B-race Sviestad 15 oktober

rust29

aka Stefan - Race on!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Vikingstad
Hoj
*såld*
LOTTAK skrev:
Inventering av lecakulor.
Peppe jag såg några i garaget som du glömt att lägga tillbaka :hihi
Han har väl lärt sig av dig att man ska räkna alla sakerna :tungan
Reta honom inte för mycket, då kanske reparationerna blir betydligt dyrare nästa gång
 

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
rust29 skrev:
Han har väl lärt sig av dig att man ska räkna alla sakerna :tungan
Reta honom inte för mycket, då kanske reparationerna blir betydligt dyrare nästa gång
Ska vara snäll, jag lovar :hihi
Aj, plånboken hos huvudsponsorn är redan tom.... :huvet
 

rust29

aka Stefan - Race on!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Vikingstad
Hoj
*såld*
LUTHOR skrev:
Vad hände här då Peppe?
Vad jag förstod på Peter vid eftersnacket var det en kombination av för mycket frambroms och för lite däcksfäste.
Blev bara ett lätt nedlägg, inga större skador mer än på egot :hihi
 

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Linde på Gotland
Hoj
ingen
Givetvis sällar jag mej till skaran som tackar LMS för ett bra jobb och tackar för uppvisningen av tät förarna.hoppas bara jag inte hade med resultatet att göra.
Jag tror det va Racerpelle som bjöd på att visa spår synd bara att jag inte tog chansen men det va lite rörigt i knoppen

PS:RR familjen verkar vara en kul samling hoppas jag förtjänar min plats nästa år.
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Måste också berömma LMS och samtliga funktionärer som gjorde det till en mycket trevlig debuttävling för mig. :tummenupp
För min egen del gick det över förväntan, dålig start men sedan gick det bra. Enda plumpen var väl att jag tappade 6:e platsen på näst sista varvet till Per Nilsson... samt att man fick stryk av lillbrorsan :4skrika

Samuel #76 R600
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag körde så dåligt i år att jag hade blivit varvad och frånkörd med ca 6 sekunder av 2004 års version av mig själv. :gråta :tummenner :dummer
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Goodstuff skrev:
Jag körde så dåligt i år att jag hade blivit varvad och frånkörd med ca 6 sekunder av 2004 års version av mig själv. :gråta :tummenner :dummer
Det är ju för sent för dig att lägga av på topp. Du måste helt enkelt bita ihop. Fast det var ju just vad du hade bestämt dig för inför B-racet. Psykolog? Hypnos?
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Jag tror att vad Goodstuff behöver är ett färdigläkt nyckelben och fem felfria träningar med stegvis tempoökning, sen kommer han att vara tillbaka i sin rätta, snabba form. Det är inte alla som gör Ankan (skakar av sig och går vidare) efter en krasch, det kräver bortkopplade spärrar och motivation. De av oss som har kvar normala spärrar vet att vi aldrig kommer att tävla i GP-VM blir alltid mer eller mindre berörda av en krasch, speciellt om den lämnar synliga, kännbara och bestående men. Visst, det är ju bara ett brutet nyckelben men det kommer alltid att finnas en liten bulle under skinnet som kliar och gör att skinstället skaver där det inte borde, en lite bulle som påminner om en krasch och får en att fundera över meningen med det vi gör. Är det värt att skada sig mer eller mindre bara för att köra runt, runt, runt en bana? "Kanske jag borde släppa lite på gasen och komma hem i en bit?"
 

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
Teddy skrev:
Jag tror att vad Goodstuff behöver är ett färdigläkt nyckelben och fem felfria träningar med stegvis tempoökning, sen kommer han att vara tillbaka i sin rätta, snabba form. Det är inte alla som gör Ankan (skakar av sig och går vidare) efter en krasch, det kräver bortkopplade spärrar och motivation. De av oss som har kvar normala spärrar vet att vi aldrig kommer att tävla i GP-VM blir alltid mer eller mindre berörda av en krasch, speciellt om den lämnar synliga, kännbara och bestående men. Visst, det är ju bara ett brutet nyckelben men det kommer alltid att finnas en liten bulle under skinnet som kliar och gör att skinstället skaver där det inte borde, en lite bulle som påminner om en krasch och får en att fundera över meningen med det vi gör. Är det värt att skada sig mer eller mindre bara för att köra runt, runt, runt en bana? "Kanske jag borde släppa lite på gasen och komma hem i en bit?"
pratar en vinnare sådär...
du ska inte testa en annan sport? =)
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Vinna, det gör jag varje dag. Pappa vet bäst! :D

RR är bara ett avbrott från ett hårt inrutat vardagsliv med den vanliga dosen av smygande stress över fönsterkuvert (räkningar), bråket med väckarklockan, arbete som framkallar koffeinförgiftning, illaluktande soppåsar av kiss&bajsblöjor och beslutsågesten som infinner sig varje dag då man står utanför lunchrestaurangen och ögnar igenom menyn med dagens rätter. :)
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Teddy skrev:
Jag tror att vad Goodstuff behöver är ett färdigläkt nyckelben och fem felfria träningar med stegvis tempoökning, sen kommer han att vara tillbaka i sin rätta, snabba form. Det är inte alla som gör Ankan (skakar av sig och går vidare) efter en krasch, det kräver bortkopplade spärrar och motivation. De av oss som har kvar normala spärrar vet att vi aldrig kommer att tävla i GP-VM blir alltid mer eller mindre berörda av en krasch, speciellt om den lämnar synliga, kännbara och bestående men. Visst, det är ju bara ett brutet nyckelben men det kommer alltid att finnas en liten bulle under skinnet som kliar och gör att skinstället skaver där det inte borde, en lite bulle som påminner om en krasch och får en att fundera över meningen med det vi gör. Är det värt att skada sig mer eller mindre bara för att köra runt, runt, runt en bana? "Kanske jag borde släppa lite på gasen och komma hem i en bit?"
Tycker han ska börja med att byta nick:
Badstuff!
:yoparty
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
Det är ju för sent för dig att lägga av på topp. Du måste helt enkelt bita ihop. Fast det var ju just vad du hade bestämt dig för inför B-racet. Psykolog? Hypnos?
Sandra sa en klockren kommentar idag när jag berättade hur missnöjd jag var och hur långsamt jag kört.
"Men då vet du ju att du kan åka fortare nästa år."
Det är bra med en psykolog hemma ibland.

Teddy skrev:
Jag tror att vad Goodstuff behöver är ett färdigläkt nyckelben och fem felfria träningar med stegvis tempoökning, sen kommer han att vara tillbaka i sin rätta, snabba form. Det är inte alla som gör Ankan (skakar av sig och går vidare) efter en krasch, det kräver bortkopplade spärrar och motivation. De av oss som har kvar normala spärrar vet att vi aldrig kommer att tävla i GP-VM blir alltid mer eller mindre berörda av en krasch, speciellt om den lämnar synliga, kännbara och bestående men. Visst, det är ju bara ett brutet nyckelben men det kommer alltid att finnas en liten bulle under skinnet som kliar och gör att skinstället skaver där det inte borde, en lite bulle som påminner om en krasch och får en att fundera över meningen med det vi gör. Är det värt att skada sig mer eller mindre bara för att köra runt, runt, runt en bana? "Kanske jag borde släppa lite på gasen och komma hem i en bit?"

Nyckelbenet är helt. Hjärnan stukad men jag har anammat Sandras tips ocna så nu är det lugnt.

Unga vildhjärnor som MostWanted kan nog inte sätta sig in i mysåkandets tjusning, mysåkande till en viss gärns. Jag passerade den skamgränsen senast.

Torkel skrev:
Tycker han ska börja med att byta nick:
Badstuff!
:yoparty
Ingen dum idé! :mad:
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Nu kanske jag pajar min hårda och tuffa image, men jag är imponerad av allas framfart i lördags. Jag vet inte om jag hade gjort det bättre än nån av dom som faktiskt startade.

Kanske borde testa?
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Något jag helt glömt att nämna är mitt kungliga boende på Sviestad. Jag samåkte med RR-Benny här på forumet. Hans Mercabuss var förvisso från 1969 men var den skönaste buss jag någonsin satt min fot i. Lastutrymme med mekbänk, skruvstäd, komplett verktygsvagn och uttag för tryckluft. Sovavdelning med träpanel i golv och väggar, fyra sängar, 26-tums plattskärm, X-box och surroundsytem. Kylskåp, micro, spisplatta. På bordet stod en skål med smågodis. "Jag är imponerad, Vilken kvalitet!", som Karl-Jan Granquist skulle ha sagt. Hela bussen var utrustad och inredd av Benny själv och var full av små finurliga detaljer, jag kan inte nämna alla, men tro mig, det var allt man ville ha, behövde och inte behövde. Innan vi gick och lade oss satt vi och spelade MotoGP på X-box. Kungligt! Synd att jag glömde ta med kameran, det hade blivit en riktigt rolig bild. Just då känndes det inte riktigt som om man var på en tävlingsplats. Senast jag sov över på en tävlingsplats låg jag bak i skåpet på Dodgen.

Mattias skrev:
Kanske borde testa?
Jag har väntat på DIG. Vad väntar DU på?
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Ååååhej, trådlyft!!!
Det här B-racet gav mig den enda pokal jag har i roadracing, den här tråden gillar jag A LOT! :banana
 

Duke0

Sporthojsnörd
Gick med
22 May 2003
Ort
Söderköping
Hoj
Ingen
Det var på den gamla goda tiden innan allt bara regnade bort
när hösten var till december och våren kom i mars
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Ååååhej, trådlyft!!!
Det här B-racet gav mig den enda pokal jag har i roadracing, den här tråden gillar jag A LOT! :banana

Jag minns det som om det var igår. Du körde som Toni Elias brukade göra när det var dags att skriva kontrakt, du körde som en gud. Ahhh... jag saknar de dagarna.
:fyllisar
 
Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top