B prövotiden går ut den andra maj, vågar man ta bort 25 kw strypningen?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag har inga problem att bli av med kortet, bara jag får tillbaks det.

Och min ursprungliga fråga var ju just angående detta... jag får tillbaks mitt kort om jag blir av med det efter andra maj, då vågar jag köra ostrypt.

Några månader? Ni menar två år... köra 25 kw två år. Tog mitt kort 18:e Augusti hehe.

Betyder kortet verkligen så lite för dig, vill minnas det var en hel del gråt och tandagnisslan innan du fick ut det?

/J
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Betyder kortet verkligen så lite för dig, vill minnas det var en hel del gråt och tandagnisslan innan du fick ut det?

/J

Läs:

Jag har inga problem att bli av med kortet, bara jag får tillbaks det.

Kan vara utan kort i några månader :)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Du har nog inte förstått frågan, och fasen vet om du är mogen att ha kortet till att börja med heller.

Ursäkta att jag är övertydlig och onödigt direkt. :näsblod

/J
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Du har nog inte förstått frågan, och fasen vet om du är mogen att ha kortet till att börja med heller.

Ursäkta att jag är övertydlig och onödigt direkt. :näsblod

/J

Sätt dig på en 25 kilowattare och kör den ett tag.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Läs:

Jag har inga problem att bli av med kortet, bara jag får tillbaks det.

Kan vara utan kort i några månader :)

Det går inte att säga om du får tillbaka det eller inte. De kan dra in körkortet bara för den olovliga körningen. Hur länge de drar tillbaka det beror på omständigheterna.

Så du får leva i ovisshet...:pannkyss
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Nej, men då är jag för omogen för att köra mc.

Ajdå :gnissla jag vet faktiskt inte om du skulle vara mycket "omognare" än alla personer i 30 års åldern som tycker det är kul att leka med polisen där om något kan man snacka om omogenhet om man ska blanda i det bara för man vill ha mer effekt :va
 

RSV_Ante

Fort är kul...
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Sävsjö
Hoj
Varadero -99, Tengai -91, Pegaso -05
Du kan ju låna en lastbil... du har ju ändå körkort för strypt hoj..

Sätt dig på en 25 kilowattare och kör den ett tag.

Varför i hela friden väntade du inte med att ta körkort tills du får köra något roligt då?

Alla är vi barn i början..... Antingen kör du stypt tills du uppnått rätt ålder eller så ställer du in hojen till den och du mognat.

Angående prövotid så antar jag att du inte har tagit bilkk, eller 125:a, då räknas även den tiden som prövotid.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Varför i hela friden väntade du inte med att ta körkort tills du får köra något roligt då?

Alla är vi barn i början..... Antingen kör du stypt tills du uppnått rätt ålder eller så ställer du in hojen till den och du mognat.

Angående prövotid så antar jag att du inte har tagit bilkk, eller 125:a, då räknas även den tiden som prövotid.

Jag tog mitt bilkort andra maj 2007. Så nästa år vid samma tidpunkt är min prövotid över :tuttar
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Sätt dig på en 25 kilowattare och kör den ett tag.

En 600 kubiks radfyra är inte speciellt rolig att ha som 25 kw, nej. Varför köpte du en sån?
Man kan ha rätt roligt på en offroadhoj på 25 kw, och dessutom lära sig ett och annat på gruset.
Varför har du så bråttom att köra full effekt? Du kommer tröttna på den effekten efter en vecka ändå, och då vilja köpa en R1.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
En 600 kubiks radfyra är inte speciellt rolig att ha som 25 kw, nej. Varför köpte du en sån?
Man kan ha rätt roligt på en offroadhoj på 25 kw, och dessutom lära sig ett och annat på gruset.
Varför har du så bråttom att köra full effekt? Du kommer tröttna på den effekten efter en vecka ändå, och då vilja köpa en R1.

Jag har kört nu drygt 140 mil med 25 kw, tröttnade redan på effekten under övningskörningen. Ostrypt så lär jag inte tröttna på effekten under en väldig lång tid.

Och om jag gör det så får det vara. Jag har blivit mycket mer inriktad på att köra landsväg och slingriga vägar med 25 kw eftersom den är så slö... och det är alltid bra tycker jag.
 

Chimpy

Inte som alla andra :P
Gick med
23 Mar 2008
Ort
Kungälv
Hoj
Oljehoj med bockstyre
Läs:

Jag har inga problem att bli av med kortet, bara jag får tillbaks det.

Kan vara utan kort i några månader :)

Tycker du ska smälta ner brickorna!!! Jag hade aldrig kört med dom!!! Men tänk på. Som man bäddar får man ligga. Så inga trådar om hur synd de e om dig, sedan när skadan väl hänt.

GASA SÅ DE RYKER!!!
 

b0b

Med lem
Gick med
29 Jul 2008
Ort
bobylon
Hoj
Supermono
det smarta valet hade väl varit att plocka fram en enstånka istället för en radfyra, låta brickorna sitta kvar och sedan njuta av kraften från 0-6000rpm; de sista 2k låter ändå bara förjävligt.

lite som jag gjorde m a o.

att leka kurvfantom i rondeller och på landsvägar går ypperligt med bara 25kw. men det är klart, det är inte så kul om man inte vet hur det ska gå till :hihi
 

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Stryp av den.

Jag har åkt fast för olovligkörning med 125:a efter ett års åkande, straffat blev 1500 kr i böter. Jag hade hojen strypt i några mil. Det var dem absolut tråkigaste milen jag kört sen jag tog kortet. Så jag ströp av den igen;).

Ångrar jag att jag körde ostrypt och åkte fast? Absolut inte, det var det verkligen värt:tummenupp

Fast som mellanhoj har jag köpt en slö offroad så jag slipper oroa mig i 2 år till. Får se till att inte pröva något bättre bara så jag vill byta upp mig.
 
Last edited:

RobRas

Guest
Sålänge du inte gnäller här när polisen har haffat dig så!

Mina strypningar har inte varit långlivade! NSR:en man köpte 2003 var redan ostrypt när man köpte den, strypningen på Husabergen åkte väck när jag kom hem från regbesiktningen och R6:an fick ha kvar strypningen ett par månader iaf.. Jag kanske har haft tur dom få gångerna polisen har stannat mig, vad vet jag... Som du förstår så är sannolikheten rätt liten att åka dit för det!

Kan dock bli lite problem med försäkringen om du kör ostrypt och kraschar.
 

Chuck Norris

Chucati
Gick med
4 May 2007
Ort
Stenungsund
Hoj
Hypermotard S, XR650R
Är det bara polisen du är orolig för så säger jag bort med strypningarna, liten risk att åka dit för det.
Försäkringsmässigt vet jag inte vad som händer om du vurpar, men det måsste ju finnas en viss risk att du inte blir fullt ersatt om ditt mixtrande uppdagas.
 

KlimaX

Träsmak?
Gick med
25 Jan 2006
Ort
Osby
Hoj
Z1000 -09
Vad vore livet utan utmaningar? Väck med strypning och ut och gasa! Men lever bara en gång och då har man inte tid att köra med 25kw:tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top