börja plugga igen

velo

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2008
Hoj
1995, Suzuki, VS1400
Ja, så efter att man har blivit sparkad så kanske det är dags att börja studera igen. Några fler som har sökt till högskola för höstterminen? Har kikat på ett par ingenjörs-utbildningar som mälardalens högskola erbjuder, hoppas att mina gymnasiebetyg räcker till iaf, vore inte kul att spendera ett halvår på komvux. :brinnerup

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Mälardalens Högskola har väl inte så värst jättehöga intagningspoäng?

[MAnge]

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Hoj
Aprilia RSV Mille R 2002
Vilka utbildningar är det du har kollat på vid mälardalens högskola ?

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
Går lite i samma tankar själv!
Har en utbildning till sjuksyrra i bagaget men råkade skriva ett högskoleprov för ett tag sen som kommer göra att jag har en chans på läkarutbildningen om jag läser in några kurser på komvux... svårt att veta m det är värt att satsa eller inte....

Lycka till med ditt pluggande iaf! Det är kul som faan att studera!!

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Går lite i samma tankar själv!
Har en utbildning till sjuksyrra i bagaget men råkade skriva ett högskoleprov för ett tag sen som kommer göra att jag har en chans på läkarutbildningen om jag läser in några kurser på komvux... svårt att veta m det är värt att satsa eller inte....

Lycka till med ditt pluggande iaf! Det är kul som faan att studera!!

Klart du skall bli läkare. Är du bright nog att skriva läkarprogramshögt på HP kan du sköta Komvux med vänsterhanden och jobba samtidigt. Sen när programmet väl börjar så har du massor av ledig tid att jobba på så det behöver inte ens vara ekonomisk misär....

Fram för fler äldre på läkarutbildningen så vi slipper 20,0 idioterna som läser läkare för prestigen och hoppar av efter några terminer då Dr House förväntningarna går i kras....

:va Är det? Tentor, ångest och dåligt "betalt", det låter verkligen lockande.

;)

En arbetsgivare som förstår att man ogillar att gå upp före kl 10, 20h arbetsvecka, efter plugget pub alla dagar i veckan och enda anledningen till att pengarna tar slut är att man har så mycket tid över att åka på weekendsemestrar.....

Det är verkligen synd om Sveriges läkarstudenter....:rolleyes:

Last edited:

wolverine_81

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
f.d BMW F800S
Tror att studera när ni blivit arbetslösa är en riktigt bra lösning. Förhoppningsvis får man en vardag i pluggandet och råkar inte ut för ngn depression som vanligtvis medföljer en uppsägning. Sen kan ni ju tänka såhär. "Ska jag verkligen nöja mig med det jobb jag är kvalificerad för eller vill jag försöka nå till ett jobb som jag verkligen skulle gilla?".

Själv släppte jag kontorstolen för ett halvår sen och har inte ångrat en enda sekund av det.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Är det generellt att alla läkarstudenter har mycket fritid o tid för extrajobb m.m. eller är det du som har läshuvud?

Jag är väl bara måttligt korkad men där är absolut inga 40h arbetsveckor utom vid tenta för majoriteten av eleverna...

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Alla pluggar väl ändå inte till läkare?

Nej men läkarprogrammet anses ändå kräva en större studieinsats än många andra program.... När man då hör hur alla studenter beklagar sig att livet är stressigt och csn inte räcker så anser jag det mer bero på taskiga referensramar än verklig situation....

wolverine_81

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
f.d BMW F800S
Håller med, många beklagar sig över att det är sååå jobbigt att plugga men det är det då fan inte. Se till att inte sova till kl 12 varje dag och ta det som en arbetsdag med pluggandet så är man safe och kan ändå ta det lugnt på helgerna.

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Förutsatt att man inte är direkt korkad, så är livet på högre utbildningar i Sverige slappt.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM