Böter säsong -09.

Öla1

Nu på 3 + 1 cylindrar
Gick med
20 Nov 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Speed Triple -02, XT 600E -91
2000kr för 59km/h på 50-väg i oktober.

Då är vi uppe i:
- 104'080 SEK
- 16'300 NOK
- 3 ombesiktnignar
- 22 mån körkort (inte räknat med Spinner77, han skrev inte hur länge)
 

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
1500:- 119km/h på 110 väg... vem kör inte i den hastigheten på motorväg? :(

Då är vi uppe i:
- 105'580 SEK
- 16'300 NOK
- 3 ombesiktnignar
- 22 mån körkort (inte räknat med Spinner77, han skrev inte hur länge)
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Har aldrig blivit bötfälld med hojen. Mest tur antar jag då jag aldrig blivit stoppad/hamnat i kontroll med hojen heller.
Blev stoppad en gång under 2009 efter lite bakhjulsåka i lite för hög fart. Ingen böter dock, polisen sade bara att jag hade tur att de inte hade laser med och önskade en trevlig dag.
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Har inte fått några böter alls i år, men det var nog nära. Vid foten av söderåsen låg jag i 70 och skulle precis påbörja en kurvorgie. Precis när jag växlade ner för att ladda på så mycket jag vågar, d.v.s inte mycket men lite grand iaf, blir jag omblåst av en mc-snewt. Dom hörs inte mycket dom där. Hade han kommit ifatt mig några skunder senare hade det nog kostat ett par tusen. :näsblod
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Kvaddade supran på början av sommaren...skulle bli böter för bla bla bla...pga olagligt dåligt mönster i bakdäcken, vilket polisen var mer än glada att tala om medans jag låg i ambulansen. Blev inget utav det som tur va.
3 veckor senare tar dom mig med laser...106 på 70-väg med bil. Blev av med kortet i 2 månader o 3000:- plus i böter. KULIGT!
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
En onödig ombesikting av nitisk polis..hojen gick igenom u.a som jag visste, ett moment 22..så besiktingskostnaden får jag se som böter 2009.
 

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -06
Indraget kk (vet ej hur länge ännu) och antagligen 3000 kr i böter för en omkörning vid ett övergångsställe.
 

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
3000:- för byte av färdskrivarblad. Inte hoj men ändå. :)
 

calle_112

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2009
Ort
Lund
Hoj
Yamaha 660x -07
Man är tydligen inte safe bara för att man ställt in hojen, åkte på 500 spänn(prutade från 1000) ikv- cyklat utan lyse...hoppas faan att alla våldtäktsmän, kvinnomisshandlare och annat skräp sitter bakom lås och bom nu när dom har tid att stå 6 polismän och vinka in studenter på cykel...
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Man är tydligen inte safe bara för att man ställt in hojen, åkte på 500 spänn(prutade från 1000) ikv- cyklat utan lyse...hoppas faan att alla våldtäktsmän, kvinnomisshandlare och annat skräp sitter bakom lås och bom nu när dom har tid att stå 6 polismän och vinka in studenter på cykel...

du skulle ha dragit DireCkt!!! :rofl
 

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
V11 Sport -01
Man är tydligen inte safe bara för att man ställt in hojen, åkte på 500 spänn(prutade från 1000) ikv- cyklat utan lyse...hoppas faan att alla våldtäktsmän, kvinnomisshandlare och annat skräp sitter bakom lås och bom nu när dom har tid att stå 6 polismän och vinka in studenter på cykel...

Inte för att vara den, men efter att ha kört både bil och mc i regn och mörker i Malmö/Lund den senaste veckan har jag just önskat att polisen skulle göra en rejäl razzia mot mörklagda cyklister. Så jag slipper få någons liv på mitt samvete.

Med lyse har man åtm. halvsportslig chans att upptäcka dem när de kommer i fullt spett mot rött/stopplikt/enkelriktat/övergångsställen.

Därmed inte sagt att jag alltid har lyse själv :rodnar

/Anders
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Inte för att vara den, men efter att ha kört både bil och mc i regn och mörker i Malmö/Lund den senaste veckan har jag just önskat att polisen skulle göra en rejäl razzia mot mörklagda cyklister. Så jag slipper få någons liv på mitt samvete.

Med lyse har man åtm. halvsportslig chans att upptäcka dem när de kommer i fullt spett mot rött/stopplikt/enkelriktat/övergångsställen.

Därmed inte sagt att jag alltid har lyse själv :rodnar

/Anders

Du har blivit bönhörd. Razzia mot cyklister i Skåne.
http://sydsvenskan.se/malmo/article566055/Razzia-for-cykelsakert-city.html
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top