Monobike
Huliganus Slangus
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Ort
- Västerås
- Hoj
- Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
Det mesta hänger på hur mycket du väger och hur hojen är drevad, hur dämpningen är inställd, hur långt fram du har hjulet i svingen osv.. väger man lite får man jobba, är man lite rund brukar det gå bara man lutar sig lite o gasar på dom flesta växlar.
På min går det med enbart gas på 1an, 2an. 3an går med ryck eller koppling vid lägre varvtal, 4an ståendes. Då har jag hög utväxling och hjulet längst bak i svingen. Jag kopplar ALLTID upp hojen för att man sparar på kedja och drev, men mest för att behålla så lågt varvtal som möjligt när man når balanspunkten för att ha bättre känsla i gasen. Skulle jag ta bort landsvägsdrevningen och köra racedrevning ska det gå på alla växlar, men jag kör ju landsväg...
På min går det med enbart gas på 1an, 2an. 3an går med ryck eller koppling vid lägre varvtal, 4an ståendes. Då har jag hög utväxling och hjulet längst bak i svingen. Jag kopplar ALLTID upp hojen för att man sparar på kedja och drev, men mest för att behålla så lågt varvtal som möjligt när man når balanspunkten för att ha bättre känsla i gasen. Skulle jag ta bort landsvägsdrevningen och köra racedrevning ska det gå på alla växlar, men jag kör ju landsväg...