Bakgrunden till ditt nick?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Mitt nick härstammar från gamla goda CS beta 0.8 tiden när man var med i clan och röjde på nätet, så de fick hänga kvar. Kinda stuck with med... :hihi Försöker anv. på de flesta forum man hänger på...

Är ursprungligen mer 1337 D31t@ 1@F@rS, "R@v3n" men alla forum accepterar itne de så..

Last edited:

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Pisken har hängt med sedan Amigatiden ....
Endel elaka tungor kallade mig det i unga år åxå då jag hadde en tendens å kaxa saatan för att sedan få pisk av "plastas gäng" å såkallade "kickers" .... ingen minns en fegis .... fast ingen minns en ärrad dumskalle heller :hihi

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Mina polare tvingade mig att spela World of Warcraft, men jag var så anti att jag döpte min gubbe till "Geggvecket" i ren protest. Sen gjorde jag en till gubbe som fick det lite mer rumsrena namnet "Geggamoja". :hihi

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Joråsåatte. :rolleyes:

Egentligen heter jag Paul, men efter att ha låtit fantasin gå på högvarv i en vecka - tänkte absolut INTE regga mig här förrän jag kommit på ett coolt nick - vaknade jag med ett ryck en morgon och hade kommit på det!

Och nej, jag är inte 71 år gammal. :7peta

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Joråsåatte. :rolleyes:

Egentligen heter jag Paul, men efter att ha låtit fantasin gå på högvarv i en vecka - tänkte absolut INTE regga mig här förrän jag kommit på ett coolt nick - vaknade jag med ett ryck en morgon och hade kommit på det!

Och nej, jag är inte 71 år gammal. :7peta

Jag har alltid trott att du är 71 år så det är lite chockartat för mig. Jag antar att 71 innebär att du rejectade 70 andra förslag till nick innan du kom på det supercoola som du till slut fastnade för? :)

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Utveckling på ett smeknamn jag fick i högstadiet när jag hade långt hår. Fisk vetefan var det kommer ifrån. Jag gillar att bada. Kan vara så...Dessutom är mitt "vanliga" smeknamn Eleganten upptaget och jag tänkte inte beblanda mig med siffror i mitt nick...

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Jag har alltid trott att du är 71 år så det är lite chockartat för mig. Jag antar att 71 innebär att du rejectade 70 andra förslag till nick innan du kom på det supercoola som du till slut fastnade för? :)

Ungefär precis så som du beskriver det, så var det. :fakta

:)

zuzz

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2011
Hoj
Yamaha fzr 600
Heter Susanne kallas för Sussie,Susan, suss och första hojen jag blev kär i var en......japanare med ett Z i.

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Hoj
Ingen just nu
Hängde nästan varje dag på en småfordons verkstad här i byn när jag var 8-13 år, och bor i en del av byn som heter Finnicka och dom som jobbade där var väldigt snäll och gav mig alltid fina smeknamn, ibland fick jag en bulle med :yoparty
Sen en dag så skulle ägaren säga något till mig och han kom inte på mitt namn, så han skrek "Hörru, Finnicken" Sen dess har jag blivit kallad det genom att jag fortfarande umgås med en av dom som jobbade där som var bara nått år äldre än mig. Och jag trivdes bra med det namnet och hände ofta att jag pressenterade mig som "Finnicken, greven från Finnicka" på fyllen. Så allt fler kallade mig det :gnissla

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
"Fakk" är en för många välbekant omskrivning som iaf jag såg för första gången på detta forum. Addera "verk" och ramkonstruktionen hos mitt favoritmärke tar form.

Tänker mig att åtminstone någon hajar...

I det verkliga livet lystrar jag kort och gott till "Johan".

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
Väntar ivrigt på att "Gös i agenthatt" ska se denna tråd och dessutom bemöda sig att skriva i den. Kan vara världens absolut bästa nickname genom tiderna.

mas95jed

Semiprofessionell
Gick med
11 Nov 2012
Hoj
Suzuki GSX 1400 -02
mas95jed, kommer från en kurs i maskinteknik som jag läste på högskolan 1995. Nuförtiden önskar man att siffrorna har med födelseår att göra och inte något man gjorde i vuxen ålder...

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
"2mhk"

Förkortning av 2-Meter-Honda-Kille, dvs kroppslängd och nuvarande favoritmärke :)

lite udda :dummer jag vet, men det är aldrig upptaget på olika internetforum :tummenupp

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Hoj
En förklädd äventyrshoj
ihavecandygetinthevan var för långt så det fick bli bitter&twisted efter en öl jag gillar istället

sockan

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
Kawasaki zxr 400
CS nick, vi var ett gäng som lirade och ville heta liknande namn med kasig koppling, strumpan, sockan och mockasinen!

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Betyder det att du är en inverterad Cicero? :7peta

tumblr_inline_mh5ya18b1d1qz4rgp.gif

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras