Backspegel på motard?

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
Folk tycker det är fult med backspeglar och åker sen omkring på en orange motorcykel ????????

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag har kört ett tag nu med Biltemas vidvinkelspegel - en på vardera sidan. Funkar hyfsat för att se lite åt sidan bakåt och fordon precis bakom. Men på längre håll, blir allt för smått. Man ser inte om det är polisen som ligger 100m bakom (om man ens ser att det är något där). Fast snygghetsfaktorn uppväger det nästan (men bara nästan...) jämfört med de stora original Musse Pigg-öronen.

dannefranken

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2009
Hoj
yamaha dragstar 1100 bobber
galleri

kör med biltemas speglar ja med.. tycker dom passar rätt bra:)

Glenn K

Mr wheelie
Gick med
4 May 2007
Hoj
BMW K 1300 GS -24, KTM950, Husa450
Jag har kört ett tag nu med Biltemas vidvinkelspegel - en på vardera sidan. Funkar hyfsat för att se lite åt sidan bakåt och fordon precis bakom. Men på längre håll, blir allt för smått. Man ser inte om det är polisen som ligger 100m bakom (om man ens ser att det är något där). Fast snygghetsfaktorn uppväger det nästan (men bara nästan...) jämfört med de stora original Musse Pigg-öronen.

Man kan ju inte jämföra dem med ett par orgilnalspeglar:rolleyes:

Självlart har de sina begränsningar, jämförelsen bör väl vara mellan biltemas och inga alls ......

Tycker de fungerar oföskämt bra faktiskt, och jo jag såg polisen på 100 meter, men då med blåljusen på :tummenupp

//Glenn

Mister_tuned

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2008
Hoj
Husaberg 650
Nu blir jag ledsen i ögat, hittar inte de speglarna på biltema. Vet någon om de finns kvar?

Såg dom på Biltema i Uppsala förra veckan så det finns nog, annars finns det säkert på mekonomen osv :)

Här har du: http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Speglar/Vidvinkelspegel-33102/

Åkte med vidvinkelsspegel när man åkte moped förut och det funkade hur bra som helst, för mig räcker det med att man ser om det är något bakom,ser man inte vad det är så är det ju bara att kika efter! Överväger om man skulle lagt på en på husan nu också..

Last edited:

Lilleman

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Hoj
KTM 690 SMC 2010
Såg dom på Biltema i Uppsala förra veckan så det finns nog, annars finns det säkert på mekonomen osv :)

Åkte med vidvinkelsspegel när man åkte moped förut och det funkade hur bra som helst, för mig räcker det med att man ser om det är något bakom,ser man inte vad det är så är det ju bara att kika efter! Överväger om man skulle lagt på en på husan nu också..

Utmärkt! Tack för hjälpen. Har ett par små runda men eftersom de där är så billiga tänkte jag det vore värt att prova då de är så små.

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen