Jag har kört ett tag nu med Biltemas vidvinkelspegel - en på vardera sidan. Funkar hyfsat för att se lite åt sidan bakåt och fordon precis bakom. Men på längre håll, blir allt för smått. Man ser inte om det är polisen som ligger 100m bakom (om man ens ser att det är något där). Fast snygghetsfaktorn uppväger det nästan (men bara nästan...) jämfört med de stora original Musse Pigg-öronen.
På husan sitter de perfekt med hjälp av buntband (gjorde små hål i ovan- och undersidan av backspeglarna).
QUOTE]
Mina saker från Biltema monterade!
Nu blir jag ledsen i ögat, hittar inte de speglarna på biltema. Vet någon om de finns kvar?
Nu blir jag ledsen i ögat, hittar inte de speglarna på biltema. Vet någon om de finns kvar?
Såg dom på Biltema i Uppsala förra veckan så det finns nog, annars finns det säkert på mekonomen osv
Här har du: http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Speglar/Vidvinkelspegel-33102/
Åkte med vidvinkelsspegel när man åkte moped förut och det funkade hur bra som helst, för mig räcker det med att man ser om det är något bakom,ser man inte vad det är så är det ju bara att kika efter! Överväger om man skulle lagt på en på husan nu också..
Såg dom på Biltema i Uppsala förra veckan så det finns nog, annars finns det säkert på mekonomen osv
Åkte med vidvinkelsspegel när man åkte moped förut och det funkade hur bra som helst, för mig räcker det med att man ser om det är något bakom,ser man inte vad det är så är det ju bara att kika efter! Överväger om man skulle lagt på en på husan nu också..
Utmärkt! Tack för hjälpen. Har ett par små runda men eftersom de där är så billiga tänkte jag det vore värt att prova då de är så små.
http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Speglar/Backspeglar-styrande-82489/ dessa funkar annars utmärkt utan att behöva göra någon form av fulhack eller förlita sig på buntband/tejp.
plockade bort "styrändarna" som speglarna är monterade på och klämde fast på styret. Funkar hur bra som helst och ser bra ut också
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|