks till jobbet efter lunch o chefen såg det o skäller som fan körde inte över 50 och power wheelie som var låg .......

Chefen: Du har för fan ingenting där uppe om du gör sådär.....
Jag: ja endel tycker så
Chefen: det e för fan ingen leksak ....

(Vad fan är motard om inte leksak? drar typ 0,8L milen o toppar 180 typ)
Blir så jävla arg när folk ska gnälla på andra sköt er själva

Last edited:

-= David =-

Ny medlem
Gick med
28 May 2006
Hoj
VF1000F-84
ulf_lundin skrev:
2248538 David: Rent sandlådebeteende från din sida (oxå).
Visa i stället att du är bättre än 'idioterna' du skäller på.
/u

Vet så väl att mitt betende inte var rätt. Men det GICK inte att låta bli.....
Speciellt inte när det började så fint.....men visst....jag hindrade honom från att fullföra omkörningen sista gången. That's on me.....

amullo skrev:
2248883 David..

Det var alltså så att du hindrade bakomvarande från att köra om genom att gasa..
Farligt, onödigt, idiotiskt och olagligt.

Instämmer till fullo.
Detta gjordes som sagt sista gången han försökte.
Dessutom var vägen rak, väldigt bred och fri sikt hela vägen.

Evol

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Nix
När jag är ute och åker så är det ofta en vettvilling som dyker upp. Han kör om hur som helst, var som helst och han chansar alldeles för ofta. I backspegeln ser han ut prexis som jag, men jag gör ju aldrig något fel? :notme

Dicken32

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Hoj
zx9r
Nu kommer moraltanterna förmodligen spy galla över mig men, det skiter jag i.
Kan börja med att berätta att jag ytterst, och då menar jag ytterst sällan slåss, men i detta fall hade jag aldrig kunnat hålla mig, hade slagit han på käfften direkt, utan att tveka en sekund, hade fan inte spelat nån roll hur stor han var, bara han fick ont :banana

rah

Förmodligen snyggast
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z750 -06 svart
om det är hela sanningen att "Polaren" endast körde om och inte gjorde mer så ska "fightern" in på psyket eller iaf bort från vägen. :arsele

RW

Österlens-skräck
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
TLS
Zee skrev:
2249629 Vilken författning det står i får du leta upp själv, men det är olagligt att accelerera då någon annan håller på att köra om dig.

Du läser lite dåligt min vän. Jag skrev uttryckligen att jag inte på nåt vis hindrade hans omkörningsförsök. Däri inbegrips hastighetsökningar av något slag vid omkörningsförsöket. När jag körde ifrån honom hade han legat sidan om mig utan att komma om en lång stund och han hade kunnat lega kvar där i flera mil utan att komma om eftersom han inte kunde köra fortare. Så när övergår ett omkörningsförsök till av bli bara idioti??? Man ska väl inte skapa olyckstillfälle bara för att strikt följa en paragraf. Förövrigt när man hänvisar till lagstiftning så bör man kunna ta fram var det står och inte lägga över den bollen till "motparten". Då kan jag ju hänvisa till nån annan lag och kan du inte hitta den så är det ditt fel och jag "vinner" debatten på Walk over?? :7peta

Last edited:

RW

Österlens-skräck
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
TLS
Deimos skrev:
2249680 48 § När en förare uppmärksammar att någon avser att köra om honom till vänster, skall han med iakttagande av 22 § hålla så långt till höger som möjligt. Han får inte öka hastigheten eller på något annat sätt försvåra omkörningen.

Andra sidan på myntet är att man:
49 § Förare får köra om endast om det kan ske utan fara.
Bara för att någon inte följer 49 § ska man ju inte försvåra det.

Precis som jag svarade till Zee så försvårade jag inte hans omkörningsförsök utan låg lungt till höger utan nån hastighetsökning men när han legat där en bra stund sidan om mig utan att komma om kändes det som om att han hellre tvingat mig av vägen än att ge sig och då beslutade jag att gasa på och körde från honom. Jag kan inte se att det skulle vara att försvåra omkörningen som defakto aldrig skulle kunna ske eftersom han inte hade hastighet nog för det. Visst kunde jag ha bromsat och släppt om honom för att genast köra om honom igen men varför göra saker svårare.

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
majtii skrev:
2246978 Finns alldeles för många av den där sorten.
Finns det ingen trollspray som tar kål på dem?

När jag ändå är igång med "gamla knep" så kan jag ju berätta om en SAAB i Vetlanda för en j-a massa år sedan som höll på och trängdes, tvärnitade, blockade, mm alla (ensamma) motorcyklister han såg.
En kille najade fast en gummiblåsa till ett signalhorn på fotpinnen, fyllde blåsan med Bums (färgborttagningsmedel), åkte upp jämsides med SAAB:en och stampade till på blåsan.
Dagen efter saknades det en hel del färg på bilens högersida. (Det var vänstertrafik då)
Ytterligare någon dag senare åkte tre hojar skitsakta framför honom. En annan hoj körde upp jämsides, passageraren vred loss backspegeln och slängde den på huven ... sedan började killen hålla till i andra städer :)

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
RW skrev:
Jodå killen kom upp knappt till hälften av min bil och låg kvar där i nästan 500 m. Då började jag tycka att det var lite löjligt och ökade lite och körde från honom en bit.

I mina ögon har du ökat farten medans han ligger i omkörning.
Strunt samma. Det är inte alltid det bästa att följa lagboken till punkt och pricka. Ibland måste man improvisera lite från situation till situation. Hantverkaren verkade ju inte förstå att det är dagas att skippa köra om när man försökt under 500 meter utan att lyckats.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Meningslösa omkörningar med motorsvaga bilar finns det gott om, och ibland kan man bara inte låta bli att störa deras omkörning, exempel Hyundai Atos eller Opel Agila, alltså kör de om på 90- eller 110-väg, det går liksom bara inte att låta bli att peta på gaspedalen eller röra gashandtaget :gnissla
Ni får ursäkta mitt beteende men det går inte att göra något åt, inte ens lagen kan göra det :gråta

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
ta tantens blomspruta, häll i saltsyra. och spruta på motorhuven på bilen som jävlas med dig, ,vipps så vart det ingen färg på motorhuven,

tips, jag kommer inte ihåg vilken syra det var som inte frätte på plast så ta rätt så blomsprutan inte försvinner :rofl

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Probotector skrev:
Meningslösa omkörningar med motorsvaga bilar finns det gott om, och ibland kan man bara inte låta bli att störa deras omkörning,

Precis, ibland kommer det motorsvaga Rettor eller Busor och vill om, då vrider jag 1/4-gas på rullen och kör ifrån dom. :tomten

Sun King

Chrome Won't Get You Home. L116 -- BA04
Gick med
18 May 2006
Hoj
En Liten
Peterlan skrev:
2249757 Minns en gång när jag själv blev heligt förbannad när jag blev omkörd.
...

Hade säkert kunna bli tråkigheter för oss men Norrmannen reagerade inte då heller, han bara åkte vidare, och efter en näradödenupplevelse tänker man inte klart.

Barnsligt, dumt, farligt och olagligt...

Äh, va fan. Don't Get Mad, Get Even. :yoparty

... det måste ha varit rätt skön hämnd

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
Peterlan skrev:
2249757 Minns en gång när jag själv blev heligt förbannad när jag blev omkörd.
Det var jag och en polare på semester uppåt norrland på varsin hoj. Mellan Kiruna och Norska gränsen dyker en Norrman i bil med familj och husvagn upp jämsides. Istället för att köra om (vi körde ca. 80-90km/h) så lägger han sig jämsides och börjar trycka mig mot vägrenen...som inte fanns, stenröse och Torne Träsk 50 meter nedanför var vad som fanns. Inga möten heller, rent mordförsök fick jag det till senare. Det enda jag kunde göra var att slå på en tvärnit och hoppas att husvagnen skulle missa mig. Jag stannade och kompisen som körde bakom sa att han var övertygad om att jag skulle dö vid det tillfället, så nära var det. Vi drog iväg och kom ikapp Norrbaggen. Jag lade mig jämsides med föraren och blängde på honom, men han och alla andra i bilen gjorde allt för att titta åt ett annat håll. Jag dunkade till sidorutan, men ingen reaktion från dödskallen bakom ratten. Då flög fan i mig, jag blev så jäkla förbannad... Vi drog iväg ett par kilometer i rask takt och stannade efter vägkanten, och försedde oss med stenar som låg i vägkanten. När typen kom åkande så pepprade vi bilen med allt vi hade. Kändes rätt skönt faktiskt...och small bra gjorde det i plåten.
Hade säkert kunna bli tråkigheter för oss men Norrmannen reagerade inte då heller, han bara åkte vidare, och efter en näradödenupplevelse tänker man inte klart.

fan va bra !!

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...