bakhjuls åkning rs

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
NSR_Martin skrev:
det är ju typ 12'o clock det :hihi Möjligtvis att "balanspunkten" är där man kan hålla stumt och att den inte går ner förens varvtalsstoppet går i, hehe...

Balanspunkten är där du håller jämn fart, det varken ökar eller minskar i fart. Över balanspunkten = minsking i fart, under lika med...jaa.. gissa själva.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
-PLM- skrev:
Balanspunkten är där du håller jämn fart, det varken ökar eller minskar i fart. Över balanspunkten = minsking i fart, under lika med...jaa.. gissa själva.
Men hallåja, jag vet vad det är, men killen som sa att han inte hade några störer problem o dra upp den på balanspunkten vet förmodligen inte. Om han nu inte råkar va vääääääldigt duktig!

Förresten, pettitesser, men borde inte balanspunkten va där hojen balanserar, dvs, du kan dra in kopplingen utan att falla ner...? Om man inte minskar i fart går det ju inte, pga luftmotstånd osv, men det är väll olika från folk till folk hur dom definerar det. Din förklaring är väll den mest riktiga. Så som jag har tänkt det hela med, fick bara en liten tankeställare nu.

EDIT: Kanske framgick lite otydligt i mitt förra inlägg men det va därför jag skrev "balanspunkten" inom citattecken. Var balandpunkten är enligt hans defenition alltså.

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
-PLM- skrev:

Balanspunkten är typ där du ligger på din avatar :tummenupp

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
inte så svårt att komma till balanspunkten men sen att stanna kvar där..

125zor

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2005
Hoj
CBR 125 -05
Jo det det har jag lärt mig.

jag sa att JAG inte kunde KÖRA på bakhjulet

det där var ingen körning på bakhjulet det var dra upp den ;)

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
om någon säger hur man gör så kan jag lägga upp bilder :) jag e inte direkt expert på datorer :rolleyes:

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
NSR_MAN skrev:
om någon säger hur man gör så kan jag lägga upp bilder :) jag e inte direkt expert på datorer :rolleyes:

Tryck på svara
Skriv din text
Scrolla ned till "Hantera Medskickade Filer"
Tryck på den knappen, med vänster musknapp :rolleyes:
Nu får du upp en ruta
Klicka på någon av bläddra knapparna
Bläddra till din bild
Bläddra fram bilder på de andra bläddra knapparna om du vill

Och slutligen: Tryck på "Ladda Upp"

Nu måste du ha fattat, tillochmed min mama skulle ha fattat :tungan

Last edited:

Paradoxy

Guest
Svanen skrev:
Tryck på svara
Skriv din text
Scrolla ned till "Hantera Medskickade Filer"
Tryck på den knappen, med vänster musknapp :rolleyes:
Nu får du upp en ruta
Klicka på någon av bläddra knapparna
Bläddra till din bild
Bläddra fram bilder på de andra bläddra knapparna om du vill

Och slutligen: Tryck på "Ladda Upp"

Nu måste du ha fattat, tillochmed min mama skulle ha fattat :tungan

Jag fattar inte... :rofl

125zor

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2005
Hoj
CBR 125 -05
Nsr_martin .. japp när du ligger i typ "balanspunkten"

så kan du dra in kopplingen om du har fart o sen rulla ett tag
om du är duktig :)

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
vet inte om det kom upp några bilder men det märker man nog :tungan

Bifogat

• blundar.jpg
    blundar.jpg
    116.2 KB · Visningar: 112
  • hmm.jpg
    hmm.jpg
    100.8 KB · Visningar: 102
  • jag igen.jpg
    jag igen.jpg
    85 KB · Visningar: 100

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
oops kom på att jag glömde skinstället den gången :huvet
sry har inge bilder på en rs på bakhjulet :) det e bara lila jag på bilderna
(då menar jag inte käringen i bakrunden) :3freak

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
NSR_MAN skrev:
vet inte om det kom upp några bilder men det märker man nog :tungan
Jäklans skicligt hörrö! Riktigt imponerad.

Släng upp en film med...
Är det mest upp o ner, eller kan du köra en bit? Du kom upp riktigt högt iaf :tummenupp , vad är hemligheten? Dumpa kopplingen på ettan i låg fart verkar inte funka, man får väll typ stå o rycka så mycket man kan o koppla upp den, ungefär :rolleyes:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
125zor skrev:
Nsr_martin .. japp när du ligger i typ "balanspunkten"

så kan du dra in kopplingen om du har fart o sen rulla ett tag
om du är duktig :)
Exakt så, och då har vi gjort oss en coaster :tummenupp
DET vore kul o se på en sport125a, hehe...

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
NSR_Martin skrev:
Jäklans skicligt hörrö! Riktigt imponerad.

Släng upp en film med...
Är det mest upp o ner, eller kan du köra en bit? Du kom upp riktigt högt iaf :tummenupp , vad är hemligheten? Dumpa kopplingen på ettan i låg fart verkar inte funka, man får väll typ stå o rycka så mycket man kan o koppla upp den, ungefär :rolleyes:

kan nog lägga upp en film ska bara skaffa ett bra film program först :)
jag kör me strypt kopplar upp den på 1an sen får man växla på bakhjulet om det ska gå lite fortare :tungan men just nu satsar jag på å sätta en cirkel på bakhjulet :banana kommer bara ett halft varv :huvet
om du ska få upp den sittande så får du hålla låg fart typ 10-15 nånting i den stilen. Sen varvar du upp motorn till 8-9000 varv å samtidigt som du släpper kopplingen så lägger du all tyngd på bakhjulet :tungan så du slipper hjulspin!
sen kan du ju stå me ena foten på vänster bak pinne. då gör du samma sak fast du behöver inte varva lika mkt :D
om du undrar hur långt jag kört på bakhjulet så kan jag nå tippa runt ett par hundra meter kanske 800. satsar inte på å köra långt å fort :tungan det går fördet mesta ganska långsammt :yoparty OBS OBS :4skrika håll alltid på bromsen(bak) det e lite onödigt å slå runt me en dyr sporthojs 125a

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
NSR_MAN skrev:
kan nog lägga upp en film ska bara skaffa ett bra film program först :)
jag kör me strypt kopplar upp den på 1an sen får man växla på bakhjulet om det ska gå lite fortare :tungan men just nu satsar jag på å sätta en cirkel på bakhjulet :banana kommer bara ett halft varv :huvet
om du ska få upp den sittande så får du hålla låg fart typ 10-15 nånting i den stilen. Sen varvar du upp motorn till 8-9000 varv å samtidigt som du släpper kopplingen så lägger du all tyngd på bakhjulet :tungan så du slipper hjulspin!
sen kan du ju stå me ena foten på vänster bak pinne. då gör du samma sak fast du behöver inte varva lika mkt :D
om du undrar hur långt jag kört på bakhjulet så kan jag nå tippa runt ett par hundra meter kanske 800. satsar inte på å köra långt å fort :tungan det går fördet mesta ganska långsammt :yoparty OBS OBS :4skrika håll alltid på bromsen(bak) det e lite onödigt å slå runt me en dyr sporthojs 125a
Det va ruggigt imponerade! Äntligen en som kan med sporthoj, och inte bara har massa kompisar som är bäst i världen som vissa andra :hihi

Det går ett rykte om att NSRen inte får olja om man kör på bakhjulet, det stämmer INTE på nya modellen, anslutningen sitter snett bakåt, men det visste du nog redan....

Mitt mål i sommar är att lära mig med huskyn, den är ju inga som helst problem o få upp... När man kan med den borde det gå o lära sig på NSRen med, även om inte bakhjulsåkning är högsta prio på den hojen.

Vad har du för kunskaper sen tidigare?

EDIT: Har du MSN? Adda mig på martin.hem1@telia.com isf...

Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
NSR_Martin skrev:
Det va ruggigt imponerade! Äntligen en som kan med sporthoj, och inte bara har massa kompisar som är bäst i världen som vissa andra :hihi

Det går ett rykte om att NSRen inte får olja om man kör på bakhjulet, det stämmer INTE på nya modellen, anslutningen sitter snett bakåt, men det visste du nog redan....

Mitt mål i sommar är att lära mig med huskyn, den är ju inga som helst problem o få upp... När man kan med den borde det gå o lära sig på NSRen med, även om inte bakhjulsåkning är högsta prio på den hojen.

Vad har du för kunskaper sen tidigare?

EDIT: Har du MSN? Adda mig på martin.hem1@telia.com isf...
Satt och funderade lite här och jag kan nästan tänka mig att den strypta NSRen är lättare att wheela med då den måste ha ett tamare register.. måste va mycket svårare när man har en fet effektpuck som det ofta är. Så nu finns det hopp för att lära sig på RGVn också då.. :banana

Hugo

Snipp Snapp och så va sagan slut..
Gick med
15 Mar 2005
Hoj
Såld, letar tyngre, pm om du har ngt trevligt...
Dra då upp din 4 takts cbr då? :hihi HAHAHAHA kom igen ripa, du har knappt sett en rs i verkligt heten än mindre kört ngn så kom inte snacka än.....

Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Ni som wheelar med tzr bör se över oljetanken först, slanganslutningen sitter i nedre framkant :näsblod

Solid snake

Guest
Anton_Ljunghusen skrev:
Ni som wheelar med tzr bör se över oljetanken först, slanganslutningen sitter i nedre framkant :näsblod

Lugnt sålänge man har mycket olja i tanken.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati