Off Topic!
Fint att se att min gamla Qvarna lever än!
On Topic!
Har latjat lite med min SV men har skit svårt för det där med kopplingen, ser ju skit lätt ut när ni gör det men när jag gör det blir det fult ryck med framhjulet 5cm från backen typ
Mer gas!
Om kopplingen slirar och inte hugger till har du för låg utväxling, börja på ettan. Innan wheelieförsöket måste man även ligga på ett lagom varvtal. Inte för lågt och inte för högt. Optimala varvtalet är olika på alla hojar så man måste testa och se vad som funkar bäst. Efter ett tag sitter det i handleden och man tänker inte på det.
Jag kan powerwheela på 1:an utan problem, 2:an får jag rycka med gasen så åker framhjulet upp en bit, brukar göra detta i 4000-6000varv har provat 3:an med koppling men den lyfter bara 5 cm då, ska prova koppla upp den på 2:an vid ett varmare tillfälle.
Har latjat lite med min SV men har skit svårt för det där med kopplingen, ser ju skit lätt ut när ni gör det men när jag gör det blir det fult ryck med framhjulet 5cm från backen typ
Gasa och släpp kopplingen exakt samtidigt så borde det inte vara ett problem!
Det de flesta gör fel är att gasa först och sen släppa kopplingen.
Kolla också vid vilket varvtal(gissningsvis ~6000 varv ty twin) du har som mest kraft, lägg dig sedan lite under detta varvtal på 1an och "poppa" kopplingen med lite gas.
Gasa och släpp kopplingen exakt samtidigt så borde det inte vara ett problem!
Det de flesta gör fel är att gasa först och sen släppa kopplingen.
Kolla också vid vilket varvtal(gissningsvis ~6000 varv ty twin) du har som mest kraft, lägg dig sedan lite under detta varvtal på 1an och "poppa" kopplingen med lite gas.
Med motard så brukar det vara lättare att koppla ur den för att ge lite gas så den går upp i varv sen släppa kopplingen, iaf för mig Men då är ju det moppe också (A)
Finns bara ett sätt och det är att våga öka höjden på framhjulet. Kan lägga upp 100 filmer men är man rädd och inte kliver över gränsen så blir det inga resultat. Denna film tillför inget tyvärr.
För en som är i processen att lära sig (som jag) är denna film grym!
Jag tror du missar poängen med den här första filmen lite. Man måste ju lära sig att ta upp hojen på bakhjulet på ett bra sätt innan man siktar på balansläge. Att gå rakt mot gränsen det första man gör är ju inget annat än att sikta på vurpa.Finns bara ett sätt och det är att våga öka höjden på framhjulet. Kan lägga upp 100 filmer men är man rädd och inte kliver över gränsen så blir det inga resultat. Denna film tillför inget tyvärr.
Gasa och släpp kopplingen exakt samtidigt så borde det inte vara ett problem!
Det de flesta gör fel är att gasa först och sen släppa kopplingen.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |