Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Kreditvärderingsinstituten har fått en del kritik genom åren och den är inte helt oförtjänt alla gånger.
Ja och då vet vi vad som kommer hända med guldpriset så här har det sett ut hittils.
Rent fönuftsmässigt och sett historiskt är det ju bättre att köpa något som är billigt än något som är dyrt, jag skulle förr köpa aktier än guld idag....
Visst kan man hålla på att sälja och köpa och hoppas på turen, men tittar man tillbaka så är den enda garanterat vinnande strategin för en börsmedelmåtta att köpa brett och välskött, gärna i dåliga tider, behålla jävligt länge och hela tiden tanka nytt varje gång det rasar.
Många gör dock tvärtom, köper dyrt säljer billigt, om och om igen....
Håller med, mina aktier kommer få ligga och föröka sig när kurserna faller då jag har en lång investeringshorisont.
För att krydda tillvaron lite tänkte jag börja handla lite smått med framförallt silver men även guld. Tänkte köpa lite guld när det låg runt 1000USD men tyckte att nu jävlar måste toppen vara nådd så det är väl ingen idé att börja nu. Hade vart en jävligt bra idé...
Det kommer vara rea på silver certifikaten imorn när börsen öppnar, tippar på att de kommer backa 100-150kr/st.
Menar du fysiskt guld eller pappersguld?.Rent fönuftsmässigt och sett historiskt är det ju bättre att köpa något som är billigt än något som är dyrt, jag skulle förr köpa aktier än guld idag....
Vart handlar du med guld och silver? Handlar en del med fysiskt silver i jobbet (silverlod) så jag har hyffsad koll på trenderna där. Jag kan dock inte handla med silver genom Nordea vad jag kan se.
Nåt bra stalltips?
Öppna ett kapitalförsäkringskonto hos Avanza och sen är det bara och söka på silver (Bull certifikat 4x hävstång)
Det kommer vara rea på silver certifikaten imorn när börsen öppnar, tippar på att de kommer backa 100-150kr/st. Eftersom "silverkartellen" gjorde en attack på NYMEX under kvällen och dumpade silvret till låga 38;7 dollar/oz. Men jag gjorde en "sneaky jew" och la in en säljorder efter OMX stängde. Får bara hoppas att det ligger kvar några köporder vid öppningen så min plan går i lås
Så här såg det ut på NY Globex för nån minut sen.
Eftersom det snackas guld:
Vad är priset på råguld och hur säljer man sånt som privatperson?
Sätter vi kaffet i halsen på måndag?
Sätter vi kaffet i halsen på måndag?
Gick alldeles utmärkt att handla via Nordea också, .
Sparar man i aktier / aktiefonder på lång sikt är det ju bara att handla nu...rea!
Ja, den gamla klyschan.
Ja, den gamla klyschan.
Ja, den gamla klyschan.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|