B-race Sviestad 15 oktober

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Kul att vårt "slit" uppskattas av er förare, har faktiskt aldrig fått så mycket hälsningar tillbaka vid flaggspelet som nu i helgen, det värmer!

Kul var det även att vara utan arbete (näst intill) i Torpar'n, vi var lite oroliga på morgonen när frosten låg kvar, att det skulle bli en jobbig dag...

En annan kul grej, vi var helt säkra på att en skulle gå av rejält på tidsträningarna. Nya ännu konstigare spår varje varv, ibland spårbyte i inbromsningen, vi var på väg ut på banan flera gånger...han skulle visa sig vara vinnare i ett av rejsen när han väl hittat linjen :tummenupp



/lite solbränd nöjd funkis
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Torkel skrev:
Ingen som har bild från prispallen förresten?

Jag har nog. Moment, bitte.

Edit: Yää, bitch. YÄÄ!

Edit igen: Pallen kunde nog ha stått på andra sidan staketet, så hade bilderna inte blivit så kassa. Det var VM i motljus som det var nu. :mad:
 

Bifogat

  • palltorkel.jpg
    palltorkel.jpg
    54.7 KB · Visningar: 100

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
Riktigt kul att prova en ny bana, gick kanske inte så snabbt som jag satsade på, får väl skylla på en slirande koppling... :rolleyes:
Första intrycket var att banan inte kändes bredare än en cykelstig! :skrämd
Men efter lite körning började det kännas bra och det var en riktigt rolig bana, väldigt annorlund gentemot Knudan.

Svepande högfartskurvor, och helveteskurvan; torparsvängen!
Den måste jag allt plugga på till nästa gång, klurig...

Anyway, tack för att kul arrangemang, här är ett par bilder som jag hann ta mellan passen.

sh1.jpg


sh2.jpg


sh3.jpg


sh5.jpg


sh6.jpg


sh4.jpg
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Mattias skrev:
Jag har nog. Moment, bitte.

Edit: Yää, bitch. YÄÄ!

Edit igen: Pallen kunde nog ha stått på andra sidan staketet, så hade bilderna inte blivit så kassa. Det var VM i motljus som det var nu. :mad:
Det var nog den sämsta bild på mig jag sett någonsin... Tack! (eller nå't! :rofl )
 

wima

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
ZX-10R
Stort tack till alla funktionärer och alla andra inblandade för en kanondag! :tummenupp

Lyckades även knipa min första pallplats i karriären trots min grymma start.. :rolleyes: :banana

En racerapport från Team Wiking Racing finns här samt några bilder :)
 

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Tack till LMS för en mycket trevlig dag. :tummenupp
Ska bli kul att se alla i depån i vår igen!

Liten racerapport finns på teamsidan i min signatur.

Mvh: Calle #36, 600
 

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Ah! Är det någon som vet var jag kan vända mig om jag glömde kvar lite saker? typ en sladdvinda... Maila Lms, eller något bättre sätt?
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
Men vad är det jag ser? Kan det stämma att Torkel kommit under minuten på varvet?!?

Är det första eller har det hänt förr?
:)
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Johan skrev:
Men vad är det jag ser? Kan det stämma att Torkel kommit under minuten på varvet?!?

Är det första eller har det hänt förr?
:)
Äntligen som det brukar heta i Nobelpristider... :banana
 

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Linde på Gotland
Hoj
ingen
håkan skrev:
Nu finns alla klasser, träningar och race-tider i pdf format på

Ja va ska man säga ...känner ett sting av besvikelse men är ändå nöjd att ha genomfört mitt första race.Är väl lite svårt att göra sej själv rättvisa när man kommer första gången till race på en bana man knappt sätt på bild med en hoj man kört typ 5 ggr.Till er som funderar på att börja tävla ...fråga andra om typ allt, det blir lätt panik ångest veckan innan om man som vi bara kan fråga på SH.com.Men men det kan bara bli bättre så väl mött nästa år.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Grattis S-Torkel, äntligen under minuten, vad ska du hitta på nudå :va
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Jag lyftter på hatten för Torkel och en välförtjänt 3'e plats! Under ett intimt ögonblick på toaletten när vi står och tvättar händerna konstaterar Torkel torrt att på racet kommer hans standard Aprilia RS 250 att kämpa i kölvattnet efter min 250 racer (som väger cirka 40 kg mindre och har cirka 15 hästar extra), men jag försäkrar honom om att om han kör om mig så kommer jag aldrig att kunna köra ikapp honom och så blev det. Det är riktigt rörande att se hur Aprilian bångnar under trycket av Kolossen Från Linköping och nästan viker sig på mitten när Torkel tveklöst drar gasrullen i botten ut genom Sviestadsböjen.

Jag vill passa på att tacka hela tävlingsorganisationen för ett väl utfört arbete och till personalen i Café Racer för deras goda kaffe.

Det blev ett riktigt roligt race för min del och jag är nöjd med min prestation givet mina förutsättningar. Extra kul var det då vädret bjöd på ganska extrema förutsättningar för oss som bestyckar 2T-motorer, men det är en annan historia som får bli en nördtråd i 2T-forumet istället.

Dagens överaskning var Dennis som jag aldrig träffat tidigare. En lång, gänglig, kortklippt yngling med stoora, snälla blå ögon som tittar in i tältet innan första passet och frågar om bestyckning. Kombi med släpkärra och flickvän, har bara kört hojen en gång tidigare, avgasventilen rasar på första varvet på första passet. Nåja, han kommer väl i mål han också. Med lite hjälp från Stellan, Per Utterström och mig själv snyggar vi till hojen och Dennis lufsar ut på andra passet. Killen drämmer till med en femteplats! Sen gick han och vann racet också.
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Teddy skrev:
Det är riktigt rörande att se hur Aprilian bångnar under trycket av Kolossen Från Linköping och nästan viker sig på mitten när Torkel tveklöst drar gasrullen i botten ut genom Sviestadsböjen.


Rörande värre var det att se Torkel åka en bra bit på gräset ut ur Sviestadböjen på nåt av de första varven. Såg ut som att det skulle gå käpprätt åt fanders där ett tag....:eek:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top