Jåke skrev:
1. Broms?
...
2. jag inte nödvändigtvis vill kalla några timmar per kväll för broms- och kurv-kurs men det är fritt fram för andra att göra det.
1. Jag ä ju bara en gammal grinibg BMW gubbe - men, fjuttar jag på lite på rakan går Bumsen 120 -130, och så snabbt kan jag inte köra om i 180 böjen som kommer - sålunda bromsar jag det bäste jag har lärd! Det händer i övrigt för min del (om jag fjuttar på) i totalt 6 kurvor på banan!
Med en cirka 16 varv per pas, som det är 4 av på en kväll - har jag altså 384 bevista planerade aktiva bromsningar på en kväll.
Med förre året aktivitet vart jag väl var på RÖRKEN vid ca. 25 tillfällen har jag altså övad mina bromsningar
9.600 gångar.
Men, kanske du menar att bromsövning kun är att räkna med när man bromsar tikll stilla stående?
2. Ja, för att nått ska ku kalles en kurs ska det väl ta lång tid? Några timmer här och där kan inte vara en kurs
Tiden mellom körningar vart man tänker och funderar , tar råd av andra på f. ex. sporthoj - är kanske inte lärorikt? Jag är övertyget om att det är bra - och man kommer på kursen varje vecka med nytänding - forberett och motiverad för att bli bättra!
Förre året hade vi kursister som spenderade 64 timmar på kurs på Rörken. Vart kan man göra det annanstans i MC Sverige på samma kurs???
Hoppas jag fick gett ett helhelts bild....