B-race Sviestad 15 oktober

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
GSXR1100R skrev:
Inse att du inte har vad som krävs Gubbstrutt, sälj räcern och köp en TRX traktor igen, den kunde du ju iaf hantera.
Ska man ta råd av mannen som har gjort världens sämsta "racehojköp"?
Klart jag inte säljer min TZ:a.
20% bike 80% rider. Det sitter i huvudet. Det går att fixa.
Dessutom fick jag löjligt lite bantid. Första passet var det så kallt så snoret frös till is i hjälmen och jag gick in när jag kört 14 varv eftersom jag trodde det var 20 minuterspass...när det var 30. Andra passet tappade jag underdelen av kåpan på rakan och när jag kom in i depån så droppade det vatten eftersom jag dragit gängpaj på en cylinder. 18 varvs träning är ju inte tillräckligt när man är rädd för att slå sig.
1. Hoj.
2. Teddy inspekterar sina nya fina däck.
3. Min mekaniker (Ako) fixar gängpaj samtidigt som han diskuterar Aprilior med Titum.
4. Titum suktar efter en hoj för män.
 

Bifogat

  • B-race-2005-007.jpg
    B-race-2005-007.jpg
    73.1 KB · Visningar: 63
  • B-race-2005-006.jpg
    B-race-2005-006.jpg
    72.2 KB · Visningar: 76
  • B-race-2005-005.jpg
    B-race-2005-005.jpg
    72.7 KB · Visningar: 84
  • B-race-2005-003.jpg
    B-race-2005-003.jpg
    45.5 KB · Visningar: 72
Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
En hel del överraskar mig både som positivt och negativt.

Goodstuffs bästa vartid under kvalet till exempel: 1.07,4. Vad i h-e. Kom igen! Under racet hostade han upp sig och körde 1.04,7. Efter den fina körningen i regnet på Gelleråsen förväntade jag mig mycket mer.

Teddy klämmer dit med 58,8. Det tycker jag är riktigt bra med tanke på förhållandena och hans tidigare personbästa. Teddy hade alltså farten för att vinna men var inte tillräckligt jämn. Vad hände? Något på varv 9 och 10 ser det ut som i resultaten (www.lms.se).

Racerpelle sätter racets snabbaste varv (sista varvet) och måste ha legat bakom Torkel av ren feghet. Skärpning!

Torkel: Trodde inte att han skulle köra så jämnt. Eller snabbt. Borde inte ha haft en chans mot fältets 250-racers.

Dennis Bjelke: Doldis som jag verkligen inte hade räknat med. Körde racer? Stabil insats!

eus: trodde han skulle förvalta materialet bättre.

Berra: Som eus.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
Goodstuffs bästa vartid under kvalet till exempel: 1.07,4. Vad i h-e. Kom igen! Under racet hostade han upp sig och körde 1.04,7. Efter den fina körningen i regnet på Gelleråsen förväntade jag mig mycket mer.
Jag upplevde första träningen som hal som fasen och tog det medvetet väldigt lugnt eftersom jag inte ville lägga mig som vissa andra och tänkte satsa lite mer på andra passet men det blev bara fyra varv....
Men jag håller med. 1.04 är så dåligt att jag borde få stryk. Hårt.
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Du har också överraskat mig, hehe:
Nyteknik skrev:
Vandringen var faktiskt förra helgen. Denna var jag bjuden på middag på lördag kväll (som blev inställd i går). Känns bra att följa händelserna på Sviestad på avstånd.
:va Den omtalade Vandringen som i lördags plötsligt flyttades bakåt i tiden en vecka och istället dök det upp en inställd middag på racedagen? Här ligger en hel kennel begraven som får humlans felvända termostat att te sig som en nybörjarundanflykt! :7peta
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Torkel skrev:
Du har också överraskat mig, hehe:

:va Den omtalade Vandringen som i lördags plötsligt flyttades bakåt i tiden en vecka och istället dök det upp en inställd middag på racedagen? Här ligger en hel kennel begraven som får humlans felvända termostat att te sig som en nybörjarundanflykt! :7peta

Nyteknik har nog precis slagit Humlan i undanflykter
:rolleyes:

Jag ställde frågan i lördags, kom inget svar på den då ;)
 

