Bakdel gsxr SRAD

gixrad

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2007
Hoj
gsxr
Jag har en gammal gixxer 750 -96 ombyggd till streetfighter som jag tycker är så in i helvete ful bak :arsele . Är det nån som vet om det möjligtvis finns någon annan bakkåpa som passar utan några större modifikationer. Det jag är ute efter är något som gör att den ser lite smäckrare ut inte för mycket, då är jag rädd att det ser konstigt ut ist med med min förbannat stora tank :rolleyes:

Jag har sökt lite i forumet men hamnar bara i trådar där det sitter såna där duktiga killar som kan svetsa å byta hela bakdelar. Det är inget för mig, jag vet ta mig fan inte ens hur en svets ser ut...

Jag är inte så bra på att googla å sånt heller så om det finns någon vänlig själ här i forumet som vet så skulle jag vara innerligt tacksam för ett svar :pannkyss

Fredsfursten

Medlem
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
GSX1400, -01
Jag är tveksam till att det finns något som passar utan att modda en del. Men svetsa är inte säkert att du behöver, det kan räcka att skruva i nya "stöd" för en annan kåpa i bakramen. De där hojarna verkar vara lite svåra att få snygga, men här är ett exempel på att det går. Jag tror det är en universal streetfighter bakdel som det dräller av på tyska egay. Bakramen är klart moddad, men du kan väl lämna den till din granne som säkert kan svetsa - du verkar ju bo i norrland :D

Bifogat

• DSC00004a.JPG
    DSC00004a.JPG
    32.2 KB · Visningar: 264
Last edited:

karl_magnum

Amatör
Gick med
24 May 2006
Hoj
Polka r1 1998
Jag har en gammal gixxer 750 -96 ombyggd till streetfighter som jag tycker är så in i helvete ful bak :arsele . Är det nån som vet om det möjligtvis finns någon annan bakkåpa som passar utan några större modifikationer. Det jag är ute efter är något som gör att den ser lite smäckrare ut inte för mycket, då är jag rädd att det ser konstigt ut ist med med min förbannat stora tank :rolleyes:

Jag har sökt lite i forumet men hamnar bara i trådar där det sitter såna där duktiga killar som kan svetsa å byta hela bakdelar. Det är inget för mig, jag vet ta mig fan inte ens hur en svets ser ut...

Jag är inte så bra på att googla å sånt heller så om det finns någon vänlig själ här i forumet som vet så skulle jag vara innerligt tacksam för ett svar :pannkyss

Jag håller på att bygga om min bak till nyare modell (gixxer 00-03).
Jag har gjort så att jag köpt den nyare bakramen 00-03 det enda som måste göras då är att förlänga dom övre fästena på bakramen..
Jag har anlitat en snubbe att svetsa förlängningen men annars så tror jag att det går finfint men två plattjärn som förlängning!
Lovar det är jätte enkelt.. Jag är suuuper amatör vad det gäller att skruva i hoj. Lycka till!!

karl_magnum

Amatör
Gick med
24 May 2006
Hoj
Polka r1 1998
Stilmässigt tror jag att TL100S baken med tillhörande cutslock skulle bli snyggt på GSX-R750:an

Den är ju ganska stor den med men är nog större sannolikhet att den passar med minimala ändringar.

Sorry såg nu att det var tl1000s och inte tl1000r som jag trodde.. :va

Den blir nog kanoners!! :yoparty

Last edited:

gixrad

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2007
Hoj
gsxr
Jag håller på att bygga om min bak till nyare modell (gixxer 00-03).
Jag har gjort så att jag köpt den nyare bakramen 00-03 det enda som måste göras då är att förlänga dom övre fästena på bakramen..
Jag har anlitat en snubbe att svetsa förlängningen men annars så tror jag att det går finfint men två plattjärn som förlängning!
Lovar det är jätte enkelt.. Jag är suuuper amatör vad det gäller att skruva i hoj. Lycka till!!

Aha! det låter ju intressant... vad räknar du med att det kalaset kommer att gå loss på? Var inne å surfade på en av de eminenta webshoparna här till vänster i forumet! Där verkar det vara rätt dyrt med både bakram och kåpa, sen antar jag att det inte är det enda man behöver? Jag bilr iaf väldigt nyfiken, har du kanske några bilder man kan få spana lite på? :)

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Aha! det låter ju intressant... vad räknar du med att det kalaset kommer att gå loss på? Var inne å surfade på en av de eminenta webshoparna här till vänster i forumet! Där verkar det vara rätt dyrt med både bakram och kåpa, sen antar jag att det inte är det enda man behöver? Jag bilr iaf väldigt nyfiken, har du kanske några bilder man kan få spana lite på? :)

Följer denna tråd med nöje, håller med om att baken e apful. Vill också byta till en smäckrare, min är dock ingen SF och kommer inte bli heller men det gör ju inget. Ett tips är kanske att kolla på ebay efter beg prylar.

karl_magnum

Amatör
Gick med
24 May 2006
Hoj
Polka r1 1998

Ska försöka fixa bilder imorgon så får du se på ett ungeför hur det kommer att bli.. Blir inte så ruskigt dyrt då jag fått kalaspris på bakramen via kontakter samt att jag ska köra med racebak!

gixrad

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2007
Hoj
gsxr
Följer denna tråd med nöje, håller med om att baken e apful. Vill också byta till en smäckrare, min är dock ingen SF och kommer inte bli heller men det gör ju inget. Ett tips är kanske att kolla på ebay efter beg prylar.

jomenvisst! Jag kollar lite här och var men har inte den rätta lyckan :mad: kan kanske bero på att jag och sökmotorer inte alltid är bästa vänner..

Jag såg en svart kåpbeklädd rackare på blocket i höstas som hade bytt bakdel den var faktiskt riktigt snygg, vet dock inte vad det var för slags rumpa men kan tänka mig att det var från någon nyare gixxer modell...

Vi kanske kan hoppas att någon vänlig själ som redan har byggt om sin SRAD snubblar över den här tråden. Har denna bilder på sin skapelse kanske han lr hon vill lägga ut några för vår beskådning :)

karl_magnum

Amatör
Gick med
24 May 2006
Hoj
Polka r1 1998
Här kommer bilder! Ska fixa måtten ikväll och sen bara att vänta på att svetsaren har tid.. Vet inte ännu hur jag ska göra med sadel då orginal inte passar mot bakramen. :va

Nu när jag sitter och kollar på bilderna så tror jag att jag ska kapa dom undre fästena för bakramen istället för att förlänga dom övre.. :rolleyes: Tyckte den blev lite väl lång baktill annars!

Och en sista grej.. Den ska INTE vara den färgen som tanken är! Funderar på att ha den vit med lite fält i citycamo (vit/grå/svart) och vita fälgar alt. vit fram och svart bak med fälgstripes i svart/vit..:yoparty
Kom gärna med förslag!

Bifogat

• DSC00032.JPG
    DSC00032.JPG
    46.4 KB · Visningar: 184
  • DSC00031.JPG
    DSC00031.JPG
    51.4 KB · Visningar: 140
Last edited:

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Du borde utan major ingrepp, du måste dock lite slipa o så för att få på på följande.

R1 98-99
CBR 929 / 954
Gixxer 1000 01-02
VTR SP1 / SP2

OSB!! Racekåpor!! De flesta med samma bredd passar med lite meck...

gixrad

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2007
Hoj
gsxr
Här kommer bilder! Ska fixa måtten ikväll och sen bara att vänta på att svetsaren har tid.. Vet inte ännu hur jag ska göra med sadel då orginal inte passar mot bakramen. :va

Nu när jag sitter och kollar på bilderna så tror jag att jag ska kapa dom undre fästena för bakramen istället för att förlänga dom övre.. :rolleyes: Tyckte den blev lite väl lång baktill annars!

Och en sista grej.. Den ska INTE vara den färgen som tanken är! Funderar på att ha den vit med lite fält i citycamo (vit/grå/svart) och vita fälgar alt. vit fram och svart bak med fälgstripes i svart/vit..:yoparty
Kom gärna med förslag!

Ja, de där ser ju bra ut hoppas du får till det med sadel och inpassning mot tanken! Det ska bli riktigt kul att se hur det blir när det är klart så man får lite inspiration =) Citycamo, ska du göra det själv isf? Jag har provat att måla citycamo och då på plant underlag, förbannat svårt tyckte jag :gnissla

karl_magnum

Amatör
Gick med
24 May 2006
Hoj
Polka r1 1998
Ja, de där ser ju bra ut hoppas du får till det med sadel och inpassning mot tanken! Det ska bli riktigt kul att se hur det blir när det är klart så man får lite inspiration =) Citycamo, ska du göra det själv isf? Jag har provat att måla citycamo och då på plant underlag, förbannat svårt tyckte jag :gnissla

Tänkte försöka fixa vinylfilm typ den dom har på taxibilar eller någon annan form av "klistermärke" till cammon. Väntar nu bara på att svetsarn har tid att komma förbi så ska bakramen svetsas, vart att korta undre fästena istället mycket enklare och bättre längd på röven! :) Sadeln löstes enkelt med att byta till 00ans sadel! Enda som måste göras för att det ska bli perfekt är att lägga igen inbuktningarna som är i tanken där orginal sadel ligger an, men det gör ju inget när den ändå ska lackas.. :tuttar

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras