The Hayabusa
Ny medlem
Det där är manligt !
Har en fråga till er som åker Hayabusa Turbo.....
Jag har problem med att min inte vill starta när jag har kört lite lugnare en stund, har fått tipset att det ska finnas en ladd regulator som ger lite högre laddning, men hittar inte på någon på nätet.
Förmodligen så är det soppapumpen som drar lite väl mycket ström och att original ladd regulatorn inte orkar med att ladda det som behövs på låga varv.......
Batteriet är nytt och fint, även provat bytt startrelät utan förbättring, startar alltid när den är kall, händer bara vid lugne körning, typ statskörning, då man knuffar igång den så hoppar den igång direkt....
Jag har ju en GSX1300R-laddning på min sportster. Jag köpte statorn från Electrosport, den ska vara kraftigare än Suzuki OEM. http://www.ebay.ie/itm/Suzuki-Gsx13...ator-Electrosport-Updated-Model-/111442064474
Sedan köpte jag en MOSFET-regulator till GSX1300R från Electrex.
http://www.electrexworld.co.uk/cgi-..._180.html&WD=gsx1300&PN=RR55.html#aRR55#aRR55
Jag var just ute efter att maximera laddningen på lägre varvtal, eftersom en H-D motor snurrar långsammare. Dock är tomgångsvarvtalet ganska lika, jag har 1050 rpm i tomgångsvarvtal på min sportster.
Det enda jag tycker är skumt med regulatorn är storleken på kablarna. Ut från regulatorn är det ju en grön och en röd. Den röda ska till plus, och den gröna ska till chassiejord/minus (enligt vad jag fattat).
Så hela laddströmmen går i den röda (resp gröna) kabeln och den ser inte ut att vara kraftigare än 1-1.5mm2.
Men den blir inte varm iaf. Jag gick direkt upp till 4mm2 från den röda kabeln. Den gröna jordade jag direkt, nära regulatorn. Allt för minsta spänningsfall/förluster.
Kanske sitter lika klena kablar ut från OEM-regulatorerna?
Man kan se bild på dessa kablar på Electrex hemsida.
Ja det är lite märkligt. och jag tror att jag har kopplat rätt, jag studerade GSX1300R-elschemat noga innan. Och där visas inget annat än att den röda ska till plus och den gröna till minus. Men det kan ju hända att det är ngn form av fina kablar med hög ledningsförmåga ut från regulatorn.Grymt konstigt det där med kabeltjockleken, borde ju vara lite grövre redan där.....
Man kanske skulle börja med att dra jorden i ramen så nära det går...
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |