B-race Sviestad 15 oktober

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Bra kört - trots kylan. Tur att man hade täckjackan med sig.... det e fan inte sommar längre.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Strandelin skrev:
Dessutom stod Torkel för dagens snyggaste omkörning (iaf sett från rondellsystemet).

Bromsade om en 250R in i Berget så det såg ut som om den andra hojjen stod stilla.

Hatten av för den körningen...

När Torkel körde om mig kändes det som om jag skulle välta från stillastående. Otroligt snyggt kört av Torkel, och dessutom mitt i oktober!

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
59,3 på aprullan i kylan på sviestad är rockenroll Torkel, många plus i kanten där :tummenupp

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Nyteknik skrev:
Låter som det satsades friskt och gick hårt till. Grattis till Torkel som till slut kom under minuten. Hoppas att både eus och Berra fick blodad tand trots en första hårdhänt bekantskap med racers. Hur gick det för Teddy och Goodstuff? Är lite överraskad att inte Teddy lyckades hålla jämna steg med Torkel.

Tja, tror inte Gustav hade en hoj som gick helt och riktigt friskt. Han och jag (med en hoj som på räjset i alla fall gick mestadels på 2 cyllar, jävla konstiga väder och kyla) hade en hård och rättvis fajt med säkert 8-9 byten av placering, ålder gick före skönhet till slut med en tiondel :banana

Tror inte aprilia fabriksteam -92 någonsin testade sina hojar och bestyckningstabeller i minusgrader :huvet

Kul ändå med sjyst fajt, synd att ungefär 15km/h slutfart på rakan saknades.

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Jaha då vva årets sista rejs överstökat :(
Vill tacka alla förare & funkisar som ställde upp trots att det är mitten på oktober :hihi
Inte så många vurpor som det skulle kunna blivit med tanke på kylan. Dom flesta hände i ingången av esset (enda vänstern) så funkisarna där fick nog bära 80% av alla vurpade hojar.
Snabba med att flagga är ni oxå, både gul vi vurpa och framförallt skani veta att jag fick höra av flera förare som tyckte att ni var riktigt allerta med blåflagg. :Bugar //LOTTAK dagens radiopratare/bitr tävlingsledare/starter.

titum

Sugen
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
ett hembygge av "spill", en Honda rs125r, en kawa kris (kr-1s) en kymco scooter å en tm250
det måste ha varit mer än 15 km/h.......

jag med min standard honda 125 körde ikapp er på rakan, när jag varvade :tungan

Rolle Rotax skrev:
Tja, tror inte Gustav hade en hoj som gick helt och riktigt friskt. Han och jag (med en hoj som på räjset i alla fall gick mestadels på 2 cyllar, jävla konstiga väder och kyla) hade en hård och rättvis fajt med säkert 8-9 byten av placering, ålder gick före skönhet till slut med en tiondel :banana

Tror inte aprilia fabriksteam -92 någonsin testade sina hojar och bestyckningstabeller i minusgrader :huvet

Kul ändå med sjyst fajt, synd att ungefär 15km/h slutfart på rakan saknades.

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
Torkel skrev:
Thank you! :tungan
Det gick helt ok i dag, tyvärr inga roliga fighter för min del under racet mer än vid varvningar men körningen stämde kalasbra. Det var en annorlunda känsla att se målflaggan och veta att man blev trea! Mycket kul! Och det blev faktiskt inte bara en 59'a utan 9 st! :yoparty

Grattis Torkel.. Bra startat och bra kört! Tack för sängen, frukost, race och middag.. Vi hörs och syns!

/Jörgen

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Stockholm City Bikes
Torkel skrev:
Thank you! :tungan
Det gick helt ok i dag, tyvärr inga roliga fighter för min del under racet mer än vid varvningar men körningen stämde kalasbra. Det var en annorlunda känsla att se målflaggan och veta att man blev trea! Mycket kul! Och det blev faktiskt inte bara en 59'a utan 9 st! :yoparty

Oerhört bra kört Torkel. :klappar :klappar Och ett stort grattis till att du äntligen kom under min. :tummenupp
Det är verkligen kul att ha kommit till den här klassen. :D

Vill också tacka alla funkisar för en suverän insatts i kylan. Och LMS för en bra genomförd tävling.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Bra kört alla ihop =)
Riktigt kul att titta på trots kylan.

Trist för Martin och Berra, ni får komma tillbaka nästa år och göra revansch :yoparty

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Bästa varvtid under race i R1000 var 54.271 ... av mig ;)

Bästa tid under dagen var Fredrik Lindell som vann, 54.227 satte han under nåt av tidskvalen

Lite otur med strömmen under förmiddan, men det löste sig fint sen ;)

1 träning sen 5:e Augusti, avslutade säsongen med en 3:e plats och putsade till personbästa med 1/10 sen SM:et

Liten racerapport finns på HSTRacing

//håkan

racerskalman

And those who sneer will fade and die...
Gick med
15 Oct 2003
Hoj
Honda RS250R -01, CBR600
Vill bara passa på att gratulera Torkel till hans hett efterlängtade 59´a. Suveränt kört med tanke på hur kall asfalten var.
STORT TACK också till alla funkisar som stod ut i kylan, utan er hade det inte blivit något alls!
Trots att jag fick spö av Dennis i racet, så fixade jag i alla fall mitt livs första pole! :yoparty

Last edited:

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Ett stort tack till LMS för en riktig höjdardag! :tummenupp

Allt funkade smidigt och vädret var isande härligt. Konstigt nog tyckte jag ändå att det fanns hyfsat med grepp i backen. Fast nästa år får ni lägga B-racet lite tidigare så att skyltarna i slutet av långrakan inte hunnit plockas in för vintern. Svårt att hitta bromspunkter utan dem ju! :näsblod

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Dessvärre var man inte på plats för att se sista rejset innan vintern.
Men grymt Torkel att du äntligen kom under minuten! Du rockar! :rock

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Penguin skrev:
Ett stort tack till LMS för en riktig höjdardag! :tummenupp

Allt funkade smidigt och vädret var isande härligt. Konstigt nog tyckte jag ändå att det fanns hyfsat med grepp i backen. Fast nästa år får ni lägga B-racet lite tidigare så att skyltarna i slutet av långrakan inte hunnit plockas in för vintern. Svårt att hitta bromspunkter utan dem ju! :näsblod

De är söndertrasade... Vi hade 200-skylten lutad mot vår däcksbarriär vid åttan... :hihi

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Bikerbitch skrev:
Dessvärre var man inte på plats för att se sista rejset innan vintern.
Men grymt Torkel att du äntligen kom under minuten! Du rockar! :rock
Tackar, kul att kunna rocka fast man snart är 41! :)
Ingen som har bild från prispallen förresten?
En annan yngling som rockade är Pelle Träff som hade rejsets snabbaste varvtid med 58.014! :tummenupp
Måste också tacka Annsofie, Lotta, Håkan, Göran mfl för en bra arrangerad tävling! Tur med vädret hade vi också till råga på allt oelände denna dag! Det var kuuul!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln