fireblajd skrev:2484148Kan inte få upp min fireblade på bakhjulet!! vet i fan vad jag gör fel? lutar bakåt drar höga varv på 1:an men den vill inte?
enda sättet är att släppa kopplingen snabbt med högt varv och sakta rullandes på 1:an
nej för fan det borde gå! jag gör så att jag ligger mellan 5000 och 7000 varv det vaierar lite.. ingen koppling och inget ryck.. släng på fullgas utan att fega.. kanonfina power wheelies.. vill du rycka så gör du precis likadant men då kan du hålla uppe den lite längre pga att du för mer höjd.. jag sitter alltid så långt fram som möjligt(mer kontroll) och rycker upp den mellan 5000 och 7000 varv.. sen får du ju öva in hur mycke respektive lite gas du måste ge den för att hålla den stadigt uppe.. kör själv blade och har som sagt aldrig haft några problem med att dra upp den.. snarare tvärt om.. sitter jag för långt bak och gasar för hårt på 1an reser den sig gärna..
fortsätt öva! men öva helst på ett ödsligt industri område eller nått.. det gjorde jag.. kanns inte särskillt intelligent att öva mitt i stans mest traffikerade korsning..