Börjar tröttna, vilken hoj får fart på intresset igen?

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Byta hoj brukar inte hjälpa om man har tappat intresset,

Bojjarn1

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Hoj
KTM 660 SMC -05
Byta hoj brukar inte hjälpa om man har tappat intresset,

Gäller nog inte alla men visst finns det nog en viss sanning i det. Själv köpte jag en motard denna säsång och tröttnade ruskigt snabbt, trots att det ofta står att det är det roligaste man kan göra med kläderna på i blocket annonser gällande motarder haha

Nu i sadeln på sportmoppe är jag glad igen och tycker det är kul att köra. dock lite ågren över att jag slösat bort en jävligt fin sommar på en hoj jag inte riktigt hade full glädje av men man måste ju prova för att veta och det tycker jag kryckan ska göra också innan man lägger åkandet på hyllan.

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Den är skön på sämre vägar och ändå skitkul! Hänger med sporthojarna bra! SMT ökade körglödjen för mig iallafall!

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Eller så köper man en SM och sätter dit ruta och rack med packväskor när man ska toura så man inte behöver dras med risken att tas för gubbe.. :)

Har kört min ca 700mil och är fortfarande lika nöjd. Jag har lika kul på bandagen som när jag är ute i ingenmansland på en oändlig grusväg. Riktigt bra att lära sig bakhjulsåka med!

SMTn är fin

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Eller så köper man en SM och sätter dit ruta och rack med packväskor när man ska toura så man inte behöver dras med risken att tas för gubbe.. :)

Har kört min ca 700mil och är fortfarande lika nöjd. Jag har lika kul på bandagen som när jag är ute i ingenmansland på en oändlig grusväg. Riktigt bra att lära sig bakhjulsåka med!

SMTn är fin

Hur funkar din SM med skjuts?
SMT'n känns från grunden mer anpassad till mina behov, men visst, en SM skulle helt klart funka. Särskilt med den utrustning du nämner.

Hoffmann

Ny medlem
Gick med
6 May 2013
Hoj
Honda CBR900 RR -95
Nu är jag ju inte riktigt i eran sits då jag hållt på med bilar tidigare vilket dog ut när jag köpte hus ( inga pengar till roliga bilar)
så nu efter ca 5 år tänkte jag att fan ja vill prova hoj. jag har alltid varit intresserad men inte gjort nått av de. så nu när ja är 30 och en del vänner skaffat hoj och kort så slog jag till. Men iomed att jag har barn och hus så visste jag att de tyvärr blir begränsat med körande så jag köpte mig en gammal blade -95=billig i inköp strypt i registret så kostar 2800 helår/helförsäkring. Alltså gör de inget om den står och inte blir körd allt för ofta. tilläggas ska även att ja ej har körkort än utan jag övningskör med den med min bror och kompisar. Men till saken är att jag känner ingen brådska med kortet iomed att jag alltid kan åka med nån, visst de är tråkigt att inte kunna åka ut själv men men. De lite roliga i denna story är att jag köpte hojen för att ja vill bygga en egen seriös fighter så istället för att när jag har lite pengar över lägga de på att få kortet klart, så lägger jag dom hellre på delar till mitt bygge:)
tycker de är skitkul att få vara ute och köra men de lockar nästan mer att få bygga/skapa nått. Så var de ofta med mina bilar med. Om jag tex inte köpte nått kul till bilarna så tröttnade jag fort på dom och bytte till en annan, vilket efter tre månader va tråkigt igen då nyhetens behag var över.
Men genom att förädla/pilla så hålls intresset på ett annat sätt, tilläggas ska även att jag är ingen superduktig mekare med massa fancy maskiner/verktyg (har inte ens egen svets).
Hur som helst köra är skoj men man kan ju även utöka intresset genom att själv bygga om mm.

Last edited:

ZX9xpress

Medlem
Gick med
7 Oct 2011
Hoj
Aprilia RSV Mille 2001 (turbo), GSXR1000 k8, Kawa ZX9 turbo
Dags för en streetfighter turbo? :D
Tillomed motorväg blir kul!

Steven Fiskmås

Sporthojsnörd
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
Speed Triple -16
Lånar också tråden lite

Efter att ha avverkat en FZ6-S, en GSX-R 750 -02, en KTM 690 SMC och en vägreggad enduro Yamaha WR450F -07 på fyra säsonger står jag nu hojlös och villrådig. Ska jag gå på sportis igen och då välja R1 05/06 eller gå på bus-kategorin eftersom en Speed Triple lockar något djävulskt?

R1 väcker ett sjukt habegär och alltid varit den hoj som jag velat ha mest, men å andra sidan kör jag inte bana och har inte heller direkt ocean av tid över för lite längre körningar...dessutom är försäkringen rätt häftig och jag har respekt över de farter där min tidigare Gixxer blev rolig att köra.

SP3:an lockar. Men blir jag nöjd eller tröttnar jag på fartvinden?...och hur är driftsäkerheten jämfört med japanska evighetsmaskiner.

Vad säger ni som ägt/äger SP3. Är det en hoj för flera säsonger eller är det som med motard...att man känner sig lite klar med den hojen efter 500 mil?

Pallar inte byta varje säsong längre utan vill hitta något som "varar" :confused:

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Lånar också tråden lite

Efter att ha avverkat en FZ6-S, en GSX-R 750 -02, en KTM 690 SMC och en vägreggad enduro Yamaha WR450F -07 på fyra säsonger står jag nu hojlös och villrådig. Ska jag gå på sportis igen och då välja R1 05/06 eller gå på bus-kategorin eftersom en Speed Triple lockar något djävulskt?

R1 väcker ett sjukt habegär och alltid varit den hoj som jag velat ha mest, men å andra sidan kör jag inte bana och har inte heller direkt ocean av tid över för lite längre körningar...dessutom är försäkringen rätt häftig och jag har respekt över de farter där min tidigare Gixxer blev rolig att köra.

SP3:an lockar. Men blir jag nöjd eller tröttnar jag på fartvinden?...och hur är driftsäkerheten jämfört med japanska evighetsmaskiner.

Vad säger ni som ägt/äger SP3. Är det en hoj för flera säsonger eller är det som med motard...att man känner sig lite klar med den hojen efter 500 mil?

Pallar inte byta varje säsong längre utan vill hitta något som "varar" :confused:

Nu kan man givetvis inte jämföra min förra ER6a med en SP3 men jag kan säga att grejen med nakenhojar är deras mångsidighet. Det funkar att åka inspirerat, men det funkar även att ta den ner till kiosken.

Jag tror inte du tröttnar och jag tror inte du ångrar dig om du väljer en Trajja! :tummenupp

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring