Kul läsning Knubblo!
Du sammanfattar dels ett engelskt test som jag har i en av de senaste tidningarna därifrån på ett sätt som gör att dina observationer ligger väldigt nära deras slutsatser.
Kul. Då vet man ju att det "stämmer" s.a.s
Sen fångar du motorcyklismen för dig som individ på ett fint sätt. HUr du utvecklats och hur du numera kör (utan att ge avkall på krut och massivt ös!)
Dina slutsatser sammanfaller mycket med mina egna sisåhär nu ca 27 år efter att man började köra knarr, där du sktiver:
(mina kommentarer i rött)
Ok konklusion då, för mig är detta hojen av fyra skäl
1) Vilken djävla motor (åk och provkör, jisses)
Säger detsamma, men kanske ändå inte LIKA brutalt i mitt fall som ditt... jag har själv nyss bytt hoj till en i mina ögon, gubbigare "soffa" men med hyggligt krut i. D.v.s jag ville oxå ha lite mer komfort pga samma skäl som du anger i pkt. 4
2) Ser ut som inget annat på marknaden (folk kollar och vill snacka)
Gäller inte mig Stealthgrå gammal Blackbird som ingen ens ser. Perfekt tycker jag. Poilisen verkar iaf inte nyfikna efter Barkarbykvällar...
3) Eftersom man inte sitter på en plastraket så känns det inte hela tiden tvingat att dra förbi bilar, acca vid rödljus hela tiden. Jag "skäms" så att säga inte när jag "tourar" med denna hoj. Med min Gixxer kändes det som om alla bara tittade och undrade när jag skulle gasa / ge allt. Festlig känsla eftersom B-King drar snabbare. Min Gixxer gjorde 0-200 på 11 sek blankt. B-King gör det på 8,5 sek !!
No comments on that... *skrockar*
4) Frugan vill numera åka med till skillnad från förut (jag vet, en del av er ser inte det som ett bra argument
Same same! Vilket jag tycker är förbaskat trevligt!
Tjosan!