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R
Goodstuff skrev:
Ska man ta råd av mannen som har gjort världens sämsta "racehojköp"?
Klart jag inte säljer min TZ:a.
20% bike 80% rider. Det sitter i huvudet. Det går att fixa.
Dessutom fick jag löjligt lite bantid. Första passet var det så kallt så snoret frös till is i hjälmen och jag gick in när jag kört 14 varv eftersom jag trodde det var 20 minuterspass...när det var 30. Andra passet tappade jag underdelen av kåpan på rakan och när jag kom in i depån så droppade det vatten eftersom jag dragit gängpaj på en cylinder. 18 varvs träning är ju inte tillräckligt när man är rädd för att slå sig.
1. Hoj.
2. Teddy inspekterar sina nya fina däck.
3. Min mekaniker (Ako) fixar gängpaj samtidigt som han diskuterar Aprilior med Titum.
4. Titum suktar efter en hoj för män.

Aj amma verri disappointed. Due to mechanical problems ajja diddent get many laps befora de race. It wassa cold, and ajja saw very little becausa de snor i my helmet.
In de second free training ajja loosa de undertray. Damned mechanics! If ajja coulda getta more laps, ajja woulda wonna.
Ajja blame-a de-sa things.
1. de bike-a was-sa no good
2. de competitor Teddy hadda better bike, muck better ajja say.
3. Damned mechanics!
4. Ajja am a man, butt-e my bike sucks.

/Goodstuffs rejsrapport på Penos konto.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Peno skrev:
Aj amma verri disappointed. Due to mechanical problems ajja diddent get many laps befora de race. It wassa cold, and ajja saw very little becausa de snor i my helmet.
In de second free training ajja loosa de undertray. Damned mechanics! If ajja coulda getta more laps, ajja woulda wonna.
Ajja blame-a de-sa things.
1. de bike-a was-sa no good
2. de competitor Teddy hadda better bike, muck better ajja say.
3. Damned mechanics!
4. Ajja am a man, butt-e my bike sucks.

/Goodstuffs rejsrapport på Penos konto.
Så var den ja. Skrev fel. :hihi
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Torkel skrev:
Du har också överraskat mig, hehe:

:va Den omtalade Vandringen som i lördags plötsligt flyttades bakåt i tiden en vecka och istället dök det upp en inställd middag på racedagen? Här ligger en hel kennel begraven som får humlans felvända termostat att te sig som en nybörjarundanflykt! :7peta
Jag hade faktiskt blandat ihop datumen för vandring och middag. Men det gör detsamma. B-racet som jag under våren/sommaren såg fram emot som ett barn till Julafton framstod efter Gelleråsen mest som besvärligt och ointressant. Det är allt. Hoppas kunna mobilisera mer energi i vår. I så fall kan du hälsa hem till ytterligare B-race-pallplatser.

Goodstuff skrev:
Ja. Jag är känd för min aggressivitet. :rolleyes:
Du skulle behöva gå en kurs i omvänd "anger management".

:kulspruta :kulspruta :kulspruta :kulspruta :kulspruta :kulspruta

Så att du kan frambringa lite jävlaranamma "when the flag drops".

Edit: bifogar bild från aktiviteten som konkurrerade ut B-racet. Nej, det var ju middagen. Som inte blev av. Nåja...
 

Bifogat

  • vandringen.jpg
    vandringen.jpg
    138 KB · Visningar: 74
Last edited:

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Nyteknik skrev:
...I så fall kan du hälsa hem till ytterligare B-race-pallplatser.
Ja, ja, om han fortsätter på Aprilian. Sätt Kolossen Från Linköping på en 40 kg lättare hoj med 15 fler hästar så lovar jag att du skulle få en match. Om Torkel kört Skatungen är jag övertygad om att han skulle stått överst på pallen.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
oFFkeFF skrev:
Nyteknik har nog precis slagit Humlan i undanflykter
:rolleyes:

Jag ställde frågan i lördags, kom inget svar på den då ;)
Vilken fars, jag är iaf man nog att inse när spelet är förlorat, men fotvandring är säkert ett bra sätt att träna uthållighet, Nypanik kanske skall fotvandra till tävlingarna nästa år.
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Nyteknik skrev:
Hoppas kunna mobilisera mer energi i vår. I så fall kan du hälsa hem till ytterligare B-race-pallplatser.
B-race? :va
Nu ska vi se:
  • Falkenberg DNS
  • Anderstorp DNS
  • Linköping 5:a tot 4:a i B = 13p
  • Gelleråsen DNF
  • Knutstorp 7:a tot 5:a i B = 11p
  • Gelleråsen 4:a tot 3:a i B = 16 p
  • B-race 3:a = 16 p
Summa: 56 p
Säsongen bestod av 6 250SP race och ett B-race, dvs 7 race. Snitt 8p/race gör 7x8p=56p...
BLÅTT ÄR FLOTT!!! :rock
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Teddy skrev:
...hur Aprilian bångnar under trycket av Kolossen Från Linköping och nästan viker sig på mitten..
Ho ho - jag kan se det framför mig. Du bör ha hittat rejält med lä bakom det ekipaget. Tillräckligt för att med lätthet slip-streama dig och Skatungen förbi. Vad hände? Vad var det jag läste om nya däck?
 

Racerpelle

Pelles Konsult och Motor AB
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös stackare
Nyteknik skrev:
Racerpelle sätter racets snabbaste varv (sista varvet) och måste ha legat bakom Torkel av ren feghet. Skärpning!

Värre än så, ren dumhet.

När Berra vurpade i ingång till högern i esset var jag på väg in i vänstern, Stellan o Dennis var mellan oss och jag trodde det skulle bli besvärligt eftersom både Berra o hoj var kvar på banan. Så jag fegade ur o åkte lite gräsmatta förbi Berra. Tappade i runda slängar 5 sek och två placeringar.
En placering (tack för en trevlig fight, Teddy) kunde jag så småningom ta tillbaka men det tog mig för lång tid att göra det så jag hann aldrig ikapp Torkel fast jag körde fortare än jag gjort förut.
Hade racet varit ett varv längre, eller om jag tagit mej förbi Teddy ett varv tidigare, hade resultatet kunnat se annorlunda ut.
Men nu gjorde det inte det.

Torkel körde oerhört jämnt o snyggt, gratulerar till såväl tredjeplatsen som den brutna "minutvallen".

/ Racerpelle
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Racerpelle skrev:
Värre än så, ren dumhet.

När Berra vurpade i ingång till högern i esset var jag på väg in i vänstern, Stellan o Dennis var mellan oss och jag trodde det skulle bli besvärligt eftersom både Berra o hoj var kvar på banan. Så jag fegade ur o åkte lite gräsmatta förbi Berra. Tappade i runda slängar 5 sek och två placeringar.
En placering (tack för en trevlig fight, Teddy) kunde jag så småningom ta tillbaka men det tog mig för lång tid att göra det så jag hann aldrig ikapp Torkel fast jag körde fortare än jag gjort förut.
Hade racet varit ett varv längre, eller om jag tagit mej förbi Teddy ett varv tidigare, hade resultatet kunnat se annorlunda ut.
Men nu gjorde det inte det.

Torkel körde oerhört jämnt o snyggt, gratulerar till såväl tredjeplatsen som den brutna "minutvallen".

/ Racerpelle
I see - typiskt att Torkel inte gjorde några misstag då. Det brukar ju de flesta göra. Speciellt B-förare.

Visst är det retsamt att göra en bra körning och sedan tappa allt genom en ögonblicklig försummelse. Men that´s racing.
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Nyteknik skrev:
Ho ho - jag kan se det framför mig. Du bör ha hittat rejält med lä bakom det ekipaget. Tillräckligt för att med lätthet slip-streama dig och Skatungen förbi. Vad hände?
Ehhh, låt se *gräver djupt i lådan med dåliga ursäkter*, jo tempraturen ökade mer än jag beräknat vilket gjorde att hojen gick aningens fett.

Även om just det råkar vara sant så var den stora orsaken att Torkel körde mycket bättre än mig. Han körde, jämt, snyggt och snabbt vilket gav resultat framförallt på rakan. Eftersom han var så snabb genom torparn tog jag inte många meter på honom på rakan. De få meter jag tog med motorkraft på rakan körde Torkel igen och ifrån runt resten av banan. Han körde ifrån mig helt enkelt.

Det är väl inte mer än rätt att jag blir ifrånkörd av en A-förare! :tummenupp
Grattis till det, Torkel!

Som jag skrivit i ett tidigare inlägg är jag dock nöjd med min prestation givet mina förutsättningar.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top