då måste det vara söndag idag...denimblack skrev:man vet att det är söndag när man hör sig själv säga "jag ska aldrig mer dricka sprit"...

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
då måste det vara söndag idag...denimblack skrev:man vet att det är söndag när man hör sig själv säga "jag ska aldrig mer dricka sprit"...
denimblack skrev:man vet att det är söndag när man hör sig själv säga "jag ska aldrig mer dricka sprit"...
Anneli skrev:Nej det är inte fusk. Jag skulle närsomhelst byta ut mina krämpor mot bakfylla då och då. De skulle åtminstonde vara självförvållade.![]()
Jag blandar i synnerhet whiskey och likörer. Men så mår jag som ett arsel dagen efter också...Sadam skrev:Blir väldigt sällan bakfull. Bara jävligt törstigOch jag blandar allt utom whiskey och likörer
vänta tills du fyller 40newstead skrev:Vänta tills du fyller 30...![]()
GSXR1100R skrev:vänta tills du fyller 40![]()
Biturbo skrev:Du vet inte vad du ber om.. Att vara riktigt bakis är ingen lek..
Tycker den där förklaringen låter ganska haltande...Freddola skrev:Du blir olika bakis beroende på olika spritsorter/öler etc.
Bland dom värre äre whiskey o rödvin.
Därför dom innehåller massa annan "skit" än vatten o alkohol.
Det är knappast en slump att vatten och sockerkulör är de enda tillåtna tillsatserna i whiskey.newstead skrev:Tycker den där förklaringen låter ganska haltande...
Whisky = sprit som lagrats på ekfat och därifrån fått sin färg...
Ställ dig skeptisk till der hur mycket du vill, men jag blir inte heller bakis,Orca69 skrev:En kompis påstår att hon aldrig blir bakis. Själv känner jag mig skeptisk till det då det inte är ovanligt att jag blir liggande i fosterställning till 18:00 dan efter. Vad jag dricker spelar ingen som helst roll, däremot mängden naturligtvis. Det enda jag kan, och brukar göra, är att dricka mycket vatten innan jag lägger mig för att motverka vätskeförlusten och därmed försöka slippa undan huvudvärken.
Däremot så blir bakfyllorna lindrigare nu när man är lite äldre, men det kanske beror på att man dricker med mer förstånd nu (har jag dock svårt att tro).
Med whiskey menar jag självklart inte lord calvert eller annat liknande sprattelvatten. Om du sen menar att en whiskey värd namnet skulle innehålla mer finkel än andra spritsorter så får du tro det. Jag får hur som helst lika ont i huvudet om jag dricker en utav de andra spritsorterna där man "har vett nog" att rena det från finkel som om jag dricker whiskey. Möjligtvis att det blir lite värre efter ett tequilarace...Neanderthalaren skrev:Det är knappast en slump att vatten och sockerkulör är de enda tillåtna tillsatserna i whiskey.![]()
Det som möjligtvis ökar bakfyllan från whiskey är finklet (som man i andra spritsorter har vett nog att rena bort). Etylacetat och 2-propanol är inte snällt mot skallen i större doser.
Hade du kolat bort finklet hade det inte varit whiskey längre. Det är just finkel + lagring som ger whiskey dess karaktär.newstead skrev:Med whiskey menar jag självklart inte lord calvert eller annat liknande sprattelvatten. Om du sen menar att en whiskey värd namnet skulle innehålla mer finkel än andra spritsorter så får du tro det. Jag får hur som helst lika ont i huvudet om jag dricker en utav de andra spritsorterna där man "har vett nog" att rena det från finkel som om jag dricker whiskey. Möjligtvis att det blir lite värre efter ett tequilarace...
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |