hpnotiq-r6
Ny medlem
2400 kr för 45 km/h på 30 väg.
2000kr för 59km/h på 50-väg i oktober.
Då är vi uppe i:
- 104'080 SEK
- 16'300 NOK
- 3 ombesiktnignar
- 22 mån körkort (inte räknat med Spinner77, han skrev inte hur länge)
Blev stoppad en gång under 2009 efter lite bakhjulsåka i lite för hög fart. Ingen böter dock, polisen sade bara att jag hade tur att de inte hade laser med och önskade en trevlig dag.Har aldrig blivit bötfälld med hojen. Mest tur antar jag då jag aldrig blivit stoppad/hamnat i kontroll med hojen heller.
Man är tydligen inte safe bara för att man ställt in hojen, åkte på 500 spänn(prutade från 1000) ikv- cyklat utan lyse...hoppas faan att alla våldtäktsmän, kvinnomisshandlare och annat skräp sitter bakom lås och bom nu när dom har tid att stå 6 polismän och vinka in studenter på cykel...
Man är tydligen inte safe bara för att man ställt in hojen, åkte på 500 spänn(prutade från 1000) ikv- cyklat utan lyse...hoppas faan att alla våldtäktsmän, kvinnomisshandlare och annat skräp sitter bakom lås och bom nu när dom har tid att stå 6 polismän och vinka in studenter på cykel...
Inte för att vara den, men efter att ha kört både bil och mc i regn och mörker i Malmö/Lund den senaste veckan har jag just önskat att polisen skulle göra en rejäl razzia mot mörklagda cyklister. Så jag slipper få någons liv på mitt samvete.
Med lyse har man åtm. halvsportslig chans att upptäcka dem när de kommer i fullt spett mot rött/stopplikt/enkelriktat/övergångsställen.
Därmed inte sagt att jag alltid har lyse själv
/Anders
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar