bakhjulsåkning

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Stephen skrev:
JAg tror att vi alla väntar med spänning...
Fått hojen ännu??

Näe jag har inte fått den =( Jag ringde och frågade hur det hade gått då hade dom inte ens börjat på den.... Dom trodde det skulle ta 1 vecka till... Har du fått fart på din då? Vad var det för fel?
 

clark73

SVrocker
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Pite
Hoj
hade en Suzuki sv650s k3. miniblink,ART slip-on,TRE mod, har en Suzuki RMx250-93
längtar förväntansfult på V:an. hoppas på en stoppieskola oxå.
slangskolan e bland de bästa jag sett :yoparty :tummenupp
 

Dino Velvet

#2702
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Sölvesborg
Hoj
Ingen
yonsson skrev:
Nån som vet om det är möjligt att dra upp min hoj på bakhjulet?
Har ingen varvräknare och har bara försökt lite. Den vill inte upp automatiskt... Nån som testat och lyckats eller inte lyckats på en monster 600 ?

Släpp gasen och möt upp med gas igen. Eller flippa till på kopplingen där du känner att hojen är stark. Practice makes perfect... :tummenupp
 

Stephen

Action figure sold separately
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Världsmetropolen Sthlm
Hoj
Letar ny...
RoLLER skrev:
Näe jag har inte fått den =( Jag ringde och frågade hur det hade gått då hade dom inte ens börjat på den.... Dom trodde det skulle ta 1 vecka till... Har du fått fart på din då? Vad var det för fel?
Tråkigt men jag antar att när Sören gått lös på den så är den som ny...
Dom har ju min också... HAr inte hört ett dugg om den.. Antar att den blir färdig i nästa vecka. Vi bägge misstänker att det är soppapumpen som lagt av men vet inget säkert..
Man blev ju hyfsat hojsugen idag. Sitter inne i stan och det bara susar förbi hojar av alla dess slag, t.o.m. Benkar kom förbisusandes på Sveavägen men jag tror inte ha kände igen mig utan hoj...

Jag vill hojja!!!!!!!!
 

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
yonsson skrev:
Nån som vet om det är möjligt att dra upp min hoj på bakhjulet?
Har ingen varvräknare och har bara försökt lite. Den vill inte upp automatiskt... Nån som testat och lyckats eller inte lyckats på en monster 600 ?





det bara måste gå!

jag va ute o provade tjejjens yamma szr660 en runda häromdan, 46 vilda!

bara att köra sakta på 1:an, ge fullt o göra ett REJÄLT "dakotaryck" på kopplningen, samtidigt som man kastar sig bakåt.. jodå, det gav sig iväg uppåt!


en grej som jag har kommit på migsjälv med är, att jag har problem men att få upp hjulet, bågen känns slö.. så ger jag inte full gas!! det där sista på rullen gör alltihop, speciellt när det bara (!) är 46hp.. jävvla långt slag i rullen på szr oxå..
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
HenRRik skrev:
en grej som jag har kommit på migsjälv med är, att jag har problem men att få upp hjulet, bågen känns slö.. så ger jag inte full gas!! det där sista på rullen gör alltihop, speciellt när det bara (!) är 46hp.. jävvla långt slag i rullen på szr oxå..
Aight!
Jag borde ha 60 häst i alla fall. Ska ut och köra idag så då måste det testas.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Kreuger skrev:
'
nå, hur gick det`?
Inge bra. Den lyfte ca 10 cm sen hade den varvat ut och gick ner igen.
Försökte på alla möjliga varvtal på ettans växel. Och ryckte som fan gjorde jag oxå. Satt så långt bak jag kunde på sadeln och hade inte mycke soppa i tanken, men det gick inge vidare ändå.

Jag har ju clip-on styre på aå jag lutar ju ganska mycket framåt på hojen.
Har bara försökt gasa upp den. Får väl testa att koppla upp den nästa gång (imorgon). Vet inte om det kommer att hjälpa, men testa skadar väl inte.
 

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Lund/Göteborg
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Serverplats?

Finns det ingen annan som kan lägga upp filmerna? enormt sugen på att se dom men sidan e nere nu, hoppas det inte e långvarigt.. har ju precis börjat prova med min gixxer :)
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top