bakhjuls åkning rs

bikemike

Bannad
Gick med
4 Jan 2005
Hoj
yz 125, å snart en lätt mc om ja nånsin hittar nån
Solid snake skrev:
Fanns en film med nisse järnet här där han körde en k50 på bakhjulet och växlade.

tsss, störtlöjligt en kompis kunde hålla sin moppe(furia) på 6an ca 85km/h, en gång hålde han 2,5km i sträck, han stod upp på dom vanliga fotpinnarna :yoparty

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
NSR_Martin skrev:
Det va ruggigt imponerade! Äntligen en som kan med sporthoj, och inte bara har massa kompisar som är bäst i världen som vissa andra :hihi

Det går ett rykte om att NSRen inte får olja om man kör på bakhjulet, det stämmer INTE på nya modellen, anslutningen sitter snett bakåt, men det visste du nog redan....

Mitt mål i sommar är att lära mig med huskyn, den är ju inga som helst problem o få upp... När man kan med den borde det gå o lära sig på NSRen med, även om inte bakhjulsåkning är högsta prio på den hojen.

Vad har du för kunskaper sen tidigare?

EDIT: Har du MSN? Adda mig på martin.hem1@telia.com isf...

jag lärde mig köra på bakhjulet me mitt hemmabygge (en monkey typ me 85cc) fast den e skuren nu så :tungan den står bara å rutnar nu :huvet men det enda problemet me min nsr e att det läcker soppa när jag kör på bakhjulet :) har inte lyckats åtgärda det ännu. Sen ska jag försöka få tag i ett effekt rör så jag får mer effekt :yoparty e det stor skilnad me nytt rör vet du? min gör ungefär 110 å det sitter ingen plug i insuget! plugen i röret sitter inne i kröken så jag vågar inte svätsa upp den :3freak

Solid snake

Guest
bikemike skrev:
tsss, störtlöjligt en kompis kunde hålla sin moppe(furia) på 6an ca 85km/h, en gång hålde han 2,5km i sträck, han stod upp på dom vanliga fotpinnarna :yoparty

Hålde han? Gjorde det ont eller? :va

Hittar inte det ordet i någon ordlista heller.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
NSR_MAN skrev:
jag lärde mig köra på bakhjulet me mitt hemmabygge (en monkey typ me 85cc) fast den e skuren nu så :tungan den står bara å rutnar nu :huvet men det enda problemet me min nsr e att det läcker soppa när jag kör på bakhjulet :) har inte lyckats åtgärda det ännu. Sen ska jag försöka få tag i ett effekt rör så jag får mer effekt :yoparty e det stor skilnad me nytt rör vet du? min gör ungefär 110 å det sitter ingen plug i insuget! plugen i röret sitter inne i kröken så jag vågar inte svätsa upp den :3freak
Är det luftningen/överfyllnadskyddet som lävker... Eller är det ur förgasarn? Läcker det även om du har lite bensin i...?

Effektsystem ska enligt padde göra endel, min toppar 140 nu, men då får man ligga o pressa ett bra tag :död Slöhonda, men med effektsystemet skulle 140 inte va några problem enligt padde...

EDIT: Normal sett är det inte ens säkert att man kommer upp i 140, hehe, efter 120 går det segt, surt sa räven...

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
NSR_Martin skrev:
Är det luftningen/överfyllnadskyddet som lävker... Eller är det ur förgasarn? Läcker det även om du har lite bensin i...?

Effektsystem ska enligt padde göra endel, min toppar 140 nu, men då får man ligga o pressa ett bra tag :död Slöhonda, men med effektsystemet skulle 140 inte va några problem enligt padde...

EDIT: Normal sett är det inte ens säkert att man kommer upp i 140, hehe, efter 120 går det segt, surt sa räven...

jag tror att det läcker från förgasarn. På min förgasare så går det en slag som sitter på nedre delen av förgasarn som mynnar ut vid svingen. :3freak
jag ska prova att dra om slangen, å sätta den så att den hamnar längre fram. typ så att den mynnar ut under botten kåpan eller nått sånt. :huvet e jävligt trött på att det läcker bensin!!!

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
NSR_MAN skrev:
jo det läcker oavsätt hur mycket eller lite bensin jag har i den :)
Jag är hur imponerad som helst NSR_MAN du är ju kungen på bakhjulet...nu ska ja testa de dära med att ha en fot på skjuss pinnen...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati