Backspeglar

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Hoj
Ducati Monster SP -23
Är de lag på att ha backspeglar på sin motorcykel? sett att många tar bort dem, personligen tycker jag de ser snyggare ut utan speglar. Nån som vet? :va

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Jo det är mkt snyggare utan. Vill ta bort mina men vet inte om jag vågar :D

Och det har varit uppe för diskussion för och det är lagligt att köra utan tydligen. Däremot säger en del att snutnojan är total utan !

Jag ska nog plocka bort mina, kollar nästan aldrig i dem ändå och det är knappast i backspegeln man ska kolla efter snuten däremot kan det ju va bra att ha i gruppkörningar ?

edIt: ser att du också bor i västerås, har du börjat åka än ?

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Hoj
Ducati Monster SP -23
Jo det är mkt snyggare utan. Vill ta bort mina men vet inte om jag vågar :D

Och det har varit uppe för diskussion för och det är lagligt att köra utan tydligen. Däremot säger en del att snutnojan är total utan !

Jag ska nog plocka bort mina, kollar nästan aldrig i dem ändå och det är knappast i backspegeln man ska kolla efter snuten däremot kan det ju va bra att ha i gruppkörningar ?

edIt: ser att du också bor i västerås, har du börjat åka än ?

Hehe okej! bra att veta! Ja de skulle ju vara i gruppkörning då! men de är ju inte svårt att montera dit dem igen ;) Själv är jag sugen på plocka bort mina och köpa diod blinkers. :yoparty

Nope har inte varit ute och tuktat på vägarna än! jag väntar tills de är dags att sätta på försäkringen, längtar som fan! nyligen köpt hojen dessutom! de va ju en i västerås som körde omkull för inte sålänge sen.. samma hoj som jag, tråkiga va att han hade bara trafik! inte kul! kostnaden för skadorna blev mycket dyr...

T-Sp00N

Fuk dat lol
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
-07 Ttiumph 675 & -01 F4i (crounch crounch)
jag har inte haft några i sommar...i år blir det med..bra att ha koll bakåt om man är fler så man ser att alla är med, nojan blir nog inte mindre för att man inte har backspeglar!!

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Hehe okej! bra att veta! Ja de skulle ju vara i gruppkörning då! men de är ju inte svårt att montera dit dem igen ;) Själv är jag sugen på plocka bort mina och köpa diod blinkers. :yoparty

Nope har inte varit ute och tuktat på vägarna än! jag väntar tills de är dags att sätta på försäkringen, längtar som fan! nyligen köpt hojen dessutom! de va ju en i västerås som körde omkull för inte sålänge sen.. samma hoj som jag, tråkiga va att han hade bara trafik! inte kul! kostnaden för skadorna blev mycket dyr...

Faen också, jo jag va ute på en tur till sura för några dagar sedan och det va snö i mittremsan mellan skultuna och ramnäs, så det är inte säsong på minst 1 månad iafalla. Kommer nog inte börja köra förrän i Maj, då jag fått på nya däck osv.

Surt att krasha ny hoj me trafik, du har ju en riktigt fin alltså så är nog värt att vänta till Maj månad då temperaturen i marken stigit och det är mindre smuts på vägarna.

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Hoj
Ducati Monster SP -23
Faen också, jo jag va ute på en tur till sura för några dagar sedan och det va snö i mittremsan mellan skultuna och ramnäs, så det är inte säsong på minst 1 månad iafalla. Kommer nog inte börja köra förrän i Maj, då jag fått på nya däck osv.

Surt att krasha ny hoj me trafik, du har ju en riktigt fin alltså så är nog värt att vänta till Maj månad då temperaturen i marken stigit och det är mindre smuts på vägarna.

Ofyfan! lite halt kanske? :p

jo verkligen! hoppas han får iordning på den bara! danke, jo de är ett smart drag att vänta! så man får lite fäste! men fan va de kliar i fingrarna!! :D

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Yaaa kliar riktigt, jag vrider ur disktrasan extra hårt ibland så får man lite gaskänsla :D

Fan, hittar inte täckbrickor för backspeglarna.. aja måste googla vidare !
Äru me i lakritsremsan ? iofs finns ju inte klubben på papperet men lever ju kvar ändå, onsdagskörningar ?

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
Sen när fick motorcyklar backspeglar? Om dom nån gång får de så skulle jag ta bort den även om de var olagligt. :zpy

Behöver man en backspegel när man backar sin mc? Nej men Sidospeglar kan vara skönt att ha om man smidigt vill titta bakåt i trafiken, men motorcykeln är snyggare utan.

Edit. Jag vet, ja är bara lite petig.:D

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag vet inte 100%-igt men jag har för mig att det är så att från och med vissa årsmodeller så måste man ha backspeglar. På en såpass ny hoj som du har måste du nog ha backspeglar. Iofs är det väl kanske inte så sannolikt att du blir stoppad för den grejen men.
Personligen så skulle jag inte ta bort mina även om det kanske är snyggare utan. Dom fyller ju en funktion. När jag ligger och kryssar i tät trafik så är dom ganska bra att ha. Man slipper ju några huvudvridningar för att kolla om det är fritt att byta fil. för det förekommer ju att bilar ligger på ganska bra och jag är tämligen säker att det gör ganska ont att bli överkörd av en BMW M5 som har bråttom.
Det bygger iofs på att man har backspeglar som duger till något mer än bara kolla positionen på sina armbågar. Är det så så kan man ju lika gärna vara utan.

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Mjo, beror på hur man kör också. Känns som att om man har en körstil så man alltid ligger i bra mkt högre tempo än övrig trafik så är backspeglarna inte så nödvändiga som om man kör lagligt och behöver bekymra sig om folk som kommer ifatt osvosv..
Men har inte bestämt mig än, det är lite skönt om man är ute och kör med någon att veta vart personen befinner sig.

[Mulle]

Känner mig yngre än vad jag är ;-)
Gick med
20 Oct 2004
Hoj
Bygger Trike
att köra utan backspeglar bara för att hojen ser snyggare ut utan, Men hur sjukt är det.
Jag skulle då rakt inte tabort dom, Vill veta vad som dyker upp bakom mig.

Dark_Messenger

Guest
När jag åkte glidare hade jag EN spegel kvar. Bra vid omkörningar, snutnoja osv. Idag när man åker fortfort-hoj vill jag ha speglar dock. Dessutom blir de ju snyggare o snyggare så jag stör mig faktiskt inte på det. Värre är det med de buttugly blinkerserna som alltid sitter på original.. Men ett litet samtal senare är ju de givetvis utbytta. ;)

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka