B-race

Nyteknik skrev:
Min tråd blir sabbad. Ta bort de irrelevanta svaren, lägg dem i en ny tråd så gör vi ett nytt försök.

Fast dom "irrelevanta" svaren är en förutsättning för att det skall bli några b-race. Utan dessa hjältar skulle din tråd bli flyttad till OT. :tungan

1. Nyteknik, 250 Racer
2. Mad Moose R600
3. Penguin R600
4. Zoidberg R1000
5. Medin R600
6. Macke, R1000
7. Torkel, 250SP
8. flykay76, R600
9. M.Rosell, 250SP
10. Anneli R600
11.

1. Nyteknik, 250 Racer
2. Mad Moose R600
3. Penguin R600
4. Zoidberg R1000
5. Medin R600
6. Macke, R1000
7. Torkel, 250SP
8. flykay76, R600
9. M.Rosell, 250SP
10. Anneli R600
11. Tom R600

(Kan nog vara funkis också om det kniper, fast man vill ju köra själv :) )

Som HW skriver så är inte problemet att få förare till en B-tävling utan att få ideell hjälp.
Jag kör gärna 250 B-race.

Nyteknik skrev:
Är det svårare att få denna hjälp än till en SM-tävling? Varför är det så?

Det har jag inte skrivit och det vet jag inte, bara att det är lättare att hitta förare än funktionärer/hjälp. Kolla med HW för han vet hur det är.

Strandelin skrev:
Hmm, om alla resonerar så här vem ska då fixa till B-racen? Har du något svar Nyteknik?

Man kan väl tänka sig att funktionärerna får betalt och att vi som tävlar betalar lite mer i anmälningsavgift. Bra vore såklart en sponsor för varje race som ger namn åt tävlingen och vars produkter delas ut till funktionärerna och vinnarna.

Nyteknik skrev:
Man kan väl tänka sig att funktionärerna får betalt och att vi som tävlar betalar lite mer i anmälningsavgift. Bra vore såklart en sponsor för varje race som ger namn åt tävlingen och vars produkter delas ut till funktionärerna och vinnarna.

Ja, men om det ska kosta lika mycket som att köra en SMtävling så kan det ju vara. Nä, B-tävlingar är "enklare tävlingar" som kan genomföras pga att många ställer upp och jobbar gratis.
Det är tveksamt att man får ha en sponsor då för SVEMO tror jag.

Victor skrev:
Ja, men om det ska kosta lika mycket som att köra en SMtävling så kan det ju vara. Nä, B-tävlingar är "enklare tävlingar" som kan genomföras pga att många ställer upp och jobbar gratis.
Det är tveksamt att man får ha en sponsor då för SVEMO tror jag.

För mig får det gärna kosta mer än en SM-tävling. Enklare = bättre.

Kan Svemo förbjuda att man tar hjälp av en sponsor för att genomföra en tävling?!

Nyteknik skrev:
För mig får det gärna kosta mer än en SM-tävling. Enklare = bättre.

Kan Svemo förbjuda att man tar hjälp av en sponsor för att genomföra en tävling?!

Jaha, jag tycker nog inte att det är ett problem att det tar hela helgen, men så har jag inte några ungar heller.

Vet ej men det finns vissa krav för att det ska kunnar räknas som "enklare tävling" har jag för mig.

Slå upp sidan 7 i svemokalendern så hittar ni reglementet för "Enklare tävling 2003-"

Det är inga probem med att ha en sponsor men man får inte ta ut någon entréavgift, inte ha fler än 100 förare osv.

försöker igen då....

1. Goodstuff
2. galen älg
3. jonte
4. Anneli
5. Macho
6. Lotta
7. Peppe K
8. Ninjaboy
9. oscar - om jag kan
10.FZ1
11: håkan
12. ecce
13. Bikerbitch

Strandelin skrev:
Hur mycket är "betalar lite mer..."?? Hur mycket mer tror du att du får betala om arrangören börjar betala funktionärerna, minimilön såklart, under ett B-race?

En sponsor låter som en kanonide, har du någon att låna ut?

:tomten

Trehundra mer kanske. Om femtio personer är anmälda till en B-tävling gör det 15.000 kr. Trettio funktionärer skulle få 500 kr var. Inte mycket för en dags arbete. Men definitivt bättre än ingenting.

Sponsor att låna ut? Tyvärr inte. Men jag föreställer mig att ett lokalt företag i en bransch med folklig kundkrets skulle kunna vara intresserat. Varför inte "Harrys TT"?

Huvudsponsor för nästa års B-tävling på Sviestad!

Bifogat

• harrys.jpg
    harrys.jpg
    12.5 KB · Visningar: 145
Tyvärr är det inte lagligt att betala ut "lön" utan att skatteverket får sin beskärda del av kakan. Dina 15 000:- har just krympt till sådär en 6-7000:- på sin höjd.
Läs ikapp om ni inte förstår men LMS huvudstyrelse var ganska klar i sitt budskap innan säsongen.
"Det får inte hända oss, se till att ni sköter ekonomin lagligt!"

Vi får be både Harrys och BK om spons!!! :fyllisar

/HW

HW skrev:
Tyvärr är det inte lagligt att betala ut "lön" utan att skatteverket får sin beskärda del av kakan. Dina 15 000:- har just krympt till sådär en 6-7000:- på sin höjd.
Läs ikapp om ni inte förstår men LMS huvudstyrelse var ganska klar i sitt budskap innan säsongen.
"Det får inte hända oss, se till att ni sköter ekonomin lagligt!"

Vi får be både Harrys och BK om spons!!! :fyllisar

/HW

Man kan tänka sig att var och en som ställer upp som funktionär får något av sponsorn utan att LMS behöver agera mellanhand.

1. Nyteknik, 250 Racer
2. Mad Moose R600
3. Penguin R600
4. Zoidberg R1000
5. Medin R600
6. Macke, R1000
7. Torkel, 250SP
8. flykay76, R600
9. M.Rosell, 250SP
10. Anneli R600
11. Tom R600
12. Back in Black R600

Strandelin skrev:
30 funkisar räcker inte, 40 är nog närmare sanningen och då ger det en extra kostnad på drygt 600:-/deltagare utöver den tävlingsavgift som gäller idag. Det blir ganska dyrt eller hur?

:tomten

ps, har räknat med 500:-/funkis samt att skatter betalas som de ska.

EDIT: vi ska väldigt glada att det finns funkisar som arbetar ideellt. :Bugar

Läste du mitt inlägg om hur en sponsor skulle kunna hjälpa till med ersättning till funktionärerna?

Grabbar! Lägg ner ersättningsdebatten nu. :mad:
Listan på frivilliga växte ju fortare än förarlistan. Det enda ni skapar med den här debatten är problem när vi väl ska till att arrangera en tävling. Ni försöker lösa ett problem som inte finns..ännu. :va
Hoppas bara att våra funktionärer och frivilliga inte läser denna tråden och får för sig att det finns en massa sponsorspengar som dom borde få ta del av när dom hjälper oss!

Tyst på er nu!!! :fatta!

*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back