B-race

Hmm.. både när jag tävlat i folkrace, rally och även inom hästsporten så har det hänt ett otal ggr att klubbarna krävt att den tävlande har med sig EN funktionär. Även att hemmaklubbens förare hjälper till före och efter tävling. Inget av de som skulle kunna fungera och kanske underlätta eller e de bara önsketänkande? :rolleyes:

Nyteknik skrev:
Du kommer dit kvällen innan eller på morgonen. Kval ett och två på förmiddagen. Race på eftermiddagen. Sedan hemfärd. Perfekt för oss som inte vill vara hemifrån tre dagar för att kunna tävla.

En racehelg som börjar med första kval på fredag (och kanske föregås av fri träning onsdag och torsdag) blir väldigt lång. Att tillbringa tre-fyra dagar på ett banområde för att köra 20-40 min per dag blir lätt lite segt.

Jag tycker det är råkul att lalla omkring i depån och snacka skit med folk under en hel helg. Man lär känna mer människor och kul att kolla på folk när dom kör utan att behöva stressa ihjäl sig. SO:t i september var årets höjdpunkt tills jag klotade.

Men jag är för b-race! Ju billigare desto bättre!

Jörgen Player Special skrev:
Hannes! Hur är det med uppklassningspoäng på B-race? OM man inte kan skrapa poäng på dem så är de ganska ointressanta för min del.

mvh
/JPS

Det finns inget som säger att det INTE ränkas uppklassningspoäng. Hur svemo däremot bedömer det är en annan fråga, OM dom bedömer. Vill du bli uppklassad(?) så är det ju bara att du anmäler dina resultat till Svemo själv så ska du se att dom nog ger dig ett A i betyg om du bevisat att du förtjänar det. I slutänden är det ju ändå en mänsklig bedömning som görs. Watz blev uppklassad efter endast 1!!! tävling. :yoparty

/HW

Anneli skrev:
Hmm.. både när jag tävlat i folkrace, rally och även inom hästsporten så har det hänt ett otal ggr att klubbarna krävt att den tävlande har med sig EN funktionär....yada-yada yada... :rolleyes:

Vi provade på motardracet att ge rabatt på startavgiften men det var bara 2 som nappade varav åtminstone den ena funktionären hade kommit i alla fall.

/HW

Kräva kanske inte fungerar men ta 250:- extra av de förare som inte anmäler och har med sig en funktionär.

Det var likadant när jag körde cross, att ta med sig en funktionär var nästan obligatoriskt plus massor av föräldrar till knattarna fick ställa upp (de var ju ändå där).

HW skrev:
Grabbar! Lägg ner ersättningsdebatten nu. :mad:
....

Debatten ville kanske få fram att det INTE finns utrymme att köpa funktionärer utan att vi ska vara j-vligt tacksamma att det finns ideella personer som vill hålla i funktionärsflaggan/arbeta på klubbnivå.

Vad är problemet med att debattera en sån sak HW?

Visst, tråden spammas sönder men det är väl inte första gången det händer? Löses iofs snabbt med att jag och Nyteknik rensar lite...

:tomten

*/ ?>
Nyheter
Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Back