mrdaez skrev:2532020Hello hello!
Sen det här med att ha foten på bakbromsen om man skulle komma för högt känns lite overkill för en nybörjare. Kommer man för högt tror jag det blir svårt att häva det.
Kanoners om nån kunnig har nåt vettigt att säga.
Mvh /Dennis
Jag kan inte riktigt det där med bakbromsen ännu, men som du precis sade så lär man inte ha någon nytta av bakbromsen om man håller på att slå över bara genom att ha foten på. De gånger jag hållt på att slå över och haft foten på bromsen har jag automatiskt vart beredd på att hoppa av hojjen, men tack vare att jag slagit av på gasen så har jag lyckats få ner hojjen igen.
Jag kan tänka mig att en bra teknik vore att få upp hojjen till en lagom kontrollerad höjd, testa bromsa ner den och fortsätta detta medans man går högre upp och högre upp hela tiden. Till slut borde man kunna se upp i himlen o ändå bibehålla lugnet tycker jag ^_^