Böter säsong -09.

R1.Öster

R1 Öster
Gick med
1 Jul 2008
Ort
Örebro
Hoj
06 Yamaha R1
23000kr och 10månader utan lappen för körning av Huskvarna rider med 3 fulla polare på kärra bakom och jag lika så! på en gräsmatta vid en strand!
försökte alldrig köra ifrån dom!! dom ville inte häller provköra :) Drygt att inte kunna åka hoj på 10 månader
 

axelsson_vpg

Guest
23000kr och 10månader utan lappen för körning av Huskvarna rider med 3 fulla polare på kärra bakom och jag lika så! på en gräsmatta vid en strand!
försökte alldrig köra ifrån dom!! dom ville inte häller provköra :) Drygt att inte kunna åka hoj på 10 månader


hahahaha
 

Shai Hulud

Kalabalik
Gick med
25 Jun 2009
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha XT660R
23000kr och 10månader utan lappen för körning av Huskvarna rider med 3 fulla polare på kärra bakom och jag lika så! på en gräsmatta vid en strand!
försökte alldrig köra ifrån dom!! dom ville inte häller provköra :) Drygt att inte kunna åka hoj på 10 månader

Sjuk tabbe :rolleyes:
 

Frick

I´m spartacus
Gick med
31 May 2005
Ort
Karlstad
Hoj
GSX 1400
76 på 60 väg i norge

4200 kr

första gången som jag fått böter
så man har ju klarat sej länge ändå
 

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Jodå...
Hoj
GSX 1100 EF/ES
23000kr och 10månader utan lappen för körning av Huskvarna rider med 3 fulla polare på kärra bakom och jag lika så! på en gräsmatta vid en strand!
försökte alldrig köra ifrån dom!! dom ville inte häller provköra :) Drygt att inte kunna åka hoj på 10 månader
Om det inte bara är en skröna så kan jag förstå att du tycker att det känns surt, men jag förstår å andra sidan inte varför man gör nåt så korkat när man har druckit heller.

Med tanke på valet av fordon så var det väl inte alltför svårt att räkna ut att det skulle vara "klippt" om snuten kom?...
 

henrixo

Mekaniker med gedigna däckkunskaper.
Gick med
26 Nov 2005
Ort
Mariestad
Hoj
Triumph SP3 -97, Bandit 1200 -98, GSX820 ES, GSXR 750w -94, GasGas 250EC -97
Gör det enda rätt och fyller på här:
93 km/h på norsk 80-väg resulterar i 2600NOK...
 

spinner77

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2008
Ort
Arboga
Hoj
-06 Triumph Daytona 675
Har just sponsrat med 3600 kronor. 101 på 70 väg. Dem ville visst låna kortet ett tag också....*suck*
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
2400 i fortkörningsböter med bilen.

109 på 90 väg på ett ställe där jag vet att snuten alltid står. Men just då var manlite trött. =/
 

Razmatazz

blåbär
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Vischan
Hoj
JP vs GB
133 på 110 väg = 2800 riksdaler

en sak som stör mig dock att snuten kolla på hojen, torrgasa lite å sa att det där var banne mig inga 102dB:huvet fan va lack man blir när det bara predikar massa bull. han tyckte ha va "snäll" och släppte ljudnivån. måste inte de mäta sånt eller räcker det bara att trycka örat å hosta en siffra:mad::mad::mad:
 

Hatten

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Årsta
Hoj
2011, BMW, S1000RR
3200 fortkörning, de tog mig innan Danderyds sjukhus, körde visst 27 km för fort...
Polisen var dock väldigt trevlig... Första gången jag åkt fast för fortkörning sen jag fick mitt kort. Nu ser jag poliser i varje hörn av stan... undar om man börjar bli paranoid? Eller Borde kanske se mer på nyheterna ;) om vad som händer i stan.
 

*Svensken*

www.potatoesmc.com
Gick med
20 Aug 2003
Ort
South Valley Huddinge
Hoj
Aprilia RSV4 Factory Aprc 2011 + Aprilia sportcity 125
Körde på bakhjulet när det var gulflagg på Pro SBK premiären på Mantorp -det kostade en tusing.
Sen så körde jag i 76 km/h genom depån nu i Falkenberg - det kostade 1700 spänn.

Och jag som trodde man skulle slippa böter nu när man rejsar -nu är det ju omöjligt att komma undan :-(
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Bumpar tråden lite för att se om det kanske är några fler som lyckats dela med sig av plånkan till polisen. Har själv klarat mig sedan mina skyltböter i våras, trots att jag körde med samma skylt hela sommaren.

Sen om det är någon som gillar att räkna så behöver ni inte vara blyga, det är bara att ta för sig och börja räkna ihop hur mycket vi kommit upp i under säsongen.:tummenupp (Tar kanske tag i det så småningom själv, men som jag nämnt tidigare är jag egentligen lite för lat för att göra det.)
 

Kaka85

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC
Personligen har jag klarat mig i år på hoj men kusinen åkte dit i början av sep, han såg inte att de var bakom så han lekte lite på slangen bl a på motorvägen och de var "snäll" som bara satte dit honom för fortkörning á 3000 kr.

"Ännu en anledning att bara köra bana" muttrade han och såg sina racekåppengar försvinna.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top