B-race Sviestad 15 oktober

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Nå, hur gick det?

125-400
Jag har inte full koll på vilka som till slut kom till start. Men eus verkade som en het kandidat till segern. Även Berra. Om de båda (som sagt) kom till start. Racerpelle och Teddy bör ha realistiska chanser till pallplatser. Ett par vassa 125-racers likaså. Vore kul om Goodstuff överraskar, biter ihop och kör med lite aggressivitet. Då kan han utmana Pelle och Goodstuff. Torkel kan ställa till det för en del Racer-förare. Frågan är om han är tuff nog. Mitt tips:

1. Berra
2. Teddy
3. Racerpelle
4. Torkel

eus kör bra men vurpar.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Har du datorn med dig ut på vandringen :va :rolleyes:

1. Berra vinner
2. Eus
3. Stellan
4. Knota

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
Har du datorn med dig ut på vandringen :va :rolleyes:

1. Berra vinner
2. Eus
3. Stellan
4. Knota
Jag glömde bort Stellan. Han kommer tvåa eller trea. Bör kunna köra höga 57:eek:r vilket jag inte tror om eus.

Vandringen var faktiskt förra helgen. Denna var jag bjuden på middag på lördag kväll (som blev inställd i går). Känns bra att följa händelserna på Sviestad på avstånd.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Jag har fått en snabb-rapport från Sviestad.
Det är kallt i backen och halt, det går inte särskilt fort för någon.
Jörgen Ericsson har Pole med 1.00.7 eller nåt liknande i 125-400
Eus har stått på huvudet, ganska tidigt in på passet, så han fick inte känna så mycket på cykeln.
Torkel är snabbare än berra.
Snabbaste 600'a åkte 56.5.
Solen är dock framme och tempen har stigit till 7.8 grader..

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
Jag har fått en snabb-rapport från Sviestad.
Det är kallt i backen och halt, det går inte särskilt fort för någon.
Jörgen Ericsson har Pole med 1.00.7 eller nåt liknande i 125-400
Eus har stått på huvudet, ganska tidigt in på passet, så han fick inte känna så mycket på cykeln.
Torkel är snabbare än berra.
Snabbaste 600'a åkte 56.5.
Solen är dock framme och tempen har stigit till 7.8 grader..
Gammal är äldst, låter det som. Ska ringa Teddy och få en uppdatering.

:tummenupp

Edit: "Välkommen till Teddys mobilsvar..."

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
1. Dennis Bjerke
2. Stellan
3. Front Row Torkel dänger äntligen in med en tid under minuten :tummenupp

MASSA JUBEL!!

Berra vurpad i ledning, eus pajade en expansionskammare och kom inte till start.

Berra

Europe
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Aprilia Sportcity One
oFFkeFF skrev:
1. Dennis Bjerke
2. Stellan
3. Front Row Torkel dänger äntligen in med en tid under minuten :tummenupp

MASSA JUBEL!!

Berra vurpad i ledning, eus pajade en expansionskammare och kom inte till start.

Fan! Det som gick så bra :huvet
Jag highsidade i esset på tredje varvet.
Lyckades med 58.6 som bäst på kvalet men det var så stor skillnad mot vad jag kört tidigare så jag får väl vara nöjd.
Fett med drag i hojen iaf.
Nu har man en stukad handled och ont i foten :död

Eus gjorde en ganska hård crash under andra tidskvalet så dom fick inte ihop cykeln till racet.
Torkel körde 59.3 och rockade hårt.

//Berra

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Berra skrev:
Fan! Det som gick så bra :huvet
Jag highsidade i esset på tredje varvet.
Lyckades med 58.6 som bäst på kvalet men det var så stor skillnad mot vad jag kört tidigare så jag får väl vara nöjd.
Fett med drag i hojen iaf.
Nu har man en stukad handled och ont i foten :död

Eus gjorde en ganska hård crash under andra tidskvalet så dom fick inte ihop cykeln till racet.
Torkel körde 59.3 och rockade hårt.

//Berra
Låter som det satsades friskt och gick hårt till. Grattis till Torkel som till slut kom under minuten. Hoppas att både eus och Berra fick blodad tand trots en första hårdhänt bekantskap med racers. Hur gick det för Teddy och Goodstuff? Är lite överraskad att inte Teddy lyckades hålla jämna steg med Torkel.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
59.3 av Torkel är ju riktigt jäkla fint kört! Tänk om han hade samma tempo på övriga banor också;) Då hade pallplats i SM inte varit långt borta....

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Inte just nu
MostWanted skrev:
Torkel svepte fint fram i kurverna till skillnad från andra...

Dessutom stod Torkel för dagens snyggaste omkörning (iaf sett från rondellsystemet).

Bromsade om en 250R in i Berget så det såg ut som om den andra hojjen stod stilla.

Hatten av för den körningen...

Edika

#99 SP 2007
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
Aprilia RS250
Nyteknik skrev:
Låter som det satsades friskt och gick hårt till. Grattis till Torkel som till slut kom under minuten. Hoppas att både eus och Berra fick blodad tand trots en första hårdhänt bekantskap med racers. Hur gick det för Teddy och Goodstuff? Är lite överraskad att inte Teddy lyckades hålla jämna steg med Torkel.
Teddy blev femma, Goodstuff höll jag inte ordning på mer än att jag fick visa den blå flera gånger....

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Jaha, vad ska jag säga? Jag krachade 2 gånger, lika mycket som jag har kraschat totalt med 600an...

Första passet kom jag till torpan, sen låg jag ner. Kalla däck å en lufttemp på 6 grader var ingen hit. Sen var det bara att stå snällt å vänta på att passet var slut och köra in i depån å byta fotpinne och rikta till ett kåpfäste lite. Ingen fara på taket där.
Det var en ½-timme åt skogen.

Kval 2 gick det bättre då vi fick ström i däckvärmarna också och tempen hade rusat till 10 grader minst!
Efter att Axxexs tyckte jag bromsade lite aggresivt och bottnade gaffeln så styvade han upp den lite. Sen fick jag åka in en gång till rycka lite tejp från kylaren. Nu tänkte jag att jag skulle köra lite fortare. Så jag åkte ut å körde ett par varv och allt kändes bra, inga släpp eller så. Dags att elda på lite så man får pole! Resultatet av det var lite för hög fart i vänstern i s:et och ett framhjul som sa tackade för sig. Det gav mig en 3:e plats på gridden och en okörbar cykel. Inte så lyckat kanske. Men vafan, det är sånt som händer.
Sammanlagt lyckades jag nog köra hela 15½ varv.
Berra han testade greppet i vänstern han också på racet, fast med bakhjulet och fick en fin luftfärd.

Men jevlar vilken skillnad det var mot den andra heffaklumpen jag brukar gunga omkring på :banana

@Berra: Det var onödigt av oss att ge bort segern sådär enkelt...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vad blev bästatiderna i representive klasser.

Kul och vara där och se! Nu är det officiellt vinter.

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
eus skrev:
Jaha, vad ska jag säga? Jag krachade 2 gånger, lika mycket som jag har kraschat totalt med 600an...

Första passet kom jag till torpan, sen låg jag ner. Kalla däck å en lufttemp på 6 grader var ingen hit. Sen var det bara att stå snällt å vänta på att passet var slut och köra in i depån å byta fotpinne och rikta till ett kåpfäste lite. Ingen fara på taket där.
Det var en ½-timme åt skogen.

Kval 2 gick det bättre då vi fick ström i däckvärmarna också och tempen hade rusat till 10 grader minst!
Efter att Axxexs tyckte jag bromsade lite aggresivt och bottnade gaffeln så styvade han upp den lite. Sen fick jag åka in en gång till rycka lite tejp från kylaren. Nu tänkte jag att jag skulle köra lite fortare. Så jag åkte ut å körde ett par varv och allt kändes bra, inga släpp eller så. Dags att elda på lite så man får pole! Resultatet av det var lite för hög fart i vänstern i s:et och ett framhjul som sa tackade för sig. Det gav mig en 3:e plats på gridden och en okörbar cykel. Inte så lyckat kanske. Men vafan, det är sånt som händer.
Sammanlagt lyckades jag nog köra hela 15½ varv.
Berra han testade greppet i vänstern han också på racet, fast med bakhjulet och fick en fin luftfärd.

Men jevlar vilken skillnad det var mot den andra heffaklumpen jag brukar gunga omkring på :banana

@Berra: Det var onödigt av oss att ge bort segern sådär enkelt...
Vänta nu då körde du inte 600an? För han som åkte ur torparn var väll en 250 å hetsig som fan på att få fortsätta köra passet ut trots han lagt sig :)

/Funktionär på torparn

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
MostWanted skrev:
Vänta nu då körde du inte 600an? För han som åkte ur torparn var väll en 250 å hetsig som fan på att få fortsätta köra passet ut trots han lagt sig :)

/Funktionär på torparn
:rolleyes:

Jag ville bara in till depån!

Medin

Pain is temporary glory is forever...
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
2019, Triumph Thruxton 1200r
Får gratulera alla som gjorde bra ifrånsig i dag. Grattis Fradrik och Håkan till pallplatsen i R1000 och till Öjje och co för pallplatserna i R600. Bra kört! Öjje hade bästa tid i R600 0.55.6... nåting sådant tror jag.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
MostWanted skrev:
Torkel svepte fint fram i kurverna till skillnad från andra...
Thank you! :tungan
Det gick helt ok i dag, tyvärr inga roliga fighter för min del under racet mer än vid varvningar men körningen stämde kalasbra. Det var en annorlunda känsla att se målflaggan och veta att man blev trea! Mycket kul! Och det blev faktiskt inte bara en 59'a utan 9 st! :yoparty

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